Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Polen

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Tim Hofmeester


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 73
Location: Umeå
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 06 Mar 2008, 17:46    Post subject: Polen
Beste allemaal,

Ik weet dat het ver vooruit is, maar komende zomer ga ik 2 weken naar polen, ik ga waarschijnlijk via warschau naar de biebrza om daar een paar dagen te kamperen. Daarna ga ik naar Bialowieza om te helpen bij het onderzoekscentrum daar en daarna heb ik nog een paar dagen om zelf rond te neuzen daar.

Dus als jullie nog tips hebben voor mooie gebieden om heen te gaan en te fotograferen hoor ik het graag!

Groeten,
Tim
_________________
Kijk voor meer foto's op:
www.hofmeester-natuur.nl

Ik gebruik Canon apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 06 Mar 2008, 18:59    Post subject:
Ik denk dat je met twee weken Biebrza en Biawovisla al meeeeer dan voldoende te fotograferen hebt als je in die twee gebieden blijft!! Er zijn twee goede crossbill-guide over die regio: zie hierzo. Ecologisch ingestelde gidsen!
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Tim Hofmeester


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 73
Location: Umeå
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 06 Mar 2008, 19:21    Post subject:
al één snelle reactie Smile ik ga zeker even de site doorkijken en kijken of ik op een makkelijke/goedkope manier aan de crossbill guides kan komen (bieb?)

Maar om mijzelf even te verduidelijken, ik bedoelde eigenlijk weet iemand nog mooie stukjes binnen de twee gebieden waar het goed fotograferen/wandelen is. Dat vooral ook omdat ik maar beperkte tijd heb (jammer genoeg) en er daar waarschijnlijk heel veel te zien is!

Groeten, Tim
_________________
Kijk voor meer foto's op:
www.hofmeester-natuur.nl

Ik gebruik Canon apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 06 Mar 2008, 20:34    Post subject:
Hoi Tim,

Ik kom gelukkig ieder jaar een paar keer in beide gebieden (dus wie weet komen we elkaar nog tegen van de zomer) en Luc heeft idd gelijk dat er heel veel fotomogelijkheden zijn.
Het aantal plaatsen waar je leuk kunt kamperen is wat kleiner, maar ik kan je zeker aanraden om het "Rode Moeras" (Czerwogne Bagno) te bezoeken in het noordelijke Biebrza-bekken. Je kunt daar kamperen bij het huis van de boswachter in het gehuchtje Grzedy (uitspraak ongeveer dzjendie). Daar kun je ook de verplichte toegangskaartjes kopen voor 4 Zloty per dag (ongeveer een Euro) en daar starten een aantal erg mooie wandelingen. Heel goede kans op Elanden vanaf de hoge rivierduinen, veel vlinders en libellen, zandhagedissen enz. Wat ook erg leuk is om te doen is om per kano het zuidelijke bekken af te zakken. Kan in 3 dagen en geeft je een prachtige indruk van het gebied, hoewel fotograferen vanuit een kano wel eens tegenvalt.
Rond Bialowieza is ook veel te zien en te doen. Waarschijnlijk kunnen ze je vanuit het onderzoekscentrum wel de beste gebieden wijzen, maar wanneer je bepaalde soorten graag wil zien/fotograferen kan ik je daar ook wel tips voor geven.
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum