Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Marktplaats


raynox macrolens. ja/nee????

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
martijn roos


Gender: Male
Age: 32
Joined: 11 Dec 2006
Posts: 57
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 May 2007, 20:24    Post subject: raynox macrolens. ja/nee????
mijn fotomaat en ik zijn al een poosje aan het twijfelen over een macrolens. wij hebben beiden een fuiji s9600 en willen die graag uitbreiden op het gebied van macro. vooral de msn 505 spreekt ons aan. wij vragen ons alleen af of we hetzelfde probleem zullen hebben als bij de raynox teleconverter 2.2x. daar komen we niet helemaal doorheen gezoomt en krijgen donkere hoekjes. is dit bij de macro converter ook zo. en omdat we een groothoek (28mm) hebben, moeten we dan niet er door heen zoomen en kunnen we na het inzoomen nog wel scherpstellen?
maar al met al: heeft er iemand ervaring met een raynox macrolens? zo ja, vertel ons uw ervaringen!
bij voorbaat dank,
martijn en rob
_________________
40d | Tamron 17-50 2.8 | Tamron 90 2.8

NIEUW: http://www.martijnroosfotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 15 May 2007, 8:03    Post subject:
Hi Martijn,

Ik kan je geen advies geven over macrolenzen op compacts omdat ikzelf een spiegelreflexcamera gebruik.
Ik kan je dus niet vertellen in welke mate een bepaald macro objectief goed of misschien minder goed is.

Mocht je aan de andere kant ooit een digitale spiegelreflexcamera aanschaffen, kijk dan 's naar de Sigma 150 mm 1:2.8 APO MACRO DG HSM.
Dat is een super macrolens die mijn vrouw gebruikt en waar ze dik tevreden over is.
Aan de andere kant zit een er een aardig prijskaartje aan vast (€700,00) maar dan heb je ook wat.
En natuurlijk zijn er andere goede, minder dure mogelijkheden, die moet je zelf dan even onderzoeken.
Succes met je aanschaf!
Groeten.

Robby Roos
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Joep Spee


Gender: Male
Age: 40
Joined: 23 Aug 2006
Posts: 7

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 08 Jul 2007, 12:18    Post subject:
robby,

ik heb deze sigma lens ook en ben er zeer tevreden over!

deze lens kost bij digitalstreet in beuningen trouwens 599 euro, scheelt weer 100 euro Wink

Groetjes Joep
_________________
-Canon EOS 400D + EF-S 18-55 kitlens
-Canon EF 70-200 mm F/4 L USM
-Sigma 150mm F/2.8 EX DG Macro (1:1) HSM
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Jul 2007, 15:22    Post subject:
Hallo Martijn,

Voordat ik een spiegelreflex heb gekocht, gebruikte ik de Fujifulm Finepix S5600 in combinatie met de Raynox DCR-150; deze lens gaf bij mijn fototoestel 6,5x extra zoom. Hierdoor kon ik een spin van ongeveer 4 mm redelijk beeldvullend fotograferen.

Toen ik met de aankoop van deze lens bezig was, heb ik ook naar de andere lenzen van Raynox gekeken. Beide lenzen uit de MSN serie werden mij toen afgeraden, de reden hiervoor was dat ik erg veel licht zou verliezen en inderdaad altijd donkere hoeken zou houden. Mij werd de DCR-150 aangeraden, omdat deze de beste kwaliteit geeft (beduidend beter dan de DCR-250, die 10x extra zoom geeft). Het eerste gedeelte (van 1 tot ongeveer 5x zoom) had ik last dat er donkere hoeken en randen bleven zitten, daarboven waren geen donkere hoeken of randen te zien. Persoonlijk zou ik de DCR-150 aanraden, want dit is voor de standaard macrofotografie meer dan genoeg zoom. Hou erg trouwens wel rekening mee dat je met deze lens als op ongeveer 30 cm van je onderwerp moet komen, dat vond ik een groot nadeel met libellen en vlinders.
Back to top
Reply with quote
 
Bern


Gender: Male
Age: 69
Joined: 16 Jul 2007
Posts: 3
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Jul 2007, 21:28    Post subject:
Martijn,

Misschien ben je er inmiddels al uit en heb je een macrolens van Raynox aangeschaft.
Mocht dat niet het geval; zijn dan kan ik de DCR 5320 Pro aanraden.
Ik gebruik de lens in combinatie met de Panasonic DMC FZ50, maar volgens mij is de lens ook geschikt voor jouw camera.

succes,
Bern
_________________
Panasonic FZ50
Raynox lenzen:
DCR 5320 Pro, HD 6600pro 0,66X, DCR-1540PRO 1.54X, DCR-2025PRO.
Achromatic voorzet lenzen
Leica Elpro's en Sigma
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Marktplaats

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum