Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Batterijbesparing bij Flitsfotografie

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 Sep 2025, 7:04    Post subject: Batterijbesparing bij Flitsfotografie
Ik ben aan het experimenteren met HSS makro fotografie en een telelens. Heel leuk hoe je elke haar van een insekt op afstand toch nog op de foto kunt krijgen. Wat ik nog nooit beschreven heb gezien is wat je moet weten over de batterijen in flitsers. Door de belastingspieken op de batterijen en accu's zal de indicatie 'lege batterijen' meestal betekenen dat slechts één van de batterijen echt leeg is en de rest nog goed (of soms een tweede redelijk goed). Het is dus raadzaam om een batterijtester te kopen. Dat scheelt een hoop reservebatterijen of accu's meeslepen en zeker als je geen accu's gebruikt een hoop geld en afval.
Handzame batterijtesters (de zwarte met rode schuif) zijn bij Aliexpress voor al minder dan een euro te koop.
Louis Dederen met Canon EOS 80D/EOS 600D obj. EF 100-400 USM L ISII 4.5-5.6, 55-250mm ISII, EF 18-55mm ISII en EF100-300 USM. HSS flitsers METZ Mecablitz M400 (2x) en Canon Speedlite 430EXII en 430EXIII RT
Back to top
Reply with quote

nelappelmelk
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 24 Sep 2025, 7:21    Post subject:
Mooi dat je dit onder de aandacht brengt. Maar 1 ding die goedkope spullen zou ik niet kopen. Zeker wat batterijen betreft. Ik had zelf een goedkope oplader gekregen. Die werd heel gauw warm. Met batterijen en opladers ben ik zelf erg voorzichtig.
Er kan gauw iets mis gaan.

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum