Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Nederpix introduceert de PixPas
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
digidaan


Gender: Male
Age: 50
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 571

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 21 Aug 2008, 20:20    Post subject: Nederpix introduceert de PixPas
Nederpix is nu drie jaar in de lucht en is voor velen niet meer weg te denken. Er worden heel veel foto's per dag geupload en van commentaar voorzien.
Om uit de kosten te komen en om nieuwe websites te kunnen ontwikkelen en tegelijk het aantal uploads enigszins te beperken introduceren we een betaald abonnement in combinatie met een aantrekkelijke kortingspas.
Het uitgangspunt is dat het altijd mogelijk blijft om als gewone gebruiker gratis foto’s te plaatsen, commentaren te schrijven en te ontvangen etc. etc. maar het aantal uploads wordt naar beneden bijgesteld.
Het aantal foto’s dat je per dag en week kunt uploaden gaat naar 1 per dag en 3 per week (was 2 en 7). Als je de PixPas aanschaft blijft het aantal uploads 2 per dag en 7 per week. Je kunt er evt. ook voor kiezen om meer foto's te uploaden (PixPas Plus en PixPas Pro).

Samen met de mogelijheid om meer foto's te uploaden, introduceren we een aantrekkelijke kortingspas: de PixPas. De partners waarmee we samenwerken hebben we zorgvuldig geselecteerd, zodat er een compleet kortingspakket is ontstaan. Met deze pas ontvang je over het hele spectrum van natuurfotografie korting en gratis producten! Apparatuur, printing, verzekering, verhuur, reizen, tijdschriften, workshops, seminars en musea: alles met korting. Deze pas is een 'must' voor elke (natuur)fotograaf en kan je op jaarbasis vele honderden Euro's voordeel opleveren!

Een overzicht van de aanbiedingen:

• 5% korting op de lage internetprijzen van o.a. Gitzo-, Leica-, Tamron- en Tamracproducten. Exclusief bij Cameraland in Alkmaar
• Gratis sensorcleaning bij Cameraland (op afspraak)
• 10% korting op de NOS apparatuurverzekering
• 10% korting bij top fotovaklab van Eyes on Media
• 10% korting op verhuur van high-end camera's en lenzen bij Eyes on Media
• 10% korting op alle Geotagging producten bij Cameraland
• 10% korting op Nederpix seminars
• 10% korting op Nederpix workshops
• 10% korting op producten van Han Bouwmeester Natuurfotografie
• € 1,- korting op de al lage abonnementsprijs van Wildlife Magazine
• € 15,- korting op de fotoweekenden op Terschelling
• € 25,- credit bij foto vaklab van Eyes on Media (Gratis print t.w.v. € 25,-)
• € 100,- korting op alle reizen van Good Morning Africa
• Gratis toegangsbewijs voor het Museon t.w.v. € 7,95
• Regelmatig spectaculaire tijdelijke aanbiedingen

De PixPas kost € 19,95. In ruil hiervoor ontvang je naast alle kortingen voor ruim € 40 aan gratis producten! Bovendien krijg je allerlei extra mogelijkheden op de website. Voor € 29,95 resp. € 44,95 ontvang je nog meer mogelijkheden. Kijk voor een gedetailleerd overzicht op de PixPas pagina.

Ga snel naar www.nederpix.nl/pixpas.php en schrijf je nu in! De eerste 200 PixPas aanvragers ontvangen een leuke gadget cadeau ter waarde van € 7,95!


Last edited by digidaan on Wed 27 Aug 2008, 16:30; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veen


Gender: Male

Joined: 10 Jul 2006
Posts: 105

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 21 Aug 2008, 20:29    Post subject:
Twee vragen:
1. Op birdpix ben ik gestopt toen ik als gratis gebruiker te (on)pas advertenties over mij heen kreeg (bv. bij uploaden foto). Gaan jullie dat ook hier toepassen?
2. Als de voorwaarden van de site zo drastisch veranderen, wordt het dan mogelijk je te laten verwijderen van de site als gebruiker?
_________________
inactief
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 21 Aug 2008, 20:43    Post subject:
Daan,

Nog een vraag:
Is de pixpas geldig voor zowel bird- als nederpix? Of zijn dit 2 verschillende pixpassen?

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
digidaan


Gender: Male
Age: 50
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 571

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 21 Aug 2008, 20:50    Post subject:
@ Mark: ik ben mij niet bewust van het feit dat je onpas advertenties over je heen krijgt bij het uploaden. Birdpix en Nederpix zijn hierin niet verschillend.
Als je er op staat om verwijderd te worden, dan kan dat.

@ Bendiks: de PixPas is een website overstijgende pas. Vanaf de PixPas plus krijg je op twee pix-websites extra mogelijkheden voor upload.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 222
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 21 Aug 2008, 21:09    Post subject:
Quote:
Bovendien krijg je allerlei extra mogelijkheden op de website.


De eerlijkheid gebied te zeggen dat voor een pure Nederpix gebruiker de mogelijkheden niet noemenswaardig groter worden.

Er is wel een reele beperking van mogelijkheden als je niet overgaat tot aanschaffing van de pikspas.
_________________
Jaap Blom

Canon R7, 17-85 mm IS USM, 10-22 mm,
100-400 EF II mm IS USM, 100mm 2.8
Soligor tussenringen
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 7:47    Post subject:
Helaas dat dit besluit is genomen. Het mooie van Nederpix vond ik juist dat het gratis was. Er zijn periodees geweest dat ik bijna niets uploadde en soms waren er periodes dat ik juist bijna continu aan de 7 foto's per week zat. Het punt dat nu ontstaan is, is voor mij het volgende. Als ik geen pas zou nemen kan ik slechts 3 foto's per week uploaden en als ik net een paar leuke dagen heb gehad, betekend dat, dat ik ik maar een zeer beperkt aantal foto's kan laten zien daarvan. Aan de andere kant, als ik zo'n pas zou aanschaffen zou ik ook veel meer foto's willen uploaden (anders betaal je voor niets, zou ik zeggen), dus dat ik dan op een bepaald moment ook foto's van een (voor mij) mindere kwaliteit zou gaan uploaden omdat ik anders een of meerdere weken geen of weinig foto's zou uploaden.

Daarnaast vrees ik dat dit weer een stapje dichter bij de huidige Birdpix albums is en daar ben ik al helemaal niet van gecharmeerd. Ik vraag me dus af in hoeverre ik blij ben met deze ontwikkeling van Nederpix en waar dit uiteindelijk naar gaat leiden. Daarbij wil ik zeggen dat NP nu een beetje een andere gevoelswaarde voor mij krijgt, nu ik er voor zou moeten gaan betalen (of ineens een stuk minder mogelijkheden heb) en vraag ik mij af wat nu het voordeel is van Nederpix tegenover andere betaalde sites zoals Pbase, waar je nog aanzienlijk meer vrijheid heb (en ook commentaar van andere fotograven krijg). Let op, deze gevoelswaarde is voor mij iets persoonlijks wat ik niet kan beschrijven of verder definieren.

Al bij al moet ik nog eens goed denken of ik wel op Nederpix actief wil blijven, ik heb hier ondertussen een aantal leuke contacten opgedaan, maar ik ben behoorlijk negatief over deze verandering en vermoed dat er nog meer van dit soort veranderingen aan zitten te komen. Mogelijk is dit dus het laatste wat ik hier van mij laat horen.
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 8:57    Post subject:
Even heel concreet:

Als je je deelname aan Nederpix in de huidige vorm wilt voortzetten dan gaat je dit 27,95 Euri per jaar kosten.

Wil je gratis blijven deelnemen dan worden je huidige mogelijkheden drastisch beperkt.

Als mijn conclusies juist zijn dan weet ik niet of ik wel zo blij ben met de PixPas....

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Arie T. van Werkhoven


Gender: Male
Age: 41
Joined: 24 Dec 2007
Posts: 110
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 9:40    Post subject:
Ik sluit me aan bij de diverse mensen hierboven die het overwegend jammer vinden dat dit besluit is genomen. Ik ben ook bang dat de kwaliteit en het enthousastme op Nederpix door deze beslissing fors zal teruglopen. De tijd zal dit moeten leren. Voor mij persoonlijk geld dat ik, net als Anthonie niet altijd even vaak foto's upload. Er zijn weken dat ik echt wel aan de 7 foto's kom. Er zijn ook weken dat 3 meer dan genoeg is. Ik zou dan, als ik besluit om betalend lid te worden, per saldo meer foto's moeten gaan plaatsen om de kosten van het lidmaatschap 'eruit te hebben'. Word ik geen lid, dan zal ik echter gedwongen zijn om minder foto's te gaan uploaden. Voorals nog neig ik naar de laatste optie. Dat betekent wel: minder vaak op Nederpix, minder betrokkenheid, minder enthousiastme en ook dat de contacten die je zo regelmatig via Nederpix hebt gaan teruglopen. Dat betreur ik ten zeerste.

Ik denk bovendien dat er een heel aantal mensen op Nederpix zijn die zich in het hierboven geschetste profiel herkennen. Toch jammer van zo'n leuke site!?

Nog even een ander vraagje: voor mij komt dit echt als een donderslag bij heldere hemel. Is er nog overwogen om dit meer als een open discussie in de groep te gooien, bv. door middel van een poll? Of werd van tevoren al verwacht dat er dan teveel reacties tegen zouden komen en worden we daarom gewoon voor het blok gezet?

Tot slot: misschien moeten we toch maar een nieuwe -Pix oprichten, bijvoorbeeld 'Cultuurpix' waar we 't laatst over hadden. Of, nog beter misschien: de '4everGratisPix' ... ... ...

Arie T.
_________________
Body: Canon EOS 350D

Lenzen:
Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM,
Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Sigma 70-300 F4-5,6 APO DG MACRO

Compact camera: NIKON Coolpix S8000

Overig: Lichtgewicht statief en rijstzak
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 9:48    Post subject:
Tja....ik denk dat er maar bar weinig mensen zullen zijn die "blij" worden van deze verandering Confused
Zelf moet ik er in ieder geval nog h้้l erg over nadenken.
Ik begrijp dat de pas niet alleen NP gerelateerd is, maar ook voor BP en Digiscooppix. Komt er nu eigenlijk ook een CULTUURPIX ? of laat zich dat nog heel erg lang op zich wachten?
Als er nl. een cultuurpix zou komen, zou dat wat meer mogelijkheden bieden voor de gebruikers. BP en Digiscooppix zijn voor mijzelf bijvoorbeeld niet zo heel erg interessant (alleen om te kijken en de topics te lezen, maar niet echt als inzender).
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 10:06    Post subject:
Ik zal er voor de verandering maar eens een andere mening tegen aan gooien. Very Happy
Hoewel niemand natuurlijk blij wordt van iets betalen wat hiervoor gratis is vind ik dat je het wel een beetje in perspectief moet zien. Het in de lucht houden van een site als Nederpix kost nu eenmaal geld (denk aan servers, bandbreedte e.d.). Dus ik vind het wel logisch dat je daar wat voor betaalt. We zijn echter niet gewend om te betalen voor diensten via het internet. Dit in tegenstelling tot de vele apparatuur die je vaak onder de profielen ziet staan. Zo'n pixpas kost dan misschien een filter (goedkope dan). Het verschil tussen betaald en niet-betaald (aantal foto's) vind ik wel vrij groot. Misschien iets ruimer: 5 per week of zo?
Wel zou ik willen pleiten voor een speciaal scholieren/studenten tarief. Of een familietarief. Smile
Overigens heb ik geen aandelen in NP/BP.

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 10:15    Post subject:
Quote:
Overigens heb ik geen aandelen in NP/BP.

Bendiks

Je zou het bijna wel gaan denken Bendiks Wink Very Happy

Natuurlijk is het nooit leuk om voor iets te moeten gaan betalen, wat voorheen altijd gratis is geweest. En ik schat in dat iedereen verder zelf h้้l goed in staat is om daarin een beslissing te nemen.
Alleen vind ik persoonlijk de "voordelen" niet opwegen tegen het nadeel (duur!!) De kortingen die je kan krijgen zijn voor mijzelf bevoorbeeld helemaal niet interessant, iets waar ik dus hoogstwaarschijnljk nooit gebruik van zal gaan maken. En ook is voor mezelf op dit moment dan all้้n Nederpix de site waar ik foto's zou uploaden, en dat vind ik te weinig. Een andere - voor mij - leuke en uitgebreide site erbij, bijvoorbeeld dus Cultuurpix, zou het dan wat aantrekkelijker maken en het overwegen waard.

groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn


Last edited by Sonja on Fri 22 Aug 2008, 10:23; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 10:17    Post subject:
Ik ben het tot nu eens met de "zacht uitgedrukt" terughoudende reacties en word hier om een aantal vanzelfsprekende redenen ook niet echt "blij" van. Mijn grootste bezwaar richt zich tegen het feit dat de uploadcapaciteit van diegene die besluit geen Pixpas aan te schaffen drastisch wordt teruggeschroefd. Hiermee word je in feite voor een fait accompli gesteld indien je van plan bent actief te blijven op NP. Verder verwonder ik me erover dat er wordt gesproken over het financieren van andere sites??? Waar je dan vervolgens weer voor moet betalen ??

Nog even wat concrete vragen:

- wat is een verzamel- en uploadalbum?
- wanneer gaat de regeling van deze pas in? Kan ik bijvoorbeeld volgende week ( zonder pas aan te schaffen ) maar drie foto's uploaden?
- loopt een pas van kalenderjaar naar kalenderjaar?
- wat heb ik aan aanbiedingen ( waar ik overigens niet op zit te wachten) wanneer de continu๏teit niet gewaarborgd wordt?
- waarom wordt er in de voorwaarden gesproken over Birdpix terwijl het hier toch duidelijk over Nederpix gaat ? Indien ik me aanmeld heb ik dus te maken met de voorwaarden van Birdpix..
- en ................???

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Adri Clements


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Apr 2006
Posts: 188
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 10:22    Post subject:
Mooi hoe je allemaal iets nieuws interpreteerd of ervaard. Allereerst complimenten voor de mensen achter de PixPas, om zoiets op de rails te krijgen is veel tijd en denkwerk nodig.
Ik vraag me wel af in hoeverre er naar de bestedingen van Nederpixers is gekeken. Daarbij bedoel ik: hoeveel nederpixers nemen deel aan een birdpix-weekend op terschelling, hebben een NOS apparatuurverzekering, kopen hun spullen bij Cameraland in Alkmaar, etc.?
Uit bovenstaande reacties blijkt dat de kortingen nou niet echt verleiden tot het kopen van zo'n pas. Stel dat je korting kon krijgen bij kamera-express of fotokonijnenberg, zal dat meer mensen aanspreken. Voor mijn gevoel dan.

Ik kan de plank misslaan, misschien zit er een kern van waarheid in.

Verwijderd wrote:

...
- wat is een verzamel- en uploadalbum?
...


Net zoiets als op Birdpix denk ik. Een algemeen album waar alle foto's heengaan, de betere foto's worden door de mod's in de database-albums (landschappen, diverse natuur, etc) geplaatst.

Suc6 met al het (denk)werk rond de pas!
Groet,
Adri
_________________
Canon user
Back to top
Reply with quote
 
amstel


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 14
Location: drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 11:19    Post subject:
Quote:
De PixPas kost € 27,95. In ruil hiervoor ontvang je naast alle kortingen voor ruim € 40 aan gratis producten!


tel uit je winst :lol:
_________________
groetjes amstel
d70s + wat glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 11:48    Post subject:
Dat er een noodzaak is om het aanbod van foto's te verkleinen is mij duidelijk. Liever had ik een regel gezien dat iedereen 3 foto's mag plaatsen.
Het kan dan zijn dat er kritischer gekeken moet worden welke foto je plaatst. Pagina's lopen dan ook minder vol en kunnen foto's meer aandacht krijgen.
Dat er nu een verschil gaat ontstaan tussen npers onderling omdat je wel of geen pas hebt vind ik in principe onjuist.
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Sunshine


Gender: Female
Age: 41
Joined: 22 May 2006
Posts: 32
Location: Zuid-Holland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 11:52    Post subject:
Ik sluit me ook aan bij de meeste bovenstaande reacties dat ik die pas niet echt een positieve verandering vind. Joop vat het duidelijk samen: het wordt of betalen of een stuk minder mogelijkheden tov hoe de site nu is.
Alleen als je van veel aan de pas verbonden kortingen gebruik zult maken is het gunstig, maar voor mijzelf zijn die kortingen niet erg relevant.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 13:58    Post subject: PixPas
Helaas, weer ergens een pasje voor aanschaffen. Voor dingen waar ik totaal geen belangstelling heb.
Vind dit geen goede ontwikkeling.
Zal me nu houden aan maximaal 3 fot's per week. Zal dus nog kritischer moeten worden.
Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Tjeerd visser


Gender: Male
Age: 32
Joined: 03 Jan 2007
Posts: 388
Location: Lutjegast
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 14:50    Post subject:
Ik vind het ook Jammer.. Pasje Prachtig: € 100,- korting op alle reizen van Good Morning Africa.... nooit ga ik die kanten op. 10% korting op de NOS apparatuurverzekering.. Alles is al verzekerd. BP Was voor mij altijd een site waar Ik Enkele plaatjes kon plaatsen. Ik kon meer uploaden maar daar had ik nog niet zo veel kwaliteit voor.. Gratis sensorcleaning bij Cameraland (op afspraak)... Is ver rijden. 10% korting op verhuur van high-end camera's en lenzen bij Eyes on Media. Ik heb het Spul wel Huren houd ik niet van.. Genoeg redenen omdat ikzelf het niet wil. Dan maar die 3 foto's per week, jammer.....

Groeten Tjeerd
_________________
Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Back to top
Reply with quote
 
Kees van de Wege


Gender: Male
Age: 58
Joined: 18 Oct 2006
Posts: 158
Location: 's-Gravenpolder
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 15:02    Post subject:
Toch ook maar even reageren.
Jammer en einde NP waren de eerste gedachten die bij me opkwamen.
Na het lezen van de voorwaarden kom ik tot de volgende, voorlopige, conclusies:
Sensorclaening in Alkmaar? Nee, te ver weg.
Vakantie richting verweggistan? Nee.
Verzekering? Nee.
Korting? Zo lang het duurt, en, nog nooit iets gekocht bij die zaak dus waarschijnlijk ook nu niet.

NP leek me een soort gezellige vrienden/hobbyclub maar ik het nu het idee dat het TE commercieel wordt. Inkomsten zijn er nu toch ook (voldoende?): lieftallige dame(s) of Tamron of Samsung enz. ?

Voor mij lijkt het geen verbetering met pas maar duidelijk een verslechtering zonder pas.

Ik moet echt nog eens stevig nadenken...... Rolling Eyes

Groet, Kees
_________________
Canon 7D met Canon 100mm (macro)
Back to top
Reply with quote
 
Hans Adema


Gender: Male
Age: 73
Joined: 10 Oct 2007
Posts: 281
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 15:08    Post subject: pixpas
Ik heb er niet al te veel problemen mee. Ik merk (zie mijn commentaar bij mijn tweede Pluteus patasatus-foto) dat ik in het jaar dat ik bij Nederpix ben veel kritischer geworden, zeg maar dat ik beter ben gaan fotograferen. Iedere hobby kost nou eenmaal geld. En wat is 27,95 Euro (ik heb net die met het laagste tarief besteld, gezien de discussie misschien wat voorbarig) nou per jaar? Voor al mijn lidmaatschappen van de diverse vereniginggen betaal ik ook vergelijkbare contributie: NMV (paddestoel), NMV (schelp), SWG (starnd) Natuurmounument, etc etc.
Maar ik denk dat mijn mening wel een uitzondering zal zijn. Ik ben het wel eens met de commentaren dat anderen die geen pas nemen, wel erg beperkt worden. Dat voorstel van 5 uploads bijvoorbeeld vind ik wel goed.
Mvgr
Hans
_________________
Pentax K 200D, Pentax K7, Pentax K3, Pentax 18-55 mm, Sigma 70-210 (2.8-4.5), Sigma 28-84 en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2.Cool Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 222
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 15:27    Post subject:
Hoewel ik nog niet warmloop voor een pixpas heb ik inmiddel wel een offerte voor een verzekering aangevraagd op deze site

Hoewel ik de offerte nog niet binnenheb lijkt het me de moeite van het onderzoeken in elk geval waard.
_________________
Jaap Blom

Canon R7, 17-85 mm IS USM, 10-22 mm,
100-400 EF II mm IS USM, 100mm 2.8
Soligor tussenringen
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Vip


Gender: Male
Age: 54
Joined: 26 Oct 2006
Posts: 24
Location: Didam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 18:59    Post subject:
Ik zie al aardig wat overeenkomsten met de discussie ten tijde van de invoering van de VIP status bij birdpix. Het lijkt mij logisch dat je als gebruiker een ander niet voor de kosten laat opdraaien en dat je wat bijdraagd om de zaak draaiend te houden. Ik had van de fanatieke Nederpixers, en dat zijn er volgens mij erg veel, wel wat meer medestand verwacht!
Enige punt van kritiek die ik richting Daan heb is dat het voor de meesten nu wel als donderslag bij heldere hemel komt.
Voor de geinteresseerden kunnen de vorige discussie hier lezen:
http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=780&postdays=0&postorder=asc&start=0

Michel
Back to top
Reply with quote
 
Ruud Peters


Gender: Male
Age: 61
Joined: 17 Jun 2007
Posts: 25
Location: Vught
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 19:13    Post subject:
wat ik dus niet begrijp is dat mensen duizenden, misschien wel tienduizenden euro's uitgeven aan klikkastjes en jampotten en durven te jammeren over nog geen 3 tientjes per jaar bijdrage aan een site waar ze dagelijks vertoeven en hun werk tentoonstellen. heel triest vind ik dat.

Doe mij maar een pixpas
_________________
Canon 6D, 70D; Canon 24-105mm f4; Canon 50mm 1.4; Canon 100-400mm; sigma 150mm EX 2.8 macro; canon 17-40mm f4; Samyang 14mm; lensbaby 3G; metz 58 AF-1, 45 ct-1, 32 CT-3; Gitzo GT2330 met manfrotto 141RC; leica d lux 109
Back to top
Reply with quote
 
Jaco Ottevanger


Gender: Male
Age: 31
Joined: 05 May 2006
Posts: 38
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 19:17    Post subject:
Ruud: Je hebt helemaal gelijk!! Verder denk ik dat er op de PixPas op zich ook niet al te veel aanmerkingen te geven zijn. En we willen toch allemaal wel wat geven om de sites waar we zo erg graag foto's op plaatsen in stand te houden... (of niet?)
_________________
Canon eos 20D
Sigma 50-500
Tamron 90mm macro

www.jacoottevanger.nl
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Aug 2008, 19:20    Post subject:
Mies,

Ik heb nog wel wat andere puntjes
Quote:
Om uit de kosten te komen en om nieuwe websites te kunnen ontwikkelen en tegelijk het aantal uploads enigszins te beperken introduceren


Waarom zou ik betalen voor nieuwe sites ? Het aantal uploads kan ook op een andere manier beperkt worden. Of evt meer in de prullebak te gooien wat voor sommige demotiverend zal werken en ook op die manier weg gaan.

Verder voor mij wat onzin aanbiedingen (ik heb thuis een nee nee sticker op de brievenbus). DenHam is voor mij dichterbij en het objectief dat ik wil hebben is ook goedkoper.

Gaat het echt om de kosten dan snap ik dat prima maar dan moet dat ook helder zijn. Gun ik het mensen als Daan ? Jazeker !!! Geen twijfel

Ga ik het doen: Weet ik nog niet. Mis even de motivatie om veel te plaatsen. Als ik die motivatie weer heb zal ik zeker deelnemen. tot die tijd weet ik het nog niet.

Gr Frank

PS. Ik vind de site eigenlijk wat aan het verouderen ....
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 7


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum