@ mylife:
Crowdfunding - daar zeg je wat. Ik geloof dat ook waarneming daar gebruik van maakt. Het zou zeker geen schande zijn in elk geval. Ik denk ook wel dat de meesten het vooral jammer vinden om de foto's niet meer te kunnen opzoeken van tijd tot tijd, of andere info, via het forum bijvoorbeeld, nog eens terug te kunnen vinden. Het is zo dat het oude birdpix tot nog toe gewoon te bekijken is, sterker nog, je kunt zelfs nog persoonlijke berichten sturen. Het is dan natuurlijk wel de vraag of de gebruiker daar een notificatie van krijgt.
Nederpix is (was) natuurlijk een heel waardevol iets, een mooi concept.
Vroeger bestond alleen birdpix, met aparte databases voor bijvoorbeeld reptielen, insecten, of natuur. Digiscoping viel daaronder maar is afgsplitst, en al het andere dan birdpix is dus naar Nederpix gegaan. Van een hobby naar een professionele verzameling websites, begrijp ik, en met alles dat duurder wordt zal het misschien onvermijdelijk zijn. Zo denkende kan ik me ook voorstellen dat het met birdpix ook gaat gebeuren trouwens .......
Maar ja - misschien zijn er mogelijkheden. Sinds ik vlinders ontdekt heb doe ik veel meer op nederpix, en ik baal er best van dat de stekker er uit gaat. dus misschien zijn er ook andere ideeën, of misschien dat het toch zo kan zijn dat, zoals birdpix en zoals eerder aangegeven, nederpix onderdeel wordt van Natuurfotografie.
grtz, josephine