Posted: Fri 24 May 2024, 14:20 Post subject: Seizoensopdracht: Lijnen en compositie
Van Erno heb ik de volgende opdracht gekregen.
Lijnen en compositie.
Macro, Wildlife en of Landschapsfotografie, lijnen kunnen je foto maken of breken, als lijnen op de juiste manier in een foto zitten kan de foto je blijven boeien. Soms leiden ze naar het onderwerp en soms zorgen ze dat je met je blik de hele foto doorgaat en je focus vasthoudt. Ook kan een foto met alleen maar lijnen soms genoeg zijn om een mooi (abstract) beeld te creëren. Lijnen kunnen zowel recht (bv riet, horizon) als vloeiend (b.v. rivier, pad) zijn, kortom genoeg (of misschien wel teveel) mogelijkheden.
Succes allemaal en ik hoop op echt wat meer interesse in de Seizoensopdracht dit keer.
Groet Erno (hieronder wat inspirerende voorbeelden)
Dat kan vanaf vandaag (24 Mei 2024 tot en met 10 Augustusi 2024) en dat is ook meteen de periode waarin de foto's gemaakt moeten zijn. Alle overige regels voor deze seizoensopdracht staan hier
DE EXIF MOET MEEGESTUURD WORDEN MET DE FOTO.
EN DE DATUM MOET IN DE EXIF STAAN.
Foto's die niet aan de regels voldoen, worden naar een regulier album of het TA verplaatst
Jullie kunnen de foto's aanbieden in het speciale album
LET OP: Als de reacties geschreven gaan worden zullen die niet te zien zijn deze keer.
Voor de winnaar is er weer een prijs beschikbaar beschikbaar.
Iedereen succes en veel plezier bij het maken van de foto's.
Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
De foto's van de seizoensopdracht zijn nu zichtbaar.
Jullie kunnen reacties en nominaties geven.
Dit kan tot en met 18 augustus op 19 augustus word de uitslag bekend.
Posted: Mon 12 Aug 2024, 11:44 Post subject:
Je kan ook geen commentaar schrijven bij die twee, want dan krijg je de melding dat ze geblokkeerd zijn.
Truus _________________ Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Gender: Male Age: 57 Joined: 16 Oct 2022 Posts: 12 Location: Krimpen aan de Lek
Posted: Mon 12 Aug 2024, 20:39 Post subject: Seizoens opdracht
Dat je dan door een tijdje anders met fotografie bezig te zijn je zelf verzonnen seizoensopdracht mist... wel net gekeken, er staan hele mooie inzendingen bij. Ik kan ook maar bij 2 foto's commentaar geven en daarna blokkeert het... ik wacht af tot het verholpen is.
Groet Erno _________________ Nikon d7200 en d750, diverse lenzen momenteel Tamron G2, 150-600mm, Nikon 16-80, Tokina 11-20, Tokina 100mm macrolens.
en af en toe nog de Lumix DMZ-300
De opdracht is uitgekomen op een gelijk spel.
Ik heb twee nummers doorgestuurd naar het team achter de schermen om de loting te doen.
Als ik daarvan de uitslag heb zal ik de einduitslag doorgeven.
Met vriendelijke groet Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Gefeliciteerd Pieter met je mooie en ook creatieve foto! Succes met het verzinnen van een nieuwe opdracht. Ook de andere "uitblinkers" gefeliciteerd.
groet van Nel _________________ Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Gender: Male Age: 59 Joined: 13 Jan 2013 Posts: 91 Location: Oud Gastel
Posted: Wed 21 Aug 2024, 18:20 Post subject:
Dank jullie wel voor de felicitaties. De andere inzenders ook gefeliciteerd, met name Truus met de gedeeld eerste plek. Ik begrijp dat het lot mij de overwinning heeft toebedacht.
Ik had er inderdaad een hard hoofd in omdat mijn foto's enkele dagen waren geblokkeerd. Ik zal gaan nadenken over een nieuwe opdracht.
Groeten, Pieter _________________ Canon EOS 550D, EOS 5D III
Gender: Male Age: 57 Joined: 16 Oct 2022 Posts: 12 Location: Krimpen aan de Lek
Posted: Wed 21 Aug 2024, 21:21 Post subject: Seizoens opdracht
Gefeliciteerd Pieter en Truus natuurlijk. Ben heel nieuwsgierig naar de nieuwe opdracht.
Groe Erno _________________ Nikon d7200 en d750, diverse lenzen momenteel Tamron G2, 150-600mm, Nikon 16-80, Tokina 11-20, Tokina 100mm macrolens.
en af en toe nog de Lumix DMZ-300
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum