Koop bij een gerenomeerd internet bedrijf zoals bijvooreeld amazon.com, naast de lage dollarkoers hebben ze ook vele scherpe aanbiedingen, waardoor dingen soms de helft kosten van hetgeen je hier betaald.
Ga er in je prijsberekening vanuit dat de alsnog 19% belasting moet betalen ( is de gebruikelijke cons. belasting) en invoerrechten ( uit mijn hoofd zijn die 2 of 3%).
Zaken zijn soms zo goedkoop dat het verschil een ticket naar New York is, dus je kan er ook eel leuk weekje van maken. Ik heb mazzel met een familielid dat in de states woont en twee/drie keer per jaar hier komt en het bestelde heb ik daar laten afleveren, maar in mijn prijsberekining heb ik toen wel megenomen dat ze zou worden aangehouden en zelfs dan scheelt het me veel.
Ik heb zo mijn nwe. SonyA700 gekocht ( scheelde 480 euro, dus is een derde van de gebruikelijke prijs hier!) en mijn fotomaatje een speedlite fllitser, was de helft van de gebruikelijke prijs., en dat met een diffuser en oplaadbare batterijen.
Nadeel: beschrijving is in Engels, maar als je zoekt kan je dat ongetwijfeld ook online weer een oplossing voor vinden.
Ander nadeel: je zal een verloopplugje moeten kopen, alles heeft daar twee platte polen, plugje moet je ff zoeken, niet iedere zaak heeft dat, maar dit kost twee/drie euro.
Garantie maakt volgens mij niet uit, je hebt vaak een wereldwijde garantie, maar je gaat dus niet hier naar een winkel als er wat is, maar direct naar de leverancier.
Iedereen maakt hierin natuurlijk zijn eigen keus en afweging, maar ik heb er zeker geen spijt van en tegen de tijd dat mijn familie weer hier komt, neem ik toch echt een kijkje op de website van dit bedrijf, je wordt prima geinformeerd, website is wel lastig om te lezen als je daadwerkelijk besteld, het was mij niet snel duidelijk wat ik waar moest invullen, maar eenmaal doorheen gaat alles soepel, je krijgt een mailtje als ze de boel verzenden, er is een verwachte leverdatum en alles gaat zoals ze zeggen.
Gaande het leverproces kan je ook online de status bekijken.
Groetjes
Loulou