Posted: Tue 29 Jun 2021, 13:16 Post subject: Seizoensopdracht : "Lijnenspel"
Van Tom kreeg ik de volgende opdracht:
Ik heb een opdracht bedacht en volgens mij zit die er nog niet bij:
LIJNENSPEL
Dit kan natuurlijk voor macro- en landschapsfotografen mooie creatieve beelden opleveren.
ik ben benieuwd.
Jullie kunnen de foto's aanbieden in het speciale album
DE EXIF MOET MEEGESTUURD WORDEN MET DE FOTO.
EN DE DATUM MOET IN DE EXIF STAAN.
Dat kan vanaf vandaag (29 juni tot en met 25 September 2021 en dat is ook meteen de periode waarin de foto's gemaakt moeten zijn. Alle overige regels voor deze seizoensopdracht staan hier
Foto's die niet aan de regels voldoen, worden naar een regulier album of het TA verplaatst
En zouden jullie ook even aan de naamgeving willen denken? Na afloop worden de foto's in de algemene albums geplaatst en dan is het prettig dat de juiste namen erbij staan.
Voor de winnaar is er het boek de Mooiste fotolocaties van West-Nederland beschikbaar.
Iedereen succes en veel plezier bij het maken van de foto's.
Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Posted: Tue 29 Jun 2021, 13:32 Post subject:
Leuke opdracht, Tom. Even voor de duidelijkheid: moeten dat perse rechte lijnen zijn of mogen ook kronkel lijnen?
Truus _________________ Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Uitdagende opdracht . Ik ga weer meedoen. De vorige opdracht had ik niet ingestuurd. Kon geen commentaren schrijven vanwege mijn vakantie. _________________ Sony RX 10-4
Leuke opdracht! En ik ga proberen iets te vinden wat er op lijkt. Trouwens, afgelopen najaar was de opdracht "lijnen en patronen" maar die is op onverklaarbare wijze verdwenen uit de opdrachtenreeks! Maar dat mag de pret niet drukken....
groet van Nel _________________ Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Fri 23 Jul 2021, 10:17 Post subject:
JanLohman wrote:
Voor mij nieuw om mee te doen, maar zijn er enkele voorbeelden, dan heb ik een idee waar ik op moet letten
Groet,
Jan
Ha Jan,
Eigenlijk hebben alle foto's lijnen, die je ogen sturen. Maar je kan die lijnen ook explicieter maken.
Misschien kunnen wat mensen meedoen om de lijnen te benoemen in de commentaren die nu op de voorpagina staan? _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Fri 23 Jul 2021, 10:29 Post subject:
ik heb wat lijnen benoemd en effe verder gekeken.
Geen heel expliciete 'lijnenspel' foto's de eerste pagina's, maar wel opvallend is de reclame voor fotografie magazine.
De radiaal divergerende lijnen van de meeldraden van de bloem in lichtgroen geven een sterk lijnenspel.
Ronald heeft het boek "mooiste fotolocaties van Noord-Nederland" gewonnen en hij mag de nieuwe opdracht bedenken. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Posted: Mon 04 Oct 2021, 9:35 Post subject:
Ronald, Alida, Jan en Tom, van harte gefeliciteerd met je mooie foto’s. Ik hoop op een leuke, nieuwe opdracht.
Truus _________________ Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Ronald, Alida en Tom gefeliciteerd en iedereen bedankt die reacties heeft geschreven en/of foto's heeft genomineerd. _________________ Canon 7D met diverse daarop passende objectieven.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum