Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
Ad Sprang on Sun 21 Apr 2019, 8:02
Zou ook wel zo'n kleedje willen hebben! Dat "gewone" zal wel slaan op het voorkomen. De Nederlandse naamgevingen zijn niet altijd even logisch, dan wel voor de hand liggend in mijn beleving; moet soms beter kunnen. Deze heb je er weer fijn gedetailleerd op staan zo op de onderkant van een blad. Linker vleugelpunt nog niet helemaal in de scherpte, zelfs niet met een zo'n grote stack? Groeten, @d
Gerard Visser on Sun 21 Apr 2019, 8:39
Kwestie van smaak...als ik zo'n kleed had zette ik het op Marktplaats Prachtig op een mot, veel te druk in onze huiskamer. Mooie foto, wel door Ad geattendeerd op die linkervleugeltip : ja, Rodenburg, hoe zit dat? gr G
Robert Rodenburg on Sun 21 Apr 2019, 9:07
Heren, ook een fervent stacker is maar een mens en in staat fouten te maken. Ik had de stack te krap bemeten. Het hoge aantal foto's was nodig om rechts meer onscherpte te krijgen (grote diafragma-opening). Ik heb nog een andere foto met meer ruimte voor de vlinder en scherpe vleugelpunten... dacht ik. Groet, Robert
Ad Sprang on Sun 21 Apr 2019, 10:34
Jammer dat je bij het stacken geen exif gegevens meekrijgt. Verwachtte al dat je met vrij open diafragma had gewerkt. Hoe het ook zij, je hebt weer knap veel detail eruit weten te persen, de afbeeldingsgrootte help hier ook een handje aan mee. Groeten, @d
Robert Rodenburg on Sun 21 Apr 2019, 11:15
Ad, ik zag het zojuist ook. Ik wilde net zelf even kijken wat de diafragma-instelling was. Al een paar weken heb ik nu alleen maar foto's zonder exif geüpload. Ik denk dat ik per ongeluk ergens een vinkje heb weggehaald. Ik zal later bij deze foto de exifgegevens even vermelden. Groet, Robert
Cor on Sun 21 Apr 2019, 11:58
Een prachtig soort.
Robert Rodenburg on Sun 21 Apr 2019, 23:16
Ik heb wat exifgegevens toegevoegd. De diafragma stond op f/4. In het programma BDSizer was inderdaad het vinkje weg bij 'Keep Exif', dus vanaf nu staat de exif weer bij mijn foto's. Groeten, Robert
Ad Sprang on Mon 22 Apr 2019, 6:17
Mooi Robert, zo zijn de foto's beter te "lezen". Dank! Groeten, @d