Posted: Sun 02 Sep 2007, 22:13 Post subject: seizoensopdracht "Humor" :)
Humor
Laat ons eens lachen, de nieuwe opdracht is humor. Foto's zijn vaak registraties van actie of mooi vastgelegde dieren of planten, maar kunnen ook om te lachen zijn. Humor kan op vele manieren worden vastgelegd, een grappige interactie tussen twee dieren, een grappige manier van kijken. Maar ook een grappig gevormde paddestoel of een verrassend landschap kan een glimlach tevoorschijn toveren.
Het belangrijkste criterium voor de beoordeling van de foto's zal de glimlach op je gezicht zijn. Hoe groter die is, hoe beter de foto. Uiteraard zal dit zeer persoonlijk zijn, wat de een lollig vindt zal de ander doodserieus vinden, maar de meeste stemmen tellen gewoon weer.
De foto's voor deze opdracht mogen genomen worden van 3 september tot en met 31 oktober. Van de eerste toen met de tiende november kunnen er commentaren en nominaties worden geplaatst en op de 11e van de 11e zal er weer een winnaar bekend zijn
Kijk nog even hier voor de onvermijdelijke regeltjes. Over een paar dagen zal het seizoensopdrachtalbum weer beschikbaar zijn voor jullie inzendingen.
Veel succes en plezier namens het NP team. _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Weer een leuke opdracht,
Waar denk ik ook van alles mee te doen is.
Hoop dat er veel humoristische foto's zullen komen.
Iedereen veel succes met deze opdracht.
Wat zal er geglimlacht worden
Groet Jan _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Een 'bijzondere' opdracht, moeilijk maar uitdagend!
Eens kijken wat er in beeld komt.
Jannie. _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Gender: Male Age: 44 Joined: 20 Mar 2007 Posts: 5 Location: Utrecht
Posted: Mon 03 Sep 2007, 11:34 Post subject:
Gelukkig zit de natuur vol vrolijke verbazing opwekkende facetten. Voor mij wordt dit de eerste opdracht, hopelijk kan ik een leuke bijdrage leveren, verder wens ik iedereen veel pret toe.
Bedankt voor de reminder, ik zal vanavond het album leegmaken zodat de nieuwe inzendingen kunnen worden aangeboden.
groet,
Jaap _________________ Jaap Schelvis
En de eerste drie inzendingen zijn al weer binnen
Kijken jullie alsjeblieft voor je een foto instuurt nog even HIER voor de onvermijdelijke regeltjes.
Groet,
Ik wil even reageren op de link die Klaas erbij heeft gezet.
Wat een spectaculaire foto's van de vos en de adelaar.
Wat betreft de opdracht. Het zal niet meevallen, maar ik ga eraan werken.
groeten,
Astrid _________________ 2xNikon D-300 en diverse lenzen
Gender: Male Age: 54 Joined: 18 Nov 2006 Posts: 578 Location: Heteren
Posted: Thu 20 Sep 2007, 7:59 Post subject:
'k Weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik kan niet zoveel met deze opdracht. Foto's maken waar om te lachen valt (en dan nog wel in de natuur!) valt niet mee. Als je zoiets in de natuur maakt, is dit toch meestal een soort toevalstreffer en is het moeilijk af te dwingen in een voorgeschreven periode.
Ik zou het zelf wel weer eens leuk vinden als er weer eens iets komt dat bijv. met de seizoenen te maken heeft (zoals de opdrachten 'Zomers water' of 'Herfst en vergankelijkheid') van vorig jaar. Toen ik er overigens nog niet bij was.
Gender: Male Age: 34 Joined: 27 Dec 2006 Posts: 132 Location: Alblasserdam
Posted: Fri 21 Sep 2007, 7:15 Post subject:
Ik ben ook nog niks leuk tegengekomen, dus bij mij gaat het al precies hetzelfde. Maar we geven de moed nog niet op!
groet naturepix _________________ Canon EOS 400D + servies (Canon 18-55 mm en
Tamron 90 mm 2.8 SP Macro)
Gender: Male Age: 59 Joined: 18 Oct 2006 Posts: 158 Location: 's-Gravenpolder
Posted: Fri 21 Sep 2007, 17:22 Post subject:
Ik had al niet zoveel op met de opdracht omdat het toch toeval is (of lijkt) als je iets humoristisch ziet. Soms heb ik de neiging om maar iets in scene te zetten maar dit kan natuurlijk niet door de beugel.
Voorlopig hou ik het op deze keer niet meedoen of er moet plotseling toch nog iets voor de lens verschijnen.
Groet, Kees _________________ Canon 7D met Canon 100mm (macro)
Posted: Fri 21 Sep 2007, 17:31 Post subject:
Laat je fantasie op de loop gaan. Ik kom iedere keer geinige zaken tegen.
Gewoon voor de oefening om je hoofd in de juiste stemming te brengen:
Maak een foto en bedenk er iets geinigs bij, Doe dat een paar keer en op een gegeven moment gaat het vanzelf. Voorbeeldjes
Mieren die een hardloop wedstrijd houden (onderling of met een slak). Beestjes die elkaar in een grasveld wegjagen omdat zij op die ene grasstengel willen zitten etc etc. Het maakt niet uit Humor is overal en nergens
Het is voor mij een "even-wennen" opdracht. Zeker geen makkelijke betreffende natuurfotografie.
Als ik in het veld ben heb ik meestal wel de opdracht in gedachten. Bij deze merk ik al dat ik op een andere manier ga kijken, het grappige om me heen zoek. Het lijkt mij een uitdaging "humor in een landschap" te zien... kan me nu nog niet voorstellen dat dat mogelijk is, maar ik hoop onverwachts iets te zien of tegen te komen.
Denk je zelf hele goede tips en suggesties te hebben voor een opdracht dan zijn die natuurlijk altijd welkom via een persoonlijk berichtje aan de moderators
Gender: Male Age: 57 Joined: 18 May 2006 Posts: 79 Location: breda
Posted: Mon 01 Oct 2007, 16:58 Post subject: lache
Humor ligt op staat,maar in het veld is een heel ander verhaal.
Ben op pad gegaan met deze opdracht in gedachte,niet dat ik heel de dag in een deuk heb gelegen maar met wat fantasie vind je toch genoeg
dingen en tafereeltjes die een lach op je gezicht toveren.
Moeten nog even wachten op mijn inzending maar ik vind het een
leuke opdracht.
gr Daan de Vos _________________ canon 50d canon,100mm2.8 macro,100-400mm l usm is canon,kitlens
soligor tussenringen
Gender: Male Age: 74 Joined: 10 Oct 2007 Posts: 281 Location: Leiden
Posted: Sun 14 Oct 2007, 15:10 Post subject: humor om te lachen
Er zijn 2 heel leuke fotoboeken over dit onderwerp, waar je inspiratie kan opdoen, nl. The Polar Bear Waltz en Hip-hop hares, beide verkrijgbaar bij Naturalis. Alleen moet je als je ze inkijkt het kaf van het koren scheiden, dwz, de echte opnamen en de geensceneerde, die er helaas wel veel bij zijn.
Mvgr
Hans _________________ Pentax K 200D, Pentax K7, Pentax K3, Pentax 18-55 mm, Sigma 70-210 (2.8-4.5), Sigma 28-84 en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2. Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd
Zo, ondertussen heb ik twee foto's geupload (de deadline komt er toch snel aan). Helaas zal ik geen commentaren kunnen plaatsen, omdat ik dan met vakantie ben. Moge de beste winnen ...
Kwestie van prioriteiten kiezen, Antonie, moet je nu echt weer op vakantie? _________________ Jaap Schelvis
Gisteravond heb ik het er even met mijn ouders over gehad , maar ze zouden het toch wel erg fijn vinden als ik meega aangezien het voor hun 25-jarig huwelijk is. Uiteindelijk heb ik maar met tegenzin toegezegd om mee te gaan (mijn moeder weet altijd wel de gevoelige snaar te raken ). Vervelend hoor .
Als de techniek ons niet in de steek heeft gelaten zijn alle inzendingen voor de seizoensopdracht nu weer zichtbaar en kunnen jullie je commentaren en nominaties kwijt! (als je ze nog niet ziet moet je soms even uitloggen en weer inloggen)
groet,
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum