Nel, Jan en Vincent nogmaals dank voor het welkom.
Bij deze wil ik graag iets over mijzelf vertellen, zodat jullie een idee hebben van de persoon achter de naam Willem Verhagen. Ik ben dus Wim (Willem), ben 55 jaar jong en woon net buiten het centrum van Den Haag, vlakbij de grens Scheveningen/Den Haag. Ben 17 jaar werkzaam geweest op het tuinbouwbedrijf van mijn vader in 's-Gravenzande (Tomaten en Zonnenbloemen). Nu werk ik voor Dunea het drinkwaterleiding bedrijf die o.a. het gebied Meijendel beheert.
Op 9 jarige leeftijd maakte ik kennis met de fotografie. Maar echt serieus was dat nog niet, ook al omdat het compactcameraatje weinig mogelijkheden bood. In de jaren 80-90 was ik gepassioneerd sportvisser en maakte ik vooral foto's van mijn vismaten met vangst. Pas in 2000, na een moeilijke periode, pakte ik de fotografie serieus op. Het fotograferen, toen met een nog analoge spiegelreflex, heeft mij enorm geholpen om door die periode heen te komen. De fotografie werd een passie, en de liefde voor de fotografie ging niet meer weg. Al zijn er ook wel periodes dat de fotografie op een laag pitje komt te staan, maar het komt altijd weer terug.
In 2003-2004 heb ik zelfs twee opleidingen gevolgd aan de Fotoacademie Amsterdam. In die periode fotografeerde ik een veelheid aan onderwerpen en thema;s, en zeker ook natuur. De interesse voor de natuur is er al zolang als ik me kan herrinneren. Daar ben ik heel breed in; vogels, bloemen en planten, en insecten als zweefvliegen, libellen en vlinders. In 2006 kocht ik mijn eerste DSLR, de Nikon D200. Gaandeweg breidde ook mijn lenzenpark uit en toen ging de ontwikkeling snel.
In 2010 had ik mijn eerste eigen expositie met in totaal 38 werken, in een kunstgalerie in Naaldwijk. Voorheen exposeerde ik ook wel met de fotoclub (FWS Maassluis) waar ik toen lid van was, maar dit was mijn eigen expositie. In 2014 heb ik nogmaals geëxposeerd in Naaldwijk, ditmaal een duo expositie met mijn broer Piet die professioneel kunstenaar (kunstschilder en tekenaar) is. In die tijd ben ik ook aangesloten bij fotoagentschap Nature in Stock, die mijn beste werk vertegenwoordigt.
Sinds 2008 plaats ik foto's op Nederpix en Birdpix. Daar leerde ik veel van. En nu ben ik dus toegetreden tot het Moderatie team van Nederpix. Voor mij weer een moment van wat verder groeien en een stukje betrokkenheid bij de site. Ik wil graag van meerwaarde zijn voor het team. Tot ziens op Nederpix, en wellicht komen we elkaar eens tegen in één van de natuurgebieden in mijn regio. Sommige gezichten ken ik al wel, maar graag tot ziens!
Willem
Last edited by Willem Verhagen on Tue 26 Nov 2024, 14:48; edited 2 times in total