Gender: Male Age: 43 Joined: 17 Aug 2006 Posts: 35 Location: ede
Posted: Thu 15 Mar 2007, 17:10 Post subject: sssslangen
Ik zou dolgraag een keer een slang of adder willen fotograveren,
maar waar moet ik die zoeken. Ik kom erg veel in het bos woon
midden op de veluwe dus ik moet er toch haast een keer eentje tegen
komen maar helaas heb er nog nooit 1 gezien.
Wie kan me helpen?? _________________ canon eos 40d sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC sigma Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Sigma macro 105mm F2.8 EX DG en 300mmf4, 1.4 en 2x tc gitzo 1320 met manfrotto balhoofd
Probeer op warme dagen of dagen wanneer de zon goed schijnt, een helling die baadt in de zon op te gaan. Kijk voor zonnende reptielen en hef zonodig nu en dan een steen op:d
Iets wat je ook kan doen is zelf planken of een zeil leggen.
Ik ben van België, een plek in Nederland weet ik niet meteen, maar mocht je deze zomer op reis komen naar België, kan ik de streek rond Houffalize of de Gaumes aanraden (in Belgisch Lotharingen). Vooral de streek van Torny in de Gaumes heeft enkele mooie hellingen voor reptielen.
Veel succes!
Groetjes
Robin _________________ Nikon D70s+ Nikkor 18-70mm kitlens+ Sigma APO 70-300mm + Sigma APO 400mm F5.6+ Sigma 150mm APO HSM F2.8
Gender: Male Age: 52 Joined: 11 Nov 2006 Posts: 5 Location: Maastricht
Posted: Sat 09 Jun 2007, 15:58 Post subject: Slangen
In Limburg zou je het kunnen proberen, maar veel kans heb je niet. _________________ Kodak DX-6490 (10x opt, 3x dig - 30 tot), 4Mpix
1 B&W Ciculaire polarisatielens
1 Hoya Infrarood R72
Last edited by Chauf on Tue 19 Jun 2007, 20:51; edited 1 time in total
Roor ringslangen zou je ook een kano of fluisterbootje kunnen huren in de Weerribben, op een zonnige dag kan je in rustige slootjes daar best wel wat tegen komen. Wel erg lastig om te fotograveren, het spul zwemt, dus je ziet maar een stukje van de slag en eenmaal aan de overkant van het slootje gekomen gaan ze het gras/riet in en je ziet er gelijk niks meer van.
Groetjes
Loulou
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum