Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


planken wambuis

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
astrid


Gender: Female
Age: 65
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 316
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Sep 2007, 14:45    Post subject: planken wambuis
Hallo allemaal,
Ik lees vaak over de Planken Wambuis en dan ook met name over "de Mossel". Daar zou vaak wild gezien worden.
Nu heb ik geprobeerd een plattegrondje daarvan te vinden, maar tot nu toe zonder succes.
Ik hoop, dat iemand mij kan vertellen waar ik de meeste kans maak om van dit gebied een plattegrond te krijgen/kopen.
Alvast bedankt,

groeten,
Astrid
_________________
2xNikon D-300 en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 18 Sep 2007, 15:34    Post subject:
Misschien dat je hier wat mee kan: http://www.natuurmonumenten.nl/natmm-internet/natmm/natuurgebieden.jsp?n=35759
De aangegeven punten Valenberg en Oud Reemst zijn twee wildkijkpunten.
Hier is redelijk veel wild te zien. Ik ben er deze zomer ook vaak genoeg geweest. Beide punten zijn gemakkelijk per fiets of lopend te bereiken. Ik denk dat Mossel wel aangegeven staat op de paddestoelen van ANWB, vanuit Otterlo. Mossel is makkelijk te bereiken door het fietspad te volgen dat loopt vanaf Otterlo richting Ede. Dit fietspad loopt o.a. langs de camping De Wije Werelt. Als je dit fietspad blijft volgen kom je vanzelf bij de Mossel. Vlak voor en na de Mossel liggen mooie open velden, waar je ook goed wilt kunt zien (edelherten, reeen, vossen, dassen e.d.). Als je dan het fietspad nog verder volgt richting Ede, kom je na een korte beklimming van een heuvel bij een viersprong. Als je hier rechts af gaat, kom je vanzelf bij uitkijkpunt Valenberg. Dit ligt dan aan de rechterkant van het fietspad. Hier heb je een mooi uitzicht over de omgeving. Op de vlakte voor het uitzichtpunt loopt regelmatig wild, met name 's ochtends en 's avonds. Ook overdag heb je soms kans om een wild zwijn of een ree te zien.
Als je dan het fietspad verder volgt heb je veel kans om wilde zwijnen aan de kanten van het fietspad te zien. Als je bij de viersplitsing vervolgens rechtsaf gaat richting Otterlo fiets je weer richting de open vlakte.
Op een gegeven moment heb je aan de linkerhand een open plek in het bos. Hier heb je heel veel kans op reeen.
Als je nog verder doorfietst tot het veerooster is het een tip om het zandpad rechts in te gaan. Als je hier onder de bomen gaat staan, die grenzen aan de open vlakte, heb je kans dat het wild erg dicht bij je langs de open vlakte over trekt.
Als je dan vervolgens het fietspad weer blijft volgen richting Otterlo heb je aan beide kanten van het fietspad veel kans op edelherten en reeen die rustig in het bos staan te eten.
Op een gegeven moment kom je dan weer bij een wildrooster. Vlak voor dit wildrooster lopen soms enkele zwijnen.

Het andere uitkijkpunt, Oud Reemst, is makkelijk te bereiken via de weg Otterlo-Schaarsbergen. Vanuit de richting Otterlo ligt op een gegeven moment rechts een boerderij(vanuit richting schaarsbergen links), hier kan je dan de auto parkeren. Je kan hier ook op de fiets en lopend verder. Vanaf dit punt is het uitkijkpunt goed te bereiken. Ook de omgeving (heide en grasland) is de moeite waard om even af te zoeken.

Hopelijk kan je hier wat mee..


Miisschien dat je bij de VVV in Otterlo een kaart kan bemachtigen.

groet,
Jenne Meijer


Last edited by Jenne Meijer on Wed 19 Sep 2007, 7:32; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
astrid


Gender: Female
Age: 65
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 316
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Sep 2007, 16:38    Post subject: Planken Wambuis
bedankt voor je reactie.
Ik heb het uitgeprint en neem het mee, zodra ik ernaar toe ga.
groeten,
Astrid
_________________
2xNikon D-300 en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Sunshine


Gender: Female
Age: 41
Joined: 22 May 2006
Posts: 32
Location: Zuid-Holland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Sep 2007, 16:44    Post subject:
Er is een NS-wandeling waarbij je langs dit gebied komt. Daar hoort een plattegrondje bij (staat onderaan de pagina).
Het is niet heel gedetailleerd, maar misschien heb je er toch wat aan.
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 18 Sep 2007, 19:59    Post subject:
Hallo Astrid,

Ik hoop dat je er wat aan hebt en hoop dat als je er heen gaat dat je wat ziet en dat ook nog eens mooi op de foto zetten.
Ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Ikzelf ben redelijk goed bekend in het gebied, maar het uitleggen kan dan soms toch nog wat tegenvallen..
Als je nog vragen over de route hebt o.i.d. wil ik ze graag proberen te beantwoorden..

groet,

Jenne Meijer
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum