Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
kiran on Sun 07 Jun 2026, 13:38
Het is je goed gelukt. Scherpte mooi op de kop.
janvangastel on Mon 08 Jun 2026, 6:27
Mooi scherp in de vlucht vastgelegd Jurgen.
susan meijnders on Mon 08 Jun 2026, 15:05
Ik vind het erg knap hoe je vlinders en libellen in de vlucht fotografeerde. Heeft dat ook te maken met ervaring op het gebied van vogel fotografie? Groet susan
Jurgen Maassen on Mon 08 Jun 2026, 16:12
@Susan, dat weet ik niet. Heeft misschien wel ermee te maken, je moet vooral veel doorzettingsvermogen en geduld hebben. En dat heb ik wel, wat fotografie betreft. Anders hoef je hiermee helemaal niet te beginnen. Grt. Jurgen
Willem Verhagen on Mon 08 Jun 2026, 16:16
Ook een mooi en imposant insect, mooi in de vlucht vastgelegd. @susan; dit is toch anders dan vogelfotografie. Je gebruikt (in mijn geval) andere apparatuur. En ik doe dit alles zonder statief vanuit de hand, terwijl ik vogels eigenlijk altijd vanaf statief doe. En het is wat Jurgen zegt, beschikken over doorzettings vermogen en accepteren dat veel foto's mislukken. Willem
susan meijnders on Mon 08 Jun 2026, 17:24
@ Willem, Natuurlijk is het andere apparatuur etc, maar wat ik bedoelde was de vergelijking met vogels in de vlucht die je fotografeert. Ik kon me voorstellen dat als je dat doet dit ook wat makkelijker lukt. Het blijven desalniettemin mooie fotos Jurgen Groet susan
Willem Verhagen on Mon 08 Jun 2026, 17:28
Zoals ik al zei, vogels fotografeer ik vanaf statief, libellen vanuit de hand. Dat zijn twee totaal verschillende werkwijzen. Ik ken vogelfotografen die ook macrofotografie beoefenen. Maar die beginnen hier niet aan, omdat ze het te lastig vinden. Willem
Tom on Wed 10 Jun 2026, 14:34
Knap werk.