Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


niet DSLR wel D-camera voor macro

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 07 Feb 2007, 12:05    Post subject: niet DSLR wel D-camera voor macro
hi lui,

ik ken iemand die foto's wil gaan maken van huid, met name moedervlekken en zo. We hebben samen wat gespeeld en hebben gemerkt dat dit uitstekend gaat met:
- D200 (met opklapflitser in "commander-mode")
- 50 F1,4 met kenko tussenring 36mm op F11 (beter is 60mm F2,8 micro)
- externe flitser SB-600 als slave, met een ijsdoos als diffusorkap (beter is ringflitser?)
De technische kwaliteit van de foto's is goed genoeg voor de voorpagina van een wetenschappelijk tijdschrift, maar uh, de totale aanschafkosten zijn zo tussen 2000 en 2400 euro.

Ik had de indruk dat je ook ook met een fuji, canon, of nikon digitale meetzoeker moet kunnen. Heeft iemand ervaringen of tips. Het gaat om geflitste foto's omdat de kleuren absoluut eenduidig over moeten komen. Misschien kan je als je een tip hebt een foto van een sproet (full frame) mailen?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Herman Berkhoudt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 127
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 11 Feb 2007, 11:21    Post subject: Moedervlekken
Peter,

Je hebt niet gezegd dat het persé digitaal hoeft.
Een (tweedehands) Polaroid dental of een Dental-X van Yashica zijn dingen die het voor veel minder ook zouden moeten kunnen.

Met een digitale Canon zijn er prijsgunstiger oplossingen en met Nikon vast ook, maar daar ga ik even niet over.

De 400D (of 350D die nog prijsgunstiger is) in combinatie met het 65 EF-S macro-objectief of als het nog goedkoper moet met het bijgeleverde standaard kit-objectief en een tussenringetje met bijvoorbeeld de Sigma ringflits doet hetzelfde voor een stuk lagere prijs.

Mag het wat meer kosten dan komen de Canon ringflits 14-MR of de macro twinlite 24 MT mogelijk ook nog in aanmerking.

Groet, Herman
_________________
Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum