Het magazine voor Natuurfotografen


Home > Album >




:
:
:
:
:
:
:
:
:
 
 


Wesp staat er goed op, mooie setting ook!
groet van Nel

Je hebt deze wesp er goed op gekregen!

Fraai scherp in mooie achtergrond

Fraaie Macro!

Goed scherp en fraai geheel!

dank allemaal en ook voor de foto van de dag ben hier heel blij mee ..

Heel mooie foto.

Dit is geen Ophion luteus, want die is, zoals de naam 'luteus' al zegt, geheel geel/oranje. We moeten dus opzoek naar de juiste naam. Wie zoekt er mee? Wink

Groet, Robert

Waarneming.nl geeft 86,4 % Oedemopsis scabricula aan.
Heb je hier wat aan Robert?
Gr Nico



» Last edited by Nico_Leenheer on Mon 06 May 2019, 12:44; edited 1 time in total

Dank voor de hulp Nico. Als ik de foto's op Waarneming.nl vergelijk met deze foto, zie ik echter nog heel wat verschillen. Zo is het beginstuk van de poten hier zwart en is de kop geheel zwart, terwijl het beginstuk van de poten en een deel van de kop op de foto's op Waarneming.nl geel zijn bij Oedemopsis scabricula. Ik heb zelf even gezocht, maar niet heel uitgebreid en ik zie in bijvoorbeeld soorten uit het genus Coleocentrus veel gelijkenis. Ik vraag me af of we eruit gaan komen, gezien de grote hoeveelheid ongedetermineerde Ichneumonidae op het internet. Blijkbaar is het een erg lastige familie met veel sterk op elkaar lijkende soorten.

Groet, Robert

Mooi standpunt, fraaie setting, heerlijk kleurenpalet.

ben nu toch ook heel benieuwd of de juiste benaming nog gevonden word.....
Gr. Tony

:
 
Page 1 of 1