Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Raynox DCR-250 macroconverter

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 10:01    Post subject: Raynox DCR-250 macroconverter
Hallo allemaal, ik heb een vraag aan jullie. Sinds het einde van 2005 ben ik bezig met fotografie en dit jaar ben ik een stuk beter geworden, ik heb me dit jaar ook ingeschreven op Nederpix en een aantal foto’s geplaatst. Ik vind het leuk om macrofoto’s te maken, maar mijn toestel (Fujifilm Finepix S5600) schiet hier vaak net iets in tekort. Daarom ben ik gaan kijken naar een macroconverter die op mijn camera zou kunnen. Ik kwam uit bij het merk Raynox en uiteindelijk bij het type DCR-250, deze heeft een tussenring waardoor deze ook op mijn camera past. Heeft iemand ervaring met deze macroconverter of heeft iemand een tip voor een andere macroconverter? Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet, Antonie Blom
Back to top
Reply with quote
 
Herman Berkhoudt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 127
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 13:50    Post subject:
Antonie,

In een der fototijdschriften deze week kwam ik een sabelsprinkhaan tegen die met deze converter was gemaakt, ik dacht in combinatie met de Canon kitlens. Dat zag er echt heel behoorlijk uit!!
Zal eens bij die boekhandel kijken welk tijdschrift en welk nummer precies.

Ik ben vandaag even gegaan:

Quote:
Tijdschrift Zoom.nl, aflevering 06 2006, p. 46 en 47, en het was inderdaad met die genoemde kitlens..


Groet, Herman
_________________
Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.
Back to top
Reply with quote
 
pietspaans211


Gender: Male
Age: 62
Joined: 29 Aug 2006
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Mar 2007, 23:27    Post subject:
Ik gebruik de raynox 250D ook wel eens. De resultaten zien er prima uit, maar het kan iets beter als je Canon 250D of Nikon T serie gebruikt. Die zijn achromatisch door het gebruik van twee soorten glas en een slag duurder.

In feite heb je een serie van die voorzetlensjes nodig met verschillende brandpuntsafstanden, afhankelijk van de schuwheid van de dieren. De B&W lensjes die ik ook wel gebruik vallen me wel wat tegen qua scherpte.

De raynox 150D is in de praktijk handiger, omdat je iets meer afstand tot het onderwerp kunt houden (rond de twintig cm). De Raynox 250D gebruik je op een afstand van 10 cm en dat valt in de praktijk wel eens tegen, maar hij vergroot wel flink natuurlijk. Zelf gebruik ik het liefst de Canon 250D, goed scherp, goede kleuren praktische afstand (22cm) voor juffers, libellen en hagedisjes. Als je nog kleinere objecten wilt fotograferen kun je kiezen voor de Raynox 250D.

Het clipsysteem van Raynox is erg practisch in het veld trouwens. In een beweging kun je weer gewoon fotograferen.
_________________
Minolta Z3 in combinatie met macroconverter canon 250D en andere.
Back to top
Reply with quote
 
martijn roos


Gender: Male
Age: 32
Joined: 11 Dec 2006
Posts: 57
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 May 2007, 13:53    Post subject:
antonie,
ik heb ook getwijfeld over deze macro lens, maar ik heb hem toch maar besteld. (30€is niet veel) omdat ik een camera uit dezelfde serie heb zal ik je gelijk als ik hem binnen heb het resultaat vertellen. (als ik het vergeet en je wil het toch graag horen stuur maar een pb'tje!) ik heb erg goede dingen van deze lens gehoord. het enige is ,waar overigens m.i. alle raynox converters last van hebben, de CA. soms zijn de paarse randjes goed te zien. dit valt overigens goed weg te halen op de pc. bijv. photofiltre: gebied selecteren, tint /verzadiging, kanaal rood selecteren en dan de verzadiging naar beneden halen tot dat je het zelf goed vind.)
een mooi voorbeeld van wat je met een compact en een raynox lens kan behalen is deze site: www.flickr.com/photos/hannes_mitchell en dat ziet er erg gaaf uit! succes met je keuze en fotograferen!
fuij rules!
gr. martijn
_________________
40d | Tamron 17-50 2.8 | Tamron 90 2.8

NIEUW: http://www.martijnroosfotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum