Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


tips staverden veluwe

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
bert schoemaker


Gender: Male
Age: 54
Joined: 08 Feb 2007
Posts: 49
Location: almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 19:02    Post subject: tips staverden veluwe
ik ga eind april een midweek naar staverden gemeeente ermelo.heb hier een huisje gehuurd midden in het bos met uitzicht over grasland en heide.nu ben ik zelf niet zo op de hoogte van de veluwe dus probeer ik op deze manier tips te krijgen. wat ik hier kan verwachten en waar moet ik zijn.de soorten die op mijn verlanglijstje staan zijn edelherten,zwijnen ,eenkhoorn, vossen en allerlei vogelsoorten.
wie kan mij tips geven over eventuele plekken.
_________________
canon 40d en 100-400mm Feisol CT-3371 , Hbn gimbal head


Last edited by bert schoemaker on Wed 02 Apr 2008, 6:24; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
rob520


Gender: Male
Age: 77
Joined: 30 Mar 2008
Posts: 10

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 30 Mar 2008, 20:13    Post subject: Veluwe
Rondom Staverden breek je je nek over de wilde zwijnen. Eekhoorntjes zie er ook als je goed oplet. Edelherten zal niet meevallen die zitten diep het bos in en daar zijn g.g.n "stiltegebieden" waar je niet mag komen. Vossen in de schemering zal je er ook kunnen vinden. En vogels ook.
Ga de bossen in rond het kasteel, bijvoorkeur in de vroege morgen en tegen de avondschemering dan heb je de meeste kans om "iets" tegen te komen.
Succes,
Rob
_________________
Canon 350D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Genoeg is genoeg!
Back to top
Reply with quote
 
bert schoemaker


Gender: Male
Age: 54
Joined: 08 Feb 2007
Posts: 49
Location: almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2008, 19:55    Post subject:
dan zit ik voor de wilde zwijnen goed en voor de herten zal ik dan een andere plek moeten zoeken.
_________________
canon 40d en 100-400mm Feisol CT-3371 , Hbn gimbal head
Back to top
Reply with quote
 
Rene


Gender: Male
Age: 41
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 38
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Apr 2008, 16:17    Post subject:
Staverden en omgeving heeft zo'n beetje de hoogste hertendichtheid van de hele veluwe dus die moet je te zien krijgen. Zoek gewoon de rustige stukken bos op en je hebt al kans dat ze in de namiddag tevoorscijn komen.

Wilde zwijnen wordt op Staverden een stuk lastiger want die lopen er niet. Dan zul je of naar de gemeente bossen van Nunspeet of Ermelo moeten, of naar het Leuvenumse bos.

Neem ook eens een kijkje in de kasteeltuin want die is vorig jaar gerenoveerd. Erg de moeite waard en gewoon opengesteld.

Rene
_________________
www.rene-visser.nl
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Apr 2008, 18:48    Post subject:
Kroondomein Het Loo is niet zover weg.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
bert schoemaker


Gender: Male
Age: 54
Joined: 08 Feb 2007
Posts: 49
Location: almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Apr 2008, 19:12    Post subject:
dan zit ik in ieder geval op een plek waar nog wel wat te zien is.en nu ook nog een paar mooie foto's en dan is de week helemaal perfect Smile
_________________
canon 40d en 100-400mm Feisol CT-3371 , Hbn gimbal head
Back to top
Reply with quote
 
Ben Brons


Gender: Male
Age: 67
Joined: 20 Nov 2007
Posts: 68
Location: Putten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Apr 2008, 21:30    Post subject:
Bert, je zit ook dichtbij de Arkemheensepolder voor vogels zoals de lepelaar, wulp, kievit, ganzen, etc en a;s je met de auto bent dan rij je van Elspeet naar Ermelo en dan ga je achter het rode koper de bos in, als je smorgens vroeg bent en stil dan zul je daar zeker herten en hindes zien lopen, dus veel plezier daar en ik mag hopen dat je genoeg te zien zult hebben en er foto's van zult maken.

Groeten Ben
_________________
Canon 1D Mark II en Canon EOS 50D
Canon EF 70-200 mm F2.8 USM,Canon EF Macro 100mm f 2.8 L IS USM
Back to top
Reply with quote
 
wilfred o


Gender: Male
Age: 31
Joined: 24 May 2006
Posts: 1
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Apr 2008, 6:12    Post subject:
Bert,
Mijn opa en oma hebben een vakantiewoning in ermelo. Ik kom daar ongeveer 2 keer per jaar, en ga dan ook altijd op pad voor jou verlanglijstje. Je kunt ook naar Harderbroek/Harderbos (Bij Harderwijk) of naar de Oostvaardersplassen, maar dan moet je een stukje verder rijden. Je bent dan in ieder geval verzekerd van edelherten, en als het meezit ook vossen.
Dichterbij is ook Arkemheen met veel grutto's, tureluurs, kievitten e.d.
Voor de overige zoogdieren moet je, zoals Joop al zei, in Kroondomein zijn. Dat is egt heerlijk vertoeven. Een keer vroeg je bed uit en dan een rondje gaan lopen door het Kroondomein. Zelfs als je niks ziet, zul je geen spijt hebben van zo'n heerlijke wandeling.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben,

Groeten,
Wilfred Oosterom
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Apr 2008, 7:28    Post subject:
wilfred o wrote:
Een keer vroeg je bed uit en dan een rondje gaan lopen door het Kroondomein. Zelfs als je niks ziet, zul je geen spijt hebben van zo'n heerlijke wandeling.


Waarvan akte.

Houd er overigens wel rekening mee dat de wandelkaarten die er van het gebied zijn (en die ook op de informatieborden staan) niet meer kloppen. Ze hebben in de afgelopen anderhalf jaar de loop van de paden drastisch gewijzigd, zodanig zelfs dat je je complete richtinggevoel kwijtraakt. Een GPS met trackback-functie kan dan wel eens makkelijk zijn.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
bert schoemaker


Gender: Male
Age: 54
Joined: 08 Feb 2007
Posts: 49
Location: almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Apr 2008, 15:03    Post subject:
ik heb ook al aan gedacht om een gps te kopen en zou deze ook in duitsland willen gebruiken waar de bossen vaak dicht begroeit zijn.met name wil ik deze dan gebruiken om de weg terug te vinden gezien ik de oriëntatie nog wel eens kwijt ben.maar ja welke gps kan ik dan het beste kopen en ook betrouwbaar is als je de weg kwijt bent. Rolling Eyes
_________________
canon 40d en 100-400mm Feisol CT-3371 , Hbn gimbal head
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Apr 2008, 15:58    Post subject:
bert schoemaker wrote:
ik heb ook al aan gedacht om een gps te kopen en zou deze ook in duitsland willen gebruiken waar de bossen vaak dicht begroeit zijn.met name wil ik deze dan gebruiken om de weg terug te vinden gezien ik de oriëntatie nog wel eens kwijt ben.maar ja welke gps kan ik dan het beste kopen en ook betrouwbaar is als je de weg kwijt bent.

Zelf heb ik deze, en ik ben daar heel tevreden over. Hou er wel rekening mee dat je de (topografische) kaarten er apart bij moet kopen, alsmede een micro SD kaart om ze op te zetten. Het is bij elkaar wel even een investering, maar dan heb je ook wat.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
bert schoemaker


Gender: Male
Age: 54
Joined: 08 Feb 2007
Posts: 49
Location: almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Apr 2008, 14:08    Post subject:
komende maandag is het eindelijk dan zover,een midweek naar de veluwe.bedankt voor jullie tips en hopelijk werkt het weer een beetje mee om mooie foto's te maken.ik laat het jullie weten.
gr bert schoemaker
_________________
canon 40d en 100-400mm Feisol CT-3371 , Hbn gimbal head
Back to top
Reply with quote
 
bert schoemaker


Gender: Male
Age: 54
Joined: 08 Feb 2007
Posts: 49
Location: almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 03 May 2008, 17:09    Post subject:
zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden,ik ben weer terug van vakantie Crying or Very sad
ik heb in veel herten gezien een één wild zwijn,en veel verschillende soorten vogels op de foto gezet.ik zal een foto van een hert plaatsen.
wat een prachtige omgeving is dit om te fotograferen en wat een mooi natuurschoon heeft de veluwe.
ik ga er zeker nog weer heen,ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips ik heb hier veel aan gehad.
gr bert schoemaker
_________________
canon 40d en 100-400mm Feisol CT-3371 , Hbn gimbal head
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum