Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Welke camera is geschikt voor digiscoping? HELP

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Diaan


Gender: Female
Age: 58
Joined: 10 Sep 2007
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Sep 2007, 13:26    Post subject: Welke camera is geschikt voor digiscoping? HELP
Al jaren ben ik bezig met het maken van foto's in de natuur. Helemaal nieuw voor mij is digiscoping. Ik heb een Swarovski AT 80 en een universele adapter die je op je telelens klemt.
Welke digitale camera zou geschikt zijn als ik iets zoek met flink wat mp, groot display, hoge ISO, draadontspanner en statief schroefdraad.
Alle hulp is welkom!!
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Sep 2007, 13:41    Post subject:
Misschien dat er hier een aantal mensen zijn die je verder kunnen helpen, maar ik zou als ik jou was ook even kijken op www.digiscooppix.nl

Groetjes Colinda
_________________
http://www.naturefocus.nl
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Sep 2007, 14:33    Post subject: Re: Welke camera is geschikt voor digiscoping? HELP
Diaan wrote:
flink wat mp, hoge ISO


Beste Diaan,

Zoals Colinda al opmerkte kun je eens kijken op Digiscooppix, daar staan al een aantal topics over camera's.
Bovenstaande quote heb ik doelbewust even uit jouw vraag gehaald. Meestal kom je voor digiscopen uit bij een digitale compactcamera (een DSLR met standaardlens werkt overigens ook, alleen heb je dan geen autofocus), probleem daarbij is dat het een trend geworden is om zo veel mogelijk pixels op een steeds kleiner wordende sensor te proppen. Dit komt de beeldkwaliteit absoluut niet ten goede. Het zelfde geldt vor de ISO-waarde: hoe hoger je de ISO instelt, hoe meer ruis je krijgt. Doorgaans krijg je de beste foto's met een zo laag mogelijke ISO, met een camera die niet al te veel megapixels bevat. Verder is ook de optische zoom van belang, 3x is wel het maximum, een enkele uitzondering daargelaten (Fuji Finepix E900 met 4x optische zom).

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum