Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News

Toekomst van Nederpix
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 31 Jan 2025, 10:17    Post subject:
Ik wil hier toch ook wel op reageren, aangezien ik een van de mensen ben die een soort van verdwijnt. Ik ben op dit moment niet echt meer actief, dat heeft o.a. als reden dat ik niet heel gemotiveerd ben om veel commentaren te geven terwijl ik nauwelijks (voor m'n gevoel) wat terug krijg. Er zijn maar een paar mensen die echt op veel foto's reageren, dat is echt heel jammer. Daardoor heb ik ook niet meer zo de neiging om veel commentaren te schrijven. Als ik dat niet of nauwelijks meer doe, dan plaats ik ook niets meer. Als ik iets plaats, dan geef ik ook eerst commentaren bij anderen. Dat hebben we met elkaar een tijd geleden afgesproken, dus dat doe ik dan ook. Je merkt dat dat toch niet door iedereen gedaan wordt. Ik heb ooit bij een site foto's geplaatst waar je verplicht was om een bepaald aantal commentaren te geven, omdat je anders niets kon plaatsen. Daar zit best wel iets in.
Ik kijk nog vaak even wat voor foto's er geplaatst worden. Ik twijfel regelmatig of ik wel of niet weer wat zal plaatsen. Bij Birdpix ben ik 'verdwenen' omdat ik daar nauwelijks commentaren meer kreeg en niet meer op kon tegen alle zeer gelikte foto's, die er zeer professioneel uit ziet. Daarnaast maak ik gewoon weg minder vogelfoto's op dit moment. Op Nederpix kan ik nog wel foto's plaatsen zonder een pixpas, dus vandaar dat ik dat nog wel deed.
Toch voelt het niet helemaal lekker om weg te gaan bij NP, dat blijkt ook wel uit het feit dat ik nog wel op de site kijk. Wie weet ga ik weer meedoen met foto's plaatsen en commentaren geven....

Groet Rixte

susan meijnders

PostPosted: Tue 04 Feb 2025, 14:22    Post subject:
Eigenlijk ben ik ook benieuwd naar andere meningen van mods ??
Is er ook een mogelijkheid om topics die over hetzelfde gaan even bij elkaar te voegen? Het kan zijn dat mensen denken ik heb hier al mijn ideeën over gegeven en dus niet reageren, ook dat is maar een veronderstelling.
groet susan
Back to top
Reply with quote

nelappelmelk
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 07 Feb 2025, 8:28    Post subject:
Wat wil je dan weten Susan? Over de toekomst e.d. weten wij als Moderatoren niet meer dan wij hier al hebben laten weten.
Zelf kan ik dat niet het samenvoegen van de topics.

susan meijnders

PostPosted: Fri 07 Feb 2025, 15:26    Post subject:
Wat ik bedoel nel is dat de pix beroerd draait en ik verwacht niet dat dat veel beter wordt als dat onder natuurfotografie gaat vallen. Ik voeg me daar bij de woorden van Adri. Ik kan me ook voorstellen dat jullie als modteam ideeën zouden kunnen hebben om de site wat leven in te blazen, ik hoor daar nooit wat van jullie over. De laatste keer was het wijlen Arjen die daar iets over zei. Als ik het me goed herinner in de trant het is niet anders mede door de enorme hoeveel sociale media.
Adri vaagt zich af of samenvoegen zin heeft.
Misschien houdt nederpix wel op met bestaan. Waarom er nog geld in steken maar dat is ook maar de vraag. Sorry, ik ben wat pessimistisch zoal je merkt.
groet susan
Back to top
Reply with quote

Jan Luit
Admin
Admin

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 08 Feb 2025, 15:27    Post subject:
Ik weet niet wat je bedoeld met draait beroerd.
Het gaat zo zijn gangetje volgens mij.
En dat misschien wel in afwachting van wat nieuws?
Als het onder Natuurfotografie gaat vallen konden er wel weer nieuwe gebruikers bij komen misschien ook wel niet dat is niet te voorspellen denk ik.

(Quote)Ik kan me ook voorstellen dat jullie als modteam ideeën zouden kunnen hebben om de site wat leven in te blazen, ik hoor daar nooit wat van jullie over.(Quote)

Waarom zoden wij als moderators daar alleen ideeen over moeten hebben??
Ideeen kunnen natuurlijk ook van de gebruikers komen.

Zoals Nel hierboven al aangeeft weten wij niets meer dan de gebruikers over de toekomst van Nederpix op dit moment.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote

josephine
Supervip

PostPosted: Sat 08 Feb 2025, 20:53    Post subject:
Bij Birdpix zijn we alweer 10 maanden met de nieuwe vorm ervan bezig; we mopperen af en toe nog wat, missen het forum, maar het bijkomende voordeel is dat je in groter formaat mag uploaden en dat je zonder lid te zijn gratis best veel foto's kunt plaatsen. En, eerlijk gezegd tegen mijn verwachting in, zijn er al behoorlijk wat nieuwkomers bij, met verrassend interessante foto's vaak. Birdpix valt dan onder vogelskijken, waar ik totaal geen interesse in heb, maar het is goed bruikbaar. Jullie gaan het voordeel hebben dat veel ergernissen van de beginperiode bij ons inmiddels verbeterd zijn, en gaande weg wordt de site ook weer meer een community, waar veel fotografen ook regelmatig commentaren schrijven. Per slot van rekening maken de gebruikers de site, en niet de ontwikkelaars - die moeten er gewoon voor zorgen dat alles technisch haalbaar is en blijft.
Zowel op birdpix als op nederpix ben ik de laatste tijd nauwelijks echt actief, wat vooral ligt aan lichamelijke klachten die blijven zeuren, en ik moet wel zeggen: het gebruik van Nederpix is vele malen soepeler en logischer dat het nieuwe Birdpix. Dat zou zomaar ineens weer kkunnen verbeteren, maar daar heb ik een hard hoofd in. Maar toch - we mogen blij zijn dat we onze mooie foto's niet op facebook hoeven te zetten maar bij deze communities zitten waar we gezonde kritiek mogen verwachten en waar de waarde van een "like" duimpje een stuk hoger is dan op facebook (overigens moeten de birdpixers nu ook gebruik maken van een duimpje als nominatieknopje, iets wat me danig irriteert).
Ik zou zeggen: blijf open staan voor wat er verandert, je kunt altijd nog kappen.
Ik denk dat Nederpix heel erg gaat lijken op het nieuwe Birdpix in elk geval
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum