Gender: Male Age: 62 Joined: 17 Jul 2006 Posts: 1 Location: Ter Apel
Posted: Sat 05 Apr 2008, 19:51 Post subject: D200 body te koop aangeboden
Vanwege overstap naar D300 bied ik mijn D200 body te koop aan. Geen gebruikssporren, met alle bijbehorende items en in de originele doos. Ongeveer 7800 foto's mee gemaakt. Vraagprijs €750,-.
René Kriek. _________________ Nikon D-300, DX-18-200
Martijn,
Hoeveel klikken dat een foto maakt is te zien in je camera zelf. Je gebruikt de scroll knop en gaat naar het scherpje met de gebruikte scherpstelvelden en daar is onderin te lezen hoeveel foto's je gemaakt hebt. Het is ook te zien als je in de camera raw converter van adobe een foto opent midden onderin staat je nummer van de foto.
Mvg. Martine
Dit nummer is niet het totaal dat de camera geschoten heeft.
Maar geeft aan hoeveel foto's je gemaakt hebt met het betreffende kaartje.
Als je er een ander kaartje indoet komt dat nummer weer op nul te staan.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe je kunt uitvinden hoeveel foto's met de camera zijn gemaakt.
Ter verduidelijking; de D200 heeft persoonlijke instellingen. Onder d6 vindt je opeenvolging nummer en dat zet je op on. Dan nummert ie doorlopend door en wat er in mijn vorige post staat klopt nog steeds. (Heb het nogmaals gecontroleerd). Ikzelf heb nl. 5537 klikken gedaan.
Mvg. Martine
Je hebt helemaal gelijk.
Die van mij stond op off (het is de default setting) jammer genoeg.
Zal dus nu wel niet meer te achterhalen zijn hoeveel de camera er gemaakt heeft.
Bedankt voor je uitleg in ieder geval.
Heb weer wat geleerd.
Groet Jan _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Okay, dank aan Chess, het is inderdaad simpel om via file-info het aantal clicks te checken: de mijne staat op 5800 sinds juli 2007 (aankoop). Ik biedt mijn D200 om de bekende reden (overstap naar D300) te koop aan voor Euro 625 met USB-kabel, lader etc. De camera is veel meegeweest als reservecamera naast mijn Nikon D2x, maar weinig gebruikt aangezien de D2x sneller werkt, betere AF heeft en grotere bestanden aanmaakt. Camera is ´Nederlands´ en de garantie loopt tot juli 2008. Belangstellende kunnen me mailen op mrjonge@xs4all.nl.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum