Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
Nel R on Fri 03 May 2019, 11:43
Wesp staat er goed op, mooie setting ook! groet van Nel
nelappelmelk on Fri 03 May 2019, 12:14
Je hebt deze wesp er goed op gekregen!
Pieter LJ on Fri 03 May 2019, 14:08
Fraai scherp in mooie achtergrond
Reinier van den Born on Fri 03 May 2019, 20:44
Fraaie Macro!
David on Sat 04 May 2019, 9:44
Goed scherp en fraai geheel!
Tony. T. on Sat 04 May 2019, 10:23
dank allemaal en ook voor de foto van de dag ben hier heel blij mee ..
Robert Rodenburg on Mon 06 May 2019, 11:12
Heel mooie foto. Dit is geen Ophion luteus, want die is, zoals de naam 'luteus' al zegt, geheel geel/oranje. We moeten dus opzoek naar de juiste naam. Wie zoekt er mee? Groet, Robert
Nico_Leenheer on Mon 06 May 2019, 12:04
Waarneming.nl geeft 86,4 % Oedemopsis scabricula aan. Heb je hier wat aan Robert? Gr Nico
Robert Rodenburg on Mon 06 May 2019, 14:12
Dank voor de hulp Nico. Als ik de foto's op Waarneming.nl vergelijk met deze foto, zie ik echter nog heel wat verschillen. Zo is het beginstuk van de poten hier zwart en is de kop geheel zwart, terwijl het beginstuk van de poten en een deel van de kop op de foto's op Waarneming.nl geel zijn bij Oedemopsis scabricula. Ik heb zelf even gezocht, maar niet heel uitgebreid en ik zie in bijvoorbeeld soorten uit het genus Coleocentrus veel gelijkenis. Ik vraag me af of we eruit gaan komen, gezien de grote hoeveelheid ongedetermineerde Ichneumonidae op het internet. Blijkbaar is het een erg lastige familie met veel sterk op elkaar lijkende soorten. Groet, Robert
danny.declercq on Mon 06 May 2019, 21:39
Mooi standpunt, fraaie setting, heerlijk kleurenpalet.
Tony. T. on Tue 07 May 2019, 15:23
ben nu toch ook heel benieuwd of de juiste benaming nog gevonden word..... Gr. Tony