| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hans Adema

Gender: Male Age: 59 Joined: 10 Oct 2007 Posts: 193 Location: Leiden

|
Posted: Wed 21 Jul 2010, 20:03 Post subject: sensor reinigen - nooit meer mopperen!!!!! |
|
|
Mijn laatste foto's waren niet geplaatst vanwege sensorvlekken. Ik heb maar besloten om de sensor professioneel te laten reinigen bij onze vaste Naturalis fotograaf, Foto Korenhof op het Diamantplein. Ik zal nooit meer mopperen als een foto geweigerd wordt wegens een vieze sensor. . . .
Onze fotograaf had nog nooit zo een smerige sensor gezien, zei ie. Vanaf nu, eens per jaar, sensor reinigen, prijs: 30 Euro, dat kost je je kop niet. Ik haalde vandaag mijn volledig gereinigde camera, niet alleen de sensor, op. Met tips van wat wel en niet te doen. Zoals: geen spuitbussen perslucht, de drijfgassen hechten zich aan de sensor! Of, geen kwastjes, de haren (varken, marter) zijn statisch en geven meer stof af dan ze weghalen, etc etc. Op Internet lees je nog een hoop meer foute tips over het zelf reinigen, en zoals ik al zei, voor de kosten hoef je het niet te laten. Op internet las ik ook van een firma, waar je je camera 4 weken kwijt bent. Ik heb hem maandag gebracht en dinsdagavond kreeg een telefoontje, dat ie mee was in een stream van vuile vakantiecamera's en al klaar was!
Bij de schoongemaakte camera zat een foto van voor en na het reinigen. De foto deed me direct denken aan een grapje van mijn vader vroeger. De eerste foto van mijn vader was die met stoppelbaard. De tweede was die van een close-up van 'dezelfde wang', maar geschoren met een Gilettemesje. Op die foto zie je iemand die roze babybilletjes voor de camera van de fotograaf houdt. . . . .
Ongelooflijk, wat een verschil. _________________ Pentax K 200D, Sigma macro 17-70 (2.8-4.5) en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2. Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
Henri van Vliet

Gender: Male Age: 40 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 177 Location: Hoenderloo

|
Posted: Wed 21 Jul 2010, 21:02 Post subject: |
|
|
Nu we toch bezig zijn :
Stucadoorsbedrijf Henri van Vliet
voor al Uw stucadoors-en restauratiewerk
 _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo |
|
| Back to top |
|
 |
Hans Adema

|
Posted: Wed 21 Jul 2010, 21:10 Post subject: |
|
|
Ja, maar dat is voor mij een beetje uit de route!
Ik zal mijn best doen, heb wel familie bij je in de buurt, in de plaatselijke politiek in Rozendaal. . . . . . . me broer, om precies te wezen
Maar mijn reclame is bewust. Ik heb een bloedhekel aan ketens, dus een kleine zelfstandige, met klantenkennis en ongelooflijke kennis van zaken vind ik heel belangrijk. Ook voor andere zaken. Kijk eens naar mijn columns op www,gourmandgazette.nl over eten. En ik ben bewust lid van Slow Food!!!!!
Mvgr
Hans _________________ Pentax K 200D, Sigma macro 17-70 (2.8-4.5) en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2. Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd |
|
| Back to top |
|
 |
bwesterink

Gender: Male Age: 39 Joined: 18 Nov 2006 Posts: 308 Location: Heteren

|
Posted: Wed 21 Jul 2010, 22:56 Post subject: |
|
|
Hoi Hans,
Is al veel over gezegd en geschreven. Maar ik doe het gewoon zelf. Eens per jaar is voor mij ook niet voldoende. Kijk maar eens kritisch; je hebt ze over 4 weken weer.
Dus kwastje dat je rond kan draaien en dan afvegen. Werkt meestal. Als dat niet meer werkt een swabje met speciale vloeistof.
Bendiks _________________ www.bendiks.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Ecoshot

Gender: Male Age: 37 Joined: 20 May 2006 Posts: 48 Location: Vriezenveen

|
Posted: Thu 22 Jul 2010, 8:44 Post subject: |
|
|
Inderdaad gewoon zelf doen, voor 3 tientjes heb je al een setje (swab met losse doekjes en vloeistof) waar je je sensor 50x mee schoon kunt maken. Van mindere kwaliteit is daarbij geen sprake, het is gewoon telkens feilloos schoon!
En zoals Bendiks vermeld eens in de 4 weken is zeker niet overbodig, mensen die veel wisselen doen het zelfs weekelijks.
Het reclame maken verhaal van Adema vindt ik "een beetje" misplaatst op deze website.
Richard _________________ Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Hans Adema

|
Posted: Thu 22 Jul 2010, 11:11 Post subject: sensor |
|
|
Ik ga het toch eens proberen. Ik was erg geschrokken van hoe vuil ie was.
Mvgr
Hans _________________ Pentax K 200D, Sigma macro 17-70 (2.8-4.5) en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2. Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd |
|
| Back to top |
|
 |
Robbiesbos
Gender: Male Joined: 01 Jun 2008 Posts: 15 Location: Dordrecht

|
Posted: Fri 23 Jul 2010, 12:35 Post subject: |
|
|
| Ecoshot wrote: | Inderdaad gewoon zelf doen, voor 3 tientjes heb je al een setje (swab met losse doekjes en vloeistof) waar je je sensor 50x mee schoon kunt maken. Van mindere kwaliteit is daarbij geen sprake, het is gewoon telkens feilloos schoon!
En zoals Bendiks vermeld eens in de 4 weken is zeker niet overbodig, mensen die veel wisselen doen het zelfs weekelijks.
Het reclame maken verhaal van Adema vindt ik "een beetje" misplaatst op deze website.
Richard |
Richard, welk merk is dat setje en waar kan ik deze kopen ? Ik wil dat ook eens gaan proberen nu mijn sensor duidelijk vuil is geworden.
mvg Robbie _________________ Canon 40 D | 17-40mm F4.0 L | 50mm F1.8 | 100mm F2.8 |70-300mm | 400mm F5.6 L |
|
| Back to top |
|
 |
Hans Adema

|
Posted: Fri 23 Jul 2010, 12:38 Post subject: sensor |
|
|
Google op swab en reinigen, dan kom jet vanzelf tegen.
Mvgr
Hans _________________ Pentax K 200D, Sigma macro 17-70 (2.8-4.5) en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2. Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd
Last edited by Hans Adema on Fri 23 Jul 2010, 20:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ecoshot

Gender: Male Age: 37 Joined: 20 May 2006 Posts: 48 Location: Vriezenveen

|
Posted: Fri 23 Jul 2010, 19:19 Post subject: |
|
|
Zonder reclame maken kom ik er niet, maar het gaat om een setje van Dust Aid.
Succes Richard _________________ Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Hans Adema

|
Posted: Fri 23 Jul 2010, 19:58 Post subject: reclame sensor |
|
|
Grappig!
Mvgr
|
| Back to top |
|
 |
Hans Adema

|
Posted: Fri 23 Jul 2010, 20:13 Post subject: sensor |
|
|
Vraagteken?!
@ Richard. Je hebt best wel gelijk, mijn reclame is wel erg duidelijk. Maar ik verdien er zelf geen cent aan - het is een statement voor mijn strijd tegen ketens en mijn strijd voor het behoud van vakmanschap. Je kritiek hierop is inderdaad niet ten onrechte. Zal het nooit meer doen.
-
Maar, ik ken je niet en heb met de zoekfunctie naar foto's van je gezocht. De laatste is van meer dan twee jaar geleden. Dan heb je m.i. nu geen recht van spreken.
Het is maar een mening.
Mvgr
|
| Back to top |
|
 |
Robbiesbos
Gender: Male Joined: 01 Jun 2008 Posts: 15 Location: Dordrecht

|
Posted: Fri 30 Jul 2010, 9:17 Post subject: |
|
|
| Ecoshot wrote: | Zonder reclame maken kom ik er niet, maar het gaat om een setje van Dust Aid.
Succes Richard |
Ok bedankt, want met googlen krijg ik vele merken te zien. _________________ Canon 40 D | 17-40mm F4.0 L | 50mm F1.8 | 100mm F2.8 |70-300mm | 400mm F5.6 L |
|
| Back to top |
|
 |
Vinz1980

Gender: Male Age: 29 Joined: 06 Nov 2007 Posts: 249 Location: Geleen

|
Posted: Fri 30 Jul 2010, 12:23 Post subject: |
|
|
Ik heb er nog geen last van..
heb mijn D5000 sinds afgelopen kerst en ik heb 3 objectieven die ik toch regelmatig wissel.
Er zit wel standaard zo'n interne sensorreiniging op (die bij aan- en uitzetten even iets doet.)
Ik hoop er voorlopig nog even van te kunnen genieten zonder ellende...  |
|
| Back to top |
|
 |
Hans Adema

|
Posted: Fri 30 Jul 2010, 15:44 Post subject: sensor |
|
|
Ja, die automatische reiniging heeft mijn Pentax ook en gebruik ik regelmatig. Toch was ie erg vuil!
Mvgr
|
| Back to top |
|
 |
|