Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Canon EF 70-200mm F 2.8 IS USM

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Martijn


Gender: Male
Age: 41
Joined: 15 Sep 2006
Posts: 16
Location: Bakkeveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 May 2007, 19:31    Post subject: Canon EF 70-200mm F 2.8 IS USM
Hey hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de volgende lens, de Canon EF 70-200mm F 2.8 IS USM. Je krijgt 200 euro retour als je hem aanschaft tussen 1 april en 30 juni. Je krijgt bij deze lens het meeste geld terug, als je naar de rest van de lenzen kijkt. Komt er een nieuwe 70-200 omdat je zoveel geld terug krijgt. Iemand een idee? Groet, Martijn
_________________
Canon en lenzen vanaf 16mm tot 300mm

www.martijnvandervaart.nl
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 222
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 30 May 2007, 21:36    Post subject:
Het bedrag dat je terug krijgt is in de eerste plaats gerelateerd aan het te betalen bedrag. Hoe hoger de prijs hoe groter de waarde van de cashback.
De genoemde lens is een van de betere lenzen in het assortiment. Wat mij betreft geen reden tot zorg.
_________________
Jaap Blom

Canon R7, 17-85 mm IS USM, 10-22 mm,
100-400 EF II mm IS USM, 100mm 2.8
Soligor tussenringen
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 31 May 2007, 11:23    Post subject:
Hallo Martijn,

Ik denk dat Jaap gelijk heeft: hoe hoger het aanschafbedrag, hoe hoger de cashback, alhoewel dat hier toch weer niet helemaal lijkt op te gaan.

Ondanks dat het ongetwijfeld een kwaliteitslens is is er toch "iets mee aan de hand". Canon heeft namelijk ook een EF 70-200mm F/4L IS USM in het assortiment zitten, en die schijnt volgens sommige reviews qua beeldkwaliteit beter te zijn dan de F/2.8L.

Kijk maar eens op photozone.de:

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_70200_28is/index.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_70200_4is/index.htm

Een andere review vind je op the-digital-picture.com:

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-200mm-f-2.8-L-IS-USM-Lens-Review.aspx
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-200mm-f-4.0-L-IS-USM-Lens-Review.aspx

Op die laatste website kun je ook direct de beeldkwaliteit vergelijken op diverse brandpuntsafstanden, met verschillende diafragmawaarden en met de 1.4 of 2x extender ertussen:

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=404&Camera=9&FLI=4&API=0&LensComp=404&CameraComp=9&FLIComp=6&APIComp=0

Alvorens tot aanschaf over te gaan zou ik een en ander nog eerst eens goed overdenken en uittesten. Zelf denk ik dat je als je die F/2.8 niet per se nodig hebt, je beter voor de F/4 kunt gaan. Kun je ca. 600 Euri in de zak houden (of aan iets anders besteden), en je hebt de helft minder aan gewicht mee te zeulen.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Martijn


Gender: Male
Age: 41
Joined: 15 Sep 2006
Posts: 16
Location: Bakkeveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Jun 2007, 12:58    Post subject:
Ik heb ook al het een en het ander over deze lens gelezen. Tot nu toe alleen maar positive berichten. Ik wil graag een licht sterkere lens hebben. En ik ga er ook van uit dat deze lens beter is dan de 70-300 die ik nu al heb. Ik weet niet of er nu ook mesnen zijn die met een 70-200 foto's maken. Zo ja, ben ik wel benieuwd naar hun bevindingen.

Groet, Martijn
_________________
Canon en lenzen vanaf 16mm tot 300mm

www.martijnvandervaart.nl
Back to top
Reply with quote
 
Knarf




Joined: 05 Jun 2007
Posts: 4

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 19:44    Post subject: 70-200mm
MArtijn,

Ik heb deze lens (euhm...ik bedoel de F/4L uitvoering) dit weekend gekocht voor mijn 400D. Ik vind de lens erg prettig werken. Beeld en kleur zijn net ff iets beter dan de wat niet L lenzen.

Dit weekend de lens zelf in een theater gebruikt (pikdonker, alleen stageverlichting en soms speedlight gebruikt). Eigenlijk best redelijk te doen. Ik kreeg van twee ietwat professioneler fotografen gelijk een blik van "sow...das een mooie lens Wink"

Ben er nog ff mee aant spelen om de lens wat beter te leren kennen. Net vanavond om 20:00 uur nog wat plaatjes geschoten:

http://picasaweb.google.com/chromaat/


Last edited by Knarf on Mon 02 Jul 2007, 21:27; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Martijn


Gender: Male
Age: 41
Joined: 15 Sep 2006
Posts: 16
Location: Bakkeveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 06 Jun 2007, 22:19    Post subject:
@Knarf, bedankt voor je bijdrage. Heb de foto's even bekeken er zitten wel aardige plaatjes tussen. Ik zal volgende week even naar Den Ham. Dan zal ik een overweging maken tussen de 2.8 of de 4.0. Ik kom met een van de twee thuis. En misschien kunnen zij mij ook nog advies gegeven.

Groet, Martijn

ps. zijn er geen mensen die de 2.8 hebben.
_________________
Canon en lenzen vanaf 16mm tot 300mm

www.martijnvandervaart.nl
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 86

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 07 Jun 2007, 8:16    Post subject:
Martijn, ik kijk voor lenzen altijd de gebruikers reviews op FredMiranda door. Ik heb even voor je opgezocht waar deze lenzen staan. Het zijn er drie, helemaal onderaan de pagina. Zo te zien ontlopen ze elkaar maar weinig in kwaliteit. De 70-200mm 2.8 IS heeft maar liefst 230 reviews, dus je kunt nog even je hart ophalen voor je afreist naar Den Ham. Wink

Hier is de link:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showcat.php?cat=27&page=2&sort=7&perpage=12&stype=
_________________
Canon 7D, Canon 400mm 5.6, 100mm 2.8 macro
Back to top
Reply with quote
 
Martijn


Gender: Male
Age: 41
Joined: 15 Sep 2006
Posts: 16
Location: Bakkeveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Jun 2007, 9:06    Post subject:
@ Jan Hendriks, bedankt voor de informatie. Zal het vandaag nog even doorlezen. Het is wel een beetje een late reactie van mij, maar dat komt dat ik even op vakantie was en geen internet had. Het is niet anders. Groet Martijn
_________________
Canon en lenzen vanaf 16mm tot 300mm

www.martijnvandervaart.nl


Last edited by Martijn on Mon 18 Jun 2007, 19:04; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Joop2


Gender: Male
Age: 77
Joined: 06 Oct 2006
Posts: 1
Location: Vroomshoop
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jun 2007, 0:01    Post subject:
Hallo,
Ik ben de gelukkige bezitter van een 70-200L IS/4.0, is een super de super lens.
gr Joop
_________________
Canon + wat glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
Martijn


Gender: Male
Age: 41
Joined: 15 Sep 2006
Posts: 16
Location: Bakkeveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jun 2007, 19:03    Post subject:
Hallo allemaal.

Ik heb toch maar de 2.8 is usm gekocht. En ik moet zeggen ben er zeer tevreden mee. Het enige wat ik wat minder vind is dat hij 100 mm minder bereik heeft dan mijn 70-300. Maar er kan eventueel nog een 2.0 extender tussen en dan zit je op 400 mm. Groet Martijn
_________________
Canon en lenzen vanaf 16mm tot 300mm

www.martijnvandervaart.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum