Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Natuur in Oostenrijk

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Mark de Bruijn


Gender: Male
Age: 30
Joined: 26 Jun 2007
Posts: 72
Location: Oud-Beijerland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 31 May 2008, 11:07    Post subject: Natuur in Oostenrijk
Ik ga dit jaar (met mijn familie) naar Oostenrijk.
Ik heb alleen geen flauw idee wat voor natuur je daar hebt. En ik vind het toch best belangrijk wat voor natuur er in mijn vakantieomgeving zit. (ik heb op het pol ook redelijk belangrijk gestemd) Voor de details ik zit in Tirol en dan in het Zillertal.

Groeten
Mark
_________________
Canon 80D
Canon 18-55 mm
Sigma 70-300 mm
Sigma 105 mm f 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge


Gender: Male

Joined: 09 Sep 2005
Posts: 177
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 May 2008, 17:03    Post subject:
Probeer ze de Grossglockner route op te krijgen, erg leuk voor marmotten steenbokken, sneeuwvinken met kans op steenarenden. Ook zijn er daar lammergieren geïntrroduceerd dus je weet maar nooit. Franz Jozef Höhe is beste plek voor redelijk benaderbare dieren en tamme alpenkauwen.

Succes,

Martijn.
Back to top
Reply with quote
 
Mark de Bruijn


Gender: Male
Age: 30
Joined: 26 Jun 2007
Posts: 72
Location: Oud-Beijerland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Jun 2008, 6:35    Post subject:
Ik zal het proberen Wink
Bedankt voor de tip.

Groeten
Mark
_________________
Canon 80D
Canon 18-55 mm
Sigma 70-300 mm
Sigma 105 mm f 2.8
Back to top
Reply with quote
 
martijn roos


Gender: Male
Age: 32
Joined: 11 Dec 2006
Posts: 57
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Jun 2008, 6:49    Post subject:
En in de zomer overal heeele mooie bloemen Very Happy
_________________
40d | Tamron 17-50 2.8 | Tamron 90 2.8

NIEUW: http://www.martijnroosfotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Arie T. van Werkhoven


Gender: Male
Age: 41
Joined: 24 Dec 2007
Posts: 110
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 06 Jun 2008, 9:44    Post subject:
Hoi Mark,

Je gaat naar een mooie stek op vakantie! Ben er zelf ook geweest. Vakanties in de bergen zijn altijd fantastisch. Hoe hoger je komt, hoe ongerepter het landschap. Waar je op kunt letten met fotograferen is:

- Bloemen, zoals Martijn al zegt, het staat er vol mee! Grote kans op orchideeën en andere interessante soorten zoals zilverdistel, turskse lelie, diverse gentiaansoorten, steenbreeksoorten en misschien edelweiss. Ik raad je aan om een goede bloemengids te kopen en mee te nemen, want het is ontzettend leuk om 's avonds op te zoeken wat je zoals aan plantjes hebt gespot.
- Je zult ook veel soorten vlinders tegenkomen die je in Nederland niet of in ieder geval minder snel zult zien. Zo 'scoor' je eigenlijk altijd wel een Konings- of Koninginnnepage, wat altijd mooie vlinders blijven.
- Verder zitten er vaak een hele hoop leuke krekels tussen het gras en die blijven ook vaak mooi zitten als je niet te snel beweegt.
- Iets anders waar je leuk mee kunt experimenteren is het fotograferen van water. Het leuke is namelijk dat het water daar doorgaans snel stroomt of in een waterval naar beneden komt. Je kunt eens experimenteren met het 'bevriezen' van de waterbeweging, of juist de beweging vast te leggen door een hele lange sluitertijd te kiezen. Probeer maar eens!
- Verder moet je er echt een paar keer vroeg uitgaan, want in de bergen hangen de wolken 's morgens altijd laag en stijgen de nevels op uit de bossen. Je kunt hiervan schitterende opname's maken.
- En wat dacht je van het laatste zonlicht dat langs de bergkam strijkt 's avonds...
- En alpendieren natuurlijk. De murmels en de gemzen. Je moet dan wel een beetje geluk hebben of veel geduld...
- Als je erg hoog gaat, kan een UVfilter handig zijn voor het felle licht.

Ik wens je alvast een leuke vakantie. Als je, net als ik, het gaaf vind om 'toppen te bedwingen' heb ik hier nog een aantal hele gave 'topbestemmingen' voor je!

- Een tocht naar de Zittauer Hütte (onderaan de gletscherss)
- Hintertux: dit is een zomerskigebied waar je met liften heengaat. Een hele aparte gewaarwording om midden in de zomer tussen de skiërs en snowboarders te staan. Voor natuurfoto's minder interessant, maar het panorama en de ervaring zijn echt fantastisch. En op de tussenstations waar je nog onder de sneeuwgrens zit is wel van allerlei moois te fotograferen.
- De 'Kreuzjoch', een top met een fantastisch uitzicht en met een mooie route ernaartoe.
- Een hele leuke is ook de 'Gerlossteinwand'. Een verschrikkelijk steile stenen wand met een mooi uitzicht!
- Als je iets verder wilt gaan, moet je eigenlijk ook naar de Krimmler Wasserfälle gaan. Wel toeristisch maar ook fantastisch om het water zo naar beneden te zien storten.
- Enfin ik wordt weer helemaal enthousiast. Weet je wat ik vaak doe om een gebied waar ik heenga te verkennen: via Google Earth. Het leuke is dat hier ook heel veel foto's staan van de omgeving. Je kunt zo al een heel goed beeld krijgen van wat er te beleven is!

Verder nog tips:

- goede schoenen!
- wees voorzichtig met je camera tussen al die rotsen!
- kijk niet alleen rond je heen naar de fantastische uitzichten, maar ook op de grond voor je voeten waar allerlei moois te zien is!
- genieten, gewoon genieten!!!

Arie T.
_________________
Body: Canon EOS 350D

Lenzen:
Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM,
Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Sigma 70-300 F4-5,6 APO DG MACRO

Compact camera: NIKON Coolpix S8000

Overig: Lichtgewicht statief en rijstzak
Back to top
Reply with quote
 
Naturepix


Gender: Male
Age: 33
Joined: 27 Dec 2006
Posts: 132
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 06 Jun 2008, 16:47    Post subject:
Arie T. van Werkhoven wrote:
Hoi Mark,

- Als je erg hoog gaat, kan een UVfilter handig zijn voor het felle licht.



De meeste lenzen hebben tegenwoordig zelf een inegbouwde UV-coating, dsu een UV filter is niet meer nodig. ook gaat de kwaliteit van je foto's achteruit met een extra glaasje ervoor.
gr
Job
_________________
Canon EOS 400D + servies (Canon 18-55 mm en
Tamron 90 mm 2.8 SP Macro)
Back to top
Reply with quote
 
Mark de Bruijn


Gender: Male
Age: 30
Joined: 26 Jun 2007
Posts: 72
Location: Oud-Beijerland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 06 Jun 2008, 18:02    Post subject:
Iedereen hartelijk bedankt voor de tips, nu weet ik waar ik aan toe ben.
@Arie: Ik zal eens even op Google Earth kijken.

Groeten
Mark
_________________
Canon 80D
Canon 18-55 mm
Sigma 70-300 mm
Sigma 105 mm f 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum