Bij Birdpix zijn we alweer 10 maanden met de nieuwe vorm ervan bezig; we mopperen af en toe nog wat, missen het forum, maar het bijkomende voordeel is dat je in groter formaat mag uploaden en dat je zonder lid te zijn gratis best veel foto's kunt plaatsen. En, eerlijk gezegd tegen mijn verwachting in, zijn er al behoorlijk wat nieuwkomers bij, met verrassend interessante foto's vaak. Birdpix valt dan onder vogelskijken, waar ik totaal geen interesse in heb, maar het is goed bruikbaar. Jullie gaan het voordeel hebben dat veel ergernissen van de beginperiode bij ons inmiddels verbeterd zijn, en gaande weg wordt de site ook weer meer een community, waar veel fotografen ook regelmatig commentaren schrijven. Per slot van rekening maken de gebruikers de site, en niet de ontwikkelaars - die moeten er gewoon voor zorgen dat alles technisch haalbaar is en blijft.
Zowel op birdpix als op nederpix ben ik de laatste tijd nauwelijks echt actief, wat vooral ligt aan lichamelijke klachten die blijven zeuren, en ik moet wel zeggen: het gebruik van Nederpix is vele malen soepeler en logischer dat het nieuwe Birdpix. Dat zou zomaar ineens weer kkunnen verbeteren, maar daar heb ik een hard hoofd in. Maar toch - we mogen blij zijn dat we onze mooie foto's niet op facebook hoeven te zetten maar bij deze communities zitten waar we gezonde kritiek mogen verwachten en waar de waarde van een "like" duimpje een stuk hoger is dan op facebook (overigens moeten de birdpixers nu ook gebruik maken van een duimpje als nominatieknopje, iets wat me danig irriteert).
Ik zou zeggen: blijf open staan voor wat er verandert, je kunt altijd nog kappen.
Ik denk dat Nederpix heel erg gaat lijken op het nieuwe Birdpix in elk geval
grtz, josephine