Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Doelen voor de nabije toekomst?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Ik ga me richten op:
Macro en dan vooral vlinders, libellen, iets anders, namelijk...
42%
 42%  [ 66 ]
Landschappen en daarvoor ga ik naar......
11%
 11%  [ 17 ]
Zoogdieren, ik wil nu eindelijk wel eens een ...... voor de lens krijgen!
14%
 14%  [ 22 ]
Vooral veel planten, mossen, varens en .......
2%
 2%  [ 4 ]
Alle paddestoelen die ik in vorige jaren nog gemist heb.
3%
 3%  [ 5 ]
Toch eens een keer een adder fotograferen (of ander reptiel, amfibie, namelijk...)
3%
 3%  [ 6 ]
Mijn "doel" voor 2007 is........
22%
 22%  [ 34 ]
Total Votes : 154


Author
Message
Tobias Dansen


Gender: Male
Age: 50
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 69
Location: Woerden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 16 Feb 2007, 8:27    Post subject:
mijn doel voor 2007 is om zo snel mogelijk weer foto's te gaan maken. In de winter kom ik door de korte (en erg natte) dagen bijna niet aan fotograferen toe: dat doe ik meestal 's ochtends voor of 's avonds na het werk. Ook vind ik de winter door het gebrek aan amfibieen/reptielen/vlinders/libellen etc (daar moet ik het rond mijn woonplaats toch van hebben) een beetje saai, tenzij er flink sneeuw valt natuurlijk. Nog een maandje ofzo en er is vast wel weer wat te beleven.

Tobias
_________________
Canon EOS 400D, Canon 17-55 f2.8 IS USM, Sigma 105/F2.8 EX DG Macro, Canon 300mm f4 IS USM
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 16 Feb 2007, 15:54    Post subject:
Ik kies alle opties tegelijk, vandaar de laatste. Mijn camera is echt een all-round apparaat, waarmee je van alles kunt doen. Alleen voor vogels en zoogdieren moet ik het van buitenkansjes hebben. Misschien koop ik dit jaar wel een teleconvertor, zodat ik meer bereik heb en ik ook vogels kan gaan fotograferen. Verder ga ik gewoon met alles door waar ik al mee bezig was, gewoon vanalles en nog wat dus. Libellen en vlinders spannen wel de kroon, daar raak je nooit op uitgekeken en gefotografeerd.

Gr Maarten
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 16 Feb 2007, 18:18    Post subject:
Sinds kort heb ik een kleine balg aangeschaft. Daarmee ben ik nu allerlei beestjes uit mijn zoetwateraquarium aan het fotograferen. Dat is dus mijn doel in 2007. Het valt nog niet mee. Daarom ben ik veel aan het oefenen om mooie platen te maken.
Helaas kan ik hier daarvan geen foto's laten zien daar de beestjes in gevangenschap gefotografeerd zijn.
Hier tref je wel een aantal resultaten aan.
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 Feb 2007, 15:11    Post subject:
Ik leg meestal gewoon vast wat me aanspreekt in de natuur.
De ene keer paddestoelen, de andere keer panten.
Maar landschappen en dieren hebben wel de voorkeur.
Mijn grootste interesse gaat uit naar de vogels, en die hoop ik met de onlangs aangeschafte Sigma 170-500mm dit jaar mooier te kunnen vastleggen. In dat opzicht zou het mooi zijn als ik een ree of ander wild mooi vast zou kunnen leggen dit voorjaar.
Daar dus maar voor gekozen. Very Happy
Nu nog hopen op voldoende tijd om er op uit te trekken.
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
Naturepix


Gender: Male
Age: 33
Joined: 27 Dec 2006
Posts: 132
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Feb 2007, 17:27    Post subject:
Art wrote:
In dat opzicht zou het mooi zijn als ik een ree of ander wild mooi vast zou kunnen leggen dit voorjaar.


Zie deze link voor een goede tip Laughing :
http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?p=12429#12429

groet Naturepix
_________________
Canon EOS 400D + servies (Canon 18-55 mm en
Tamron 90 mm 2.8 SP Macro)
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Feb 2007, 20:25    Post subject:
haha, ik werk wel met apparatuur o.a. tbv urologie, maar nee dank je.
Voorlopig maar eerst de eekhoorn dan....

Laughing
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
bluenote


Gender: Male
Age: 66
Joined: 21 Sep 2005
Posts: 3
Location: Nijverdal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Feb 2007, 21:40    Post subject:
Vervelend dat je moet kiezen. Uiteindelijk maar gekozen voor landschappen, omdat het daar tijdens de vakanties al gauw op uitdraait. Eigenlijk had ik dit samen met macro willen kiezen, want dat werkt echt verslavend. Een uurtje bij de vijver met de macrolens op de camera levert al gauw vele honderden, voor het merendeel onbruikbare foto's op. Maar die kleine wereld zo groot op je beeldscherm is echt kicken.
Groet, Ruud
_________________
Alles Canon: EOS 5D mark II en 7D, 17-40 f/4L, 24-105 f/4L, 100-400 f/4.5-5.6L, 100 f/2.8L macro, 180 f/3.5L macro, MP-E65 f/2.8 1-5x macro, extenders 12 en 24 II, 300 f/4L, 500 F/4L, converters 1.4x en 2x II, 580EX en MT24EX flitsers
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 20 Feb 2007, 11:45    Post subject:
Dan kan ik natuurlijk zelf ook niet achterblijven Smile
Ook ik heb weer veel te veel plannen om in 1 jaar te realiseren; ik wil graag met mijn nieuwe groothoeklens aan de slag, waarbij ik dan zowel m'n "eigen" Waddenzee als de Poolse bossen en moerassen wil gaan "doen". Verder zal ik ook dit jaar weer macrowerk gaan zoeken. Ik monitor de nachtvlinders in mijn tuin en probeer van alle soorten ook foto's te maken. Een groot deel daarvan staan sinds kort op m'n nieuwe Pbase website, toch zijn er nog redelijk wat soorten die ik al wel in de tuin heb gezien, maar die ik nog niet op de foto heb. Nog een doel is om dit jaar nou eens wel die Bevers in Polen leuk op de foto te zetten; vorig jaar in het voorjaar lieten ze zich niet "fotografeerbaar" zien en in de zomer was ik er voor een kanoreis (zonder telelens Sad ) en toen zat er natuurlijk 1 een kwartier lang wilgentenen te schillen op hooguit 12 meter afstand! Ik heb nog een verzoek liggen voor Europese planten dus die ga ik maar eens "meepakken" en eigenlijk wil ik nou eindelijk ook wel eens een Gladde Slang in Nederland zien en fotograferen.
Denk dat het intussen wel duidelijk is dat ik geen keuze heb kunnen maken en dus de onderste optie heb aangevinkt!
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Martin van der Giesen


Gender: Male

Joined: 09 Sep 2005
Posts: 52

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 20 Feb 2007, 18:28    Post subject:
Veel landschappen, maar ik heb gekozen voor;
Mijn "doel" voor 2007 is om technisch betere foto's te maken. Dat vereist nogal wat discipline, maar daar ga ik voor.
Back to top
Reply with quote
 
AlexRoetemeijer
Vip


Gender: Male
Age: 48
Joined: 17 Sep 2005
Posts: 10
Location: Järna, Zweden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Feb 2007, 19:14    Post subject: Wat ik ga doen dit jaar?
Ik hoop de zweedse natuur wat beter in beeld te krijgen maar nu ik precies een zoon heb gekregen moet ik nog maar zien hoeveel 'tijd' ik daarvoor vrij kan maken.
Hej DÅ Alex
_________________
canon
Back to top
Reply with quote
 
HansJWG


Gender: Male

Joined: 08 Mar 2007
Posts: 13
Location: Holland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Mar 2007, 16:36    Post subject:
Doelen, tja soms gewoon wat er voor de lens komt.
Neem steeds vaker een cameraatje mee onderwater, ook in Nederland.
Voor september 2007 een duiktrip Zuid-Egypte geboekt, omgeving Marsa Alam, Rode Zee.
Back to top
Reply with quote
 
skasteel


Gender: Male
Age: 46
Joined: 24 Oct 2005
Posts: 6
Location: Velp
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 20:09    Post subject:
Tja, ga me dit jaar toch vooral weer richten op amfibieen en reptielen. Deze soortgroep blijft me fascineren. Ik hoop di jaar ook wat meer met de groothoek naast de macro lens te werken. Vooral het dier in de biotoop weergeven.

Greetz Steven 8)
_________________
Canon 30D + tamron 90 macro, canon 17-40 L4.0. flitser canon 430 ex
Back to top
Reply with quote
 
martin_berkheij


Gender: Male
Age: 44
Joined: 20 Oct 2006
Posts: 2
Location: katwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 26 Mar 2007, 10:39    Post subject:
Ook ik hou me meer alround, maar wel met de intentie om de kwaliteit van de foto's op te krikken. Maar mijn voorkeuren gaan toch uit naar Ree, vos, zandhagedis, rugstreeppad, kleine vogels (hoe meer kleuren hoe beter) en libelle / vlinders.
In juni samen met Bertina naar canada, hopenlijk komen we daar nog wat leuks tegen.
Groet, Martin
Back to top
Reply with quote
 
Tjeerd visser


Gender: Male
Age: 32
Joined: 03 Jan 2007
Posts: 388
Location: Lutjegast
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 26 Mar 2007, 18:19    Post subject:
Ik ga me richten op de grotere zoogdieren, bijvoorbeeld de vos. Ik heb er nog nooit een gezien en dus ook niet op foto. Maar vlakbij huis in de weilanden word toch 60% van alle weidevogelnesten opgevreten door vossen zegt men, dus daar richt ik me op en ook de ree en ik probeer ook libellen te fotograferen wat me nooit is gelukt. Dus ik ben aardig wat van.

Groeten Tjeerd visser
_________________
Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Back to top
Reply with quote
 
rondesmit


Gender: Male
Age: 59
Joined: 08 Sep 2006
Posts: 6
Location: IJsselstein
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 07 Apr 2007, 17:45    Post subject:
Ben eigenlijk niet zo'n "poster" maar wil dit jaar toch eens proberen om een voor mij "ultieme" foto van ree, edelhert of damhert te maken.
Zal betekenen dat ik dus eens een poosje mij moet verschalken Sad en dat zal niet meevallen want het liefst struin ik een beetje in het rond Smile.
Heb nu wel al 2 jaar libellen gefotografeerd en vind het nu dus tijd voor een nieuwe uitdaging. Razz
_________________
Nikon D200+ diverse zoomlenzen van 10-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Wed 18 Apr 2007, 9:14    Post subject:
Het is misschien niet origineel maar ik ben van plan hetzelfde te doen wat ik tot nu toe heb gedaan: mezelf laten verrassen door datgene wat ik tegenkom en het fotograferen waard vind. Wanneer ik om me heen kijk ben ik eigenlijk niet verrast dat ik elke keer toch weer voor verrassingen kom te staan, en dat altijd wel zo blijven Wink

groetjes, Ben
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Apr 2007, 9:23    Post subject:
Verwijderd wrote:
Het is misschien niet origineel maar ik ben van plan hetzelfde te doen wat ik tot nu toe heb gedaan: mezelf laten verrassen door datgene wat ik tegenkom en het fotograferen waard vind. Wanneer ik om me heen kijk ben ik eigenlijk niet verrast dat ik elke keer toch weer voor verrassingen kom te staan, en dat altijd wel zo blijven Wink


Een heel mooi streven, voor mij geldt dat eigenlijk ook. Maar daarnaast heb ik ook een paar foto's in mijn hoofd die ik vorm wil gaan geven maar die veel voorbereiding gaan vragen: das en boommarter (plus nog een paar vogelsoorten, maar die zal ik hier achterwege laten. De eerste is al gelukt Cool ). Ook wil ik me meer op landschappen gaan toeleggen, dat is iets waar ik op Nederpix door geinspireerd raak. Verder heb ik twee reizen op het programma staan, waarvan er eentje zeker tot nieuwe nederpix-plaatjes zal leiden (maar daarover in oktober meer Wink )

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Apr 2007, 11:40    Post subject:
Fotograferen is voor mij de aanleiding om buiten te komen, "beleving" van de natuur is mijn hoofddoel en vastleggen van die beleving is mijn ambitie. Heel ambitieus geformuleerd allemaal, maar zonder al te veel pretentie bedoeld hoor. Je hoeft niet altijd meteen te voldoen aan je ultieme ambitie. Er is onderweg veel te genieten.

ik ben tot nu toe gelukig met de resultaten van mijn eerder aangekondigde voornemen: concentratie op een beperkt aantal onderwerpen levert bijzondere belevenissen en ontmoetingen, kennis van gebied en onderwerp en (soms) bijzondere foto's (alles is relatief). Wel een beetje jammer dat ik mij geremd voel in het delen van mijn resultaten en kennis.

Daarnaast geniet ik van wat spontaan langskomt, wat je verrast zoals ben terecht zegt. En hoewel ik me concentreer op 1 onderwerp, ga ik toch uit van de spontaniteit ervan. Het doet zich voor.... of niet. Ik regiseer alleen mezelf (anticiperen heet dat).

mooi licht allemaal
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
eyecee
Guest







PostPosted: Sun 13 May 2007, 17:09    Post subject:
een reiger, ik moet en zal een reiger voor ik 85 ben Laughing
Ik heb iets met reigers, of moet ik zeggen, niks want ze zijn altijd weg, heb al dikwijls een gemiste kans gehad door het ontbreken van apparatuur op het juiste moment.
Back to top
Reply with quote
 
S.Janssen


Gender: Male
Age: 29
Joined: 14 Feb 2006
Posts: 7
Location: Wijchen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Jun 2007, 20:11    Post subject:
ik heb gekozen voor macro dat boeit me echt heel veel:D want soms zie je dingen die je met het bloote ogo niet ziet Cool
_________________
Kijk eens een keer op: www.wildlifepassion.com
Nikon D70s
150mm 1:1 MACRO
SIGMA 2.8 200MM 2X TELECONVERTER
10-20MM 5.6
SIGMA 1,4 TELECONVERTER
SIGMA 100-300MM F4
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum