margriet wrote: |
ik las Luc zijn stukje over de cashback van canon, die loopt tot eind augustus, maar let heel goed op met de aanbiedingsprijzen, 9 van de 10 keer hebben ze die 80 euries er al af gehaald, dus als er ergens staat 639 kijk goed of je dan zelf nog 80 euro kan aftrekken van die prijs, vaak staat het er in de bekende kleine letters bij (* prijs is incl. 80 euro cashback) |
aquamax wrote: |
ja ik ken dprevieuw ![]() Als ik het goed begrijp kan ik ook eigenlijk beter alleen de body kiezen en een andere lens erbij nemen (is dit veel duurder?), omdat die betere kwaliteit hebben? |
peter wijn wrote: |
Vergeet voor objectieven niet in het 2ehandsvak te kijken. |
Frank_Stavenuiter wrote: |
Leer eerst je eigen kamera die je nu hebt kennen. |
margriet wrote: |
ik had ook niet genoeg geld om en de spiegelreflex en een macrolens te halen, ik werd er erg twijfelig van omdat ik met de compactcamera zo lekker dichtbij mijn onderwerp kon komen....
uiteindelijk heb ik de pentax k10d gekocht met kitlens, bij de canon camera's is het verschil in prijs tussen de kit of de body zo klein, ik vond het niet de moeite om dat geld uit te sparen om voor een "echte" lens te kiezen. |
luc hoogenstein wrote: |
de kitlens van Canon is relatief prut, dat zie je op het moment dat je hem vergelijkt met goede lenzen binnen dezelfde range. De scherpte is gewoon stukken minder. |