Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Bloemen, planten, mossen en paddestoelen


Red de Paddo !!!

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
klomp


Gender: Male
Age: 66
Joined: 16 Oct 2005
Posts: 97
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Dec 2008, 20:09    Post subject: Red de Paddo !!!
Boswachters in de bajes?
Huiseigenaren en natuurorganisaties riskeren celstraf door fouten in Paddoverbod.

Minister van Volksgezondheid Klink gaat paddestoelen op lijst 2 van de Opiumwet plaatsen. Hierdoor word het bezit van 186 soorten paddestoelen per 1 december strafbaar, terwijl op dit moment overal in Nederland paddestoelen groeien. Veel van de verboden soorten komen van nature in Nederland voor en kunnen bij iedereen in de tuin opkomen. Topadvocaat Adéle van der Plas heeft onderzoek gedaan naar het Paddoverbod. Hieruit blijkt dat huis- , land- en tuineigenaren, maar ook natuurorganisaties, het risico lopen om strafrechtelijk te worden vervolgd voor Paddobezit.

De straffen hiervoor kunnen oplopen tot 6 jaar cel of een geldboete van 740.000 euro. Ook onwetende burgers en organisaties kunnen het slachtoffer worden van het Paddoverbod. Van der Plas: “Zelfs als je een dergelijk middel aanwezig hebt zonder het zelf te weten (het groeit bijvoorbeeld in je tuin of op het land dat je beheert), ben je daarvoor verantwoordelijk”. Minister Klink heeft uitdrukkelijk in het Paddoverbod aangegeven dat een gedoogbeleid niet zal gelden voor paddo’s.

Dit artikel kwam ik tegen op de site van www.reddepaddo.nl
Op de site kan je van alles downloaden, en je protest aantekenen.
Laat een ieder die zich geroepen voelt, hier zijn medewerking aan verlenen. Dan kan ons nageslacht straks ook nog van de Vliegenzwammen genieten.

Groet Cees.
_________________
FUJI Finepix S9500,
Cannon EOS 400D, Kitlens, 200mm lens, Tamron 90 mm 2.8 macrolens.
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Dec 2008, 20:29    Post subject:
Eigenlijk is Red de tuin eigenaar een betere titel.

Is er nu ook een meldplicht voor die verboden paddestoelen. Stel dat je er 1 tegenkomt in het bos. Wat te doen ...... ??? (wil ook niet medeplichtig worden....)

Gr Frank

Ps. Ik neem aan dat de soorten nu ook verboden zijn op NP ???

Edit; even voor de duidelijkheid dat bovenstaande redelijk sarcastisch bedoeld is. Zolang men rokers niet uit een cafe krijgt verwacht ik dat het verwijderen van paddestoelen uit een bos ook niet zal lukken Wink
_________________
Canon


Last edited by Frank_Stavenuiter on Mon 01 Dec 2008, 21:25; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
klomp


Gender: Male
Age: 66
Joined: 16 Oct 2005
Posts: 97
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Dec 2008, 20:43    Post subject:
Frank, hoe men er zometeen mee omgaat en of deze op NP verboden worden weet ik niet. Wel mag onze Koningin die het besluit ondertekend, een hoop nieuwe Boswachters in dienst nemen om te zorgen dat de nieuwe wet goed in haar bossen (De Kroondomeinen) nageleefd wordt. Hierbij nog wel een paar allinea's uit het Parool:

Verbod op paddo's vanaf december

Per 1 december mogen deze paddo's niet meer in Nederland verkocht worden. Al per 1 december worden paddo's verboden. Dat is het gevolg van een nog niet bekend gemaakt besluit dat de ministerraad vrijdag heeft genomen op initiatief van minister Ab Klink van Volksgezondheid.

Deze week zal de koningin het besluit ondertekenen en dan wordt het paddoverbod alsnog openbaar gemaakt. De zogeheten Algemene Maatregel van Bestuur waarmee het kabinet de hallucinogene paddenstoelen naar de verboden categorie van de opiumwet verwijst, wordt per 1 december van kracht.

Een meerderheid van de Tweede Kamer gaf eerder al aan de paddo te willen verbieden, onder meer na de zelfmoord onder invloed van paddo's door een Frans meisje. De Raad van State heeft de afgelopen maanden de mogelijkheid van een paddoverbod onderzocht en zag daar ook geen beletsel voor.
_________________
FUJI Finepix S9500,
Cannon EOS 400D, Kitlens, 200mm lens, Tamron 90 mm 2.8 macrolens.
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Dec 2008, 21:00    Post subject:
Zullen we wens en praktische werkelijkheid eerst maar even scheiden? Lijkt me toch echt sterk als stad en land wordt afgereisd door een paddo gestapo die een ieder naar het gevang brengt die een verboden paddo in de tuin heeft staan.
Denk dat de christelijke coalitie in dit kabinet al lang blij mag zijn als zij de burgemeesters (in het bijzonder eentje van de PvdA) tot actie kunnen aanzetten aangaande de smartshops.
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Dec 2008, 21:09    Post subject:
Het ergste van alles is wel mijn familie die komen allemaal op straat te staan!

http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=73739
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Dec 2008, 7:59    Post subject:
op zich een geinige gedachte dat straks mensen met de rode lijst in hun hand de schimmels die in hun dakbbalken groeien zullen verdedigen, niet alleen tegen de inspecteurs van bouw- en woningtoezicht, maar nu dus ook tegen de paddo-brigade.

(is er hier iemand die serieus bezorgd is dat ie een bon zal krijgen, wat zeg ik, de bak in zal draaien, door een paddestoel in zijn tuin? Rolling Eyes Laughing )
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Dec 2008, 20:11    Post subject:
De kans lijkt me groter dat er meer trippende clowns het bos in trekken om te zoeken wat ze niet kunnen kopen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Bloemen, planten, mossen en paddestoelen

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum