Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Toekomst van Nederpix

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
digidaan


Gender: Male
Age: 50
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 571

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Nov 2023, 13:20    Post subject: Toekomst van Nederpix
Birdpix bestaat dit jaar precies twintig jaar en Nederpix negentien jaar. De websites hebben twee keer een grondige update gehad aan de voorzijde, maar aan de achterzijde zijn er geen grote wijzigingen geweest. Dit betekent dat de software verouderd is en toe is aan een grondige update.
Daarom stoppen Birdpix en Nederpix binnenkort in hun huidige vorm, maar natuurlijk komt er een beter alternatief! Op dit moment zitten we in de testfase van de nieuwe fotocommunities. We verwachten dat binnen enkele maanden er een eerste beta-versie live zal staan.

We maken de keuze om Nederpix onder te brengen bij Natuurfotografie.nl en Birdpix bij Vogelskijken.nl zodat er twee brede communities ontstaan. We streven ernaar om zoveel mogelijk foto's en accounts mee te nemen naar de nieuwe omgeving. Details volgen in de komende tijd.
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Nov 2023, 15:11    Post subject:
Wat me een beetje verbaasd is dat er niet wordt gereageerd op het bericht van Daan.
Ik vind het jammer dat nederpix verdwijnt, ik zoek er best wel veel op en ik vind het leuk om foto's te plaatsen. Zeker voor naamgeving is de database belangrijk, valt dus weg.
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
rixte


Gender: Female
Age: 46
Joined: 19 Dec 2005
Posts: 38
Location: Berkel en Rodenrijs
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Nov 2023, 15:19    Post subject:
Susan, ik lees hierin niet gelijk dat Nederpix verdwijnt en ook niet dat de foto's verdwijnen. Misschien dat niet alles meegaat naar de nieuwe site. Geen idee hoe ze het vorm gaan geven en hoe ze keuzes gaan maken wat wel en wat niet mee gaat.
Het zou inderdaad jammer zijn als dit zou verdwijnen, maar daar reken ik dus ook niet op.

Groet Rixte
_________________
Canon 80D met verschillende objectieven en Canon G9X
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Nov 2023, 15:49    Post subject:
@ rixte,
je hebt gelijk, ik had dat niet goed gelezen!!
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
josephine
Supervip


Gender: Female
Age: 71
Joined: 17 Jun 2007
Posts: 14
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 29 Dec 2023, 18:26    Post subject:
Hetzelfde gebeurt met Birdpix. Daar is inmiddels een heel actief draadje erover te vinden, wellicht ook informatief voor de nederpixers. Bij birdpix: we worden ondergebracht bij www.vogelskijken.nl - en er is al een testomgeving waarbij we feedback en suggesties kunnen lanceren. Wel vreemd dat hier nauwelijks op dit nieuws wordt gereageerd inderdaad - maar ik ben bang dat het niet tegengehouden kan worden. Je loopt natuurlijk wel het risico dat eventuele zorgen of wensen verder niet gaan worden meegenomen naar de nieuwe nederpix omgeving.
Omdat ik op nederpix niet heel actief ben ga ik me er hier niet mee bemoeien, maar inbreng van de gebruikers zal zeker serieus genomen worden, dat ervaar ik tenminste wel bij birdpix.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend
Editor


Gender: Male
Age: 50
Joined: 12 Sep 2005
Posts: 326
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Dec 2023, 19:16    Post subject:
De nieuwe website zal richting de nieuwe BP gaan. Qua layout vind ik het prima. Ik hoop wel dat er zowel hier als op BP aandacht wordt besteed aan de sociale omgeving. Een goed commentarenbeheer, zoals laatste reacties weergeven. Ook mag een forum niet ontbreken. Foto's kijken vind ik leuk, maar er over kletsen vind ik nog leuker. Zo nu en dan een leuk artikeltje of verslagje schrijven op het forum. Zo zie ik het.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 71
Joined: 17 Sep 2005
Posts: 3204
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 30 Dec 2023, 10:04    Post subject:
Er wordt op dit moment volop gewerkt aan de systemen en er wordt getest met Birdpix, de website die als eerste in een nieuw concept over zal gaan.
Op dit moment zijn er geen details over het vervolg van Nederpix, alleen de mededeling die Daan hierboven heeft gedaan.

Zodra er meer bekend is zal er weer een officiële mededeling volgen en wordt er wellicht, vergelijkbaar met Birdpix, ook een beroep gedaan op gebruikers om hun wensen en visie op een dan voorliggend concept te geven.
_________________
Canon 50D, Canon 7D Mark II, Canon 300 mm. F4 IS, Canon converter x 1.4, Canon telemacro 100 mm. F2.8 IS.
Back to top
Reply with quote
 
Patrick Blom
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 52
Joined: 19 Jan 2006
Posts: 48
Location: Beverwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 31 Dec 2023, 14:58    Post subject:
Ik hoop dat het in de nieuwe omgeving mogelijk wordt om ook een serie foto’s te plaatsen in één post, zoals je dat ook kunt op Instagram. Ik heb ondervonden dat het kunnen plaatsen van series veel meerwaarde kan hebben.

Succes met het creëren van de nieuwe platforms!

Vrgr, Patrick
_________________
Sony A9, Sony 200-600mm, Sigma 24-70mm, Feisol CT 3371 statief + manfrotto 503 HDV kop, RJS Lenssupport, ghillie suit
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend
Editor


Gender: Male
Age: 50
Joined: 12 Sep 2005
Posts: 326
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 31 Dec 2023, 17:08    Post subject:
Patrick, ik vind dat een heel goed idee om een serie foto's te kunnen plaatsen. Als in een upload oftewel een post. Dat zou als punt meegenomen moeten worden.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Robert Rodenburg
Editor


Gender: Male
Age: 55
Joined: 05 Feb 2007
Posts: 1465
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 31 Dec 2023, 17:16    Post subject:
De nadruk zou gaan liggen op foto's en veel minder op de naamgeving. Dat vind ik jammer. Voor mij is de naamgeving belangrijk en ook belangrijk vind ik dat de naamvelden correct worden ingevuld. Ik ben benieuwd of er straks nog editors worden ingezet. Tot nu toe krijgt het onderwerp editors nauwelijks of geen aandacht en tasten we wat dat betreft in het duister.

Nu ik hier toch ben, wil ik iedereen een gezellige jaarwisseling toewensen en heel veel fotoplezier in 2024.


Groet, Robert
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6027
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 01 Jan 2024, 11:04    Post subject:
Ja Robert. Het blijft wat ongewis. Wij als Moderatoren hechten ook veel waarde aan de naamgeving. Dat heb ik persoonlijk ook altijd de meerwaarde van NP gevonden.
Kennis en ook het overbrengen van kennis.

Met je laatste zin kan ik het helemaal eens zijn! Ik hoop dat er nog veel mooie beelden hier te zien zullen zijn. En dat er interactie is.
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum