Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Nomineren maar!!

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2006, 18:47    Post subject: Nomineren maar!!
Jullie hebben het waarschijnlijk allemaal al gezien, maar voor alle zekerheid toch nog even de aandacht vragen voor het nieuwe, geheel democratische en gebruiksvriendelijke systeem van nomineren. In plaats van dat je een foto een rating kunt geven kun je nu een foto nomineren voor een plekje op de openingspagina. We hopen dat jullie er veel gebruik van zullen maken, want hoe meer gebruikers er mee doen hoe beter dit systeem werkt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ALLE foto's moet gaan nomineren; iedereen kan dat voor zichzelf bepalen. Je kunt bv voor jezelf een "foto van de dag" kiezen en die nomineren of gewoon iedere foto waarvan jij vindt dat hij wel wat extra aandacht verdient. Uiteraard vinden we het wel altijd leuk wanneer je in een commentaar ook even aangeeft waarom die foto een nominatie van je krijgt Think

Ook voor de seizoensopdracht zal de uitslag bepaald gaan worden door nominaties. Zodra de foto's aan het eind van de maand zichtbaar worden kunnen jullie er drie nomineren in dat album en de foto met de meeste nominaties wordt de winnaar. Denk er aan dat jullie nog maar een week de tijd hebben voor je inzending(en). Er staan er op dit moment 28 in het album, maar daar mogen er nog best een heel stel bij. Op zich hoeft het beoordelen (en becommentarieren) van alle inzendingen met dit nieuwe systeem namelijk niet zo veel tijd te kosten, maar je moet natuurlijk wel heel goed alle foto's bekeken hebben om jouw persoonlijke top-drie aan te kunnen wijzen.

Dus iedereen aan het nomineren Smile
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Oct 2006, 19:23    Post subject:
Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik dit een hele positieve verandering.
Een paar vraagjes: Bij een foto staat nu bijv. 'huidige rating: (4x)'. Kan dat niet beter veranderd worden in bijv. 'aantal nominaties 4'? Dat klinkt wat logischer vind ik.
Nog een vraag: Hoe zit het nu met de foto's die eerder ratings hebben gehad? Worden nu het aantal ratings geteld ipv het gemiddelde? Ik zie nu tenminste bij de hoogst gewaardeerde foto's allemaal seizoensopdrachtfoto's staan. Wink

Maar dit is wel en hele vooruitgang, zal een hoop gezeur voorkomen!

Gr Maarten
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2006, 19:44    Post subject:
Maarten van Kempen wrote:
Nog een vraag: Hoe zit het nu met de foto's die eerder ratings hebben gehad? Worden nu het aantal ratings geteld ipv het gemiddelde? Ik zie nu tenminste bij de hoogst gewaardeerde foto's allemaal seizoensopdrachtfoto's staan. Wink


Klopt, om toch iets te kunnen meenemen van het oude systeem, worden daar nu alleen het aantal ratings geteld. En aangezien de seizoensopdrachtfoto's veel ratings hebben gekregen, staan die nu bovenaan in de hoogst gewaardeerde foto's.
Kortom, als je nog een keer een heeel erg mooie oude foto tegenkomt, nomineer die dan ook vooral. Dan komen vanzelf de mooiste foto's van de site ook weer in die top 5 bovendrijven.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Oct 2006, 19:50    Post subject:
Bedankt Arjen, heb je ook nog een antwoord op mijn eerste vraag? Wink
Om oude foto's te nomineren zie ik toch niet echt zitten, ik geef ze ook geen commentaar, zonder commentaar geen rating, dus dat wordt lastig.
Als iedereen oude foto's gaat nomineren doe ik uiteraard wel mee, dan heeft het zin. Maar als maar een paar mensen het doen heeft het toch geen effect.

Gr Maarten
Back to top
Reply with quote
 
Jaco Ottevanger


Gender: Male
Age: 31
Joined: 05 May 2006
Posts: 38
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2006, 19:59    Post subject:
Is idd wel waar wat Maarten zegt.
Ik heb ook nog wel een paar foto's die ik nog wilde nomineren, maar dat kon niet. Dat ga ik nu dan ook nog even doen. Als ik ze nog weet....
iig een erg leuk, veel democratischer systeem.

gr
Jaco
_________________
Canon eos 20D
Sigma 50-500
Tamron 90mm macro

www.jacoottevanger.nl
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 05 Sep 2005
Posts: 1390

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2006, 20:23    Post subject:
Maarten van Kempen wrote:
Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik dit een hele positieve verandering.
Een paar vraagjes: Bij een foto staat nu bijv. 'huidige rating: (4x)'. Kan dat niet beter veranderd worden in bijv. 'aantal nominaties 4'? Dat klinkt wat logischer vind ik.

Is nu aangepast.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 24 Oct 2006, 7:14    Post subject:
Het lijkt mij niet echt nuttig om oude foto´s te gaan nomineren. Uitgaande van een groeiende site zullen altijd de nieuwste foto´s de meeste nominaties (gaan) krijgen. Hierdoor verliezen de mogelijk betere oudere foto´s het altijd van de nieuwe.

Gr. Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Adri Clements


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Apr 2006
Posts: 188
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 24 Oct 2006, 20:16    Post subject:
jwchess: nog een klein puntje.
Toen ik zojuist de foto's van vandaag wilde bekijken, zag ik dat er onder elke thumb ipv. aantal nominaties, ratings stond. De foto's die een nominatie gehad hebben, hadden als rating een 9.
En voor de duidelijkheid, het stond in dit 'album':
http://www.nederpix.nl/album_new_pics.php

Verder ben ik uiterst tevreden over het nieuwe systeem.

Groet, Adri
_________________
Canon user
Back to top
Reply with quote
 
jwchess
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 05 Sep 2005
Posts: 1390

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 24 Oct 2006, 21:06    Post subject:
Adri, bedankt voor het melden.
Is nu aangepast.
_________________
Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Back to top
Reply with quote
 
Tijmen


Gender: Male
Age: 41
Joined: 04 Jun 2006
Posts: 6

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Nov 2006, 20:13    Post subject:
Hoi !

Ik had graag gezien dat de commentaren bij de foto's pas getoond werden, nadat de nominaties/ winnaars bekend zijn.
Dit omdat de commentaren toch een onbewuste invloed hebben op het 'stemgedrag'.
Greetz, and may the best (wo)man win !

Tijmen
_________________
Sony DSC-H2
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Nov 2006, 20:18    Post subject:
Tijmen,

dat is ook zo. Dit topic staat los van de competitie.

MBT de competitie
Volgens mij heeft in het begin heel even de instelling verkeerd gestaan maar nu kan je het niet zien. Het viel me wel op dat de eerste nominatie geen commentaar geleverd had wat ik wel vreemd vond.

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
tjitte v.d velde


Gender: Male
Age: 74
Joined: 27 Oct 2005
Posts: 4
Location: ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 02 Nov 2006, 21:15    Post subject:
Tijmen wrote:
Hoi !

Ik had graag gezien dat de commentaren bij de foto's pas getoond werden, nadat de nominaties/ winnaars bekend zijn.
Dit omdat de commentaren toch een onbewuste invloed hebben op het 'stemgedrag'.
Greetz, and may the best (wo)man win !

Tijmen
Ja, ik ben het met Tijmen eens,uit de commentaren kun je al op maken wie er boven aan staan.
_________________
canon apparatuur .
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Nov 2006, 21:24    Post subject:
tjitte v.d velde wrote:
Tijmen wrote:
Hoi !

Ik had graag gezien dat de commentaren bij de foto's pas getoond werden, nadat de nominaties/ winnaars bekend zijn.
Dit omdat de commentaren toch een onbewuste invloed hebben op het 'stemgedrag'.
Greetz, and may the best (wo)man win !

Tijmen
Ja, ik ben het met Tijmen eens,uit de commentaren kun je al op maken wie er boven aan staan.
Toch niet echt en aangezien ik als enige de commentaren en de nominaties kan zien weet ik dat vrij zeker Wink Overigens denk ik dat meeste Nederpixers wel eigenwijs genoeg zijn om hun eigen favorieten te kiezen en zich niet teveel laten leiden door wat anderen van een foto vinden.
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
andrea


Gender: Female
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 167
Location: katwijk aan-zee
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 02 Nov 2006, 21:56    Post subject: Nomineren maar
Sterker nog lees de commentaren nog niet eens die onder de foto,s staan.
Doe ik later pas als ik zelf klaar ben met commentaren geven.
En nadat ik voor me zelf heb uit gemaakt welke 3 foto,s ik ga nomineren.
Pas daarna ga ik eens op me gemakkie de commentaren lezen.

gr Andrea
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Nov 2006, 18:42    Post subject:
Ik wil graag dit toch een keer opnieuw adresseren.

We werken met het nieuwe normineer systeem en ik vind dat erg prettig. Ik quote even Arjen over de nominaties die gebaseerd zijn op het aantal commentaren in het verleden.
Quote:
Klopt, om toch iets te kunnen meenemen van het oude systeem, worden daar nu alleen het aantal ratings geteld. En aangezien de seizoensopdrachtfoto's veel ratings hebben gekregen, staan die nu bovenaan in de hoogst gewaardeerde foto's.
Kortom, als je nog een keer een heeel erg mooie oude foto tegenkomt, nomineer die dan ook vooral. Dan komen vanzelf de mooiste foto's van de site ook weer in die top 5 bovendrijven.


Als ik nu kijk naar de lijst van meest gewaardeerde foto´s dan zijn dit na 2 maanden nog steeds die foto´s. Ik denk zonder de makers te kort te willen doen dat er ondertussen toch echt foto´s zijn geweest die in deze top 5 zouden horen. Misschien toch nog iets aan veranderen ? zodat ook foto´s van nu in de top 5 komen ??

Gr Frank

Ps. Ook jammer dat het slechts een top 5 is een geen top 10/25
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Nov 2006, 19:27    Post subject:
Frank_Stavenuiter wrote:
Als ik nu kijk naar de lijst van meest gewaardeerde foto´s dan zijn dit na 2 maanden nog steeds die foto´s.
Ja, Frank de tijd lijkt te vliegen, maar 23 oktober is echt nog niet eens 1 maand geleden Wink Ik geef je wel gelijk dat de verhouding nu wat scheef ligt tussen de "hall of fame" en recentere hoog gewaardeerde foto's. Zelfs de winnaar van de laatste seizoensopdracht bleef steken op 23 nominaties. Denk dat we daar idd een "oplossing" voor moeten verzinnen. Misschien dat jullie willen meedenken?!
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Mon 20 Nov 2006, 19:35    Post subject:
@Jaap: zoals ik je al in een PB heb meegedeeld voel ik me enigszins gegeneerd dat de foto die ik heb geplaatst voor de seizoensopdracht op nummer twee staat aangezien ik van mening ben dat er veel betere, mooiere platen op NP komen/zijn dan deze.
Neemt niet weg dat indien dit syteem wordt gehandhaafd ik "veroordeeld" zal zijn tot deze plaats Wink

Wellicht is het een idee om eens per maand de meest gewaardeerde foto's te laten nomineren, die wisselen nogal en op die manier krijg je dan een maandelijkse top vijf / tien.....????

Zomaar een gedachte !!

groeten, Ben
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Nov 2006, 19:59    Post subject:
Very Happy Jaap, Tellen is blijkbaar niet mijn stekste punt (had het ook niet uit mijn hoofd moeten doen).

Misschien de oude conversie van commentaren naar nominaties terug draaien. De winnaars/runners-up van de voorgaande competities komen toch weer op de home pagina en je zou kunnen oproepen om indien iemand vindt dat die een nominatie zou moeten krijgen deze alsnog (nogmaals) een nominatie te geven. Heb net de kikkers van Jelger bewust een nominatie gegeven.

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 20 Nov 2006, 21:07    Post subject:
Misschien de seizoensopdrachtplaten niet meetellen bij de hoogst gewaardeerde foto's? Dan komen de foto's die daarna de meeste ratings/nominaties hebben gekregen bovenaan te staan en zal er een eerlijker beeld ontstaan mi.
Of misschien elke week bijv. er een stel willekeurige foto's uitlichten (wel goede uiteraard en met een aantal nominaties/commentaren) die dan genomineerd kunnen worden door de gebruikers zodat ze ook een kans maken op een plek in de hoogst gewaarde-fotolijst.
Ik noem maar wat geks.....

Gr Maarten

(PS Natuurlijk een oproep aan iedereen om oude foto's alsnog te nomineren. Sorteer bijv. de foto's per album op commentaren, dan komen een aantal van de besten naar voren.)
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum