Posted: Sun 15 Feb 2009, 14:38 Post subject: Te koop aangeboden mijn Canon 1D mark II N ,,, snik.
Ben er na 3 jaar ondertussen achter gekomen dat deze camera echt professioneel is en juist daardoor niet helemaal aansluit bij mijn wijze van fotografie.
Voor actie en snelheid is deze camera onovertroffen, super betrouwbaar en duurzaam (met nog steeds de snelste AF ter wereld!).
Ik ben echter geen prof en gebruik de kamera vooral hobbymatig in mijn vrije tijd en in de weekenden, en dan voor allround toepassingen (dus niet vaak in vergelijk met een beroeps).
De foto’s die ik de afgelopen week in Marokko gemaakt heb met mijn nieuwe 5D markII zijn zo fraai en divers dat ik de 1D mark II N amper uit gehaald heb.
Hierdoor heb ik wel wat acties gemist , je kunt nu eenmaal maar met één toestel tegelijk werken.
Daar komt nog bij dat ik nu met de 600mm van Canon, vanwege het gewicht, toch al niet meer zo snel ben in de acties, zelfs met de 1D markII N.
Dus de allround 5D sluit meer aan bij mijn manier van fotografie.
Dit alles heeft me nu doen besluiten om de 1D mark II N van de hand te doen, ook al gaat het me wel aan het hart!!!
Het zou anders bloedzonde zijn als dit juweeltje te weinig gebruikt zal gaan worden.
Ben er van overtuigd dat de volgende eigenaar er enorm van zal gaan genieten net als ik al gedaan heb.
Voor referenties, bijna al mijn foto’s hier op Nederpix en op Birdpix zijn met dit toestel gemaakt.
Camera wordt afgeleverd met alle toebehoren, de originele nl versie (doos, software, boekjes, kabels enzovoort) en de originele factuur natuurlijk.
Ook zit er een 2e accu bij en een reserve eye-piece.
Dan doe ik er ook nog 2x SDkaartjes bij van ,SanDisk ExtremeIII, van 1gb (deze kan ik nu niet meer gebruiken).
Ondanks de onberispelijke staat van het toestel wil ik er een schappelijke (gezien andere occasions op het web) prijs voor vragen, voor alles totaal een 1.500,00 euro.
(lijkt me redelijk gezien de toen nieuwwaarde van alles plm. 4.000,00 euro)
Dat er maar gauw een nieuw baasje opduikt voor de 1D mark II N, hij zit te trappelen in mijn rugzak.
Heb het aantal clicks gevonden (nooit eerder op gelet).
De camera is met zijn 6e ronde bezig en de laatste foto is 7.388.
Het totaal is 57.388 clicks.
Dit betekend dat deze camera nog 142.612 clicks mee kan!
Dat zou weer betekenen dat ik in dit tempo nog 9 jaar had door kunnen fotograferen met dit toestel voordat het versleten zou zijn.
Dit laat ik nu aan zijn toekomstige nieuwe baasje over .
Gr,
Peter Gr _________________ CANON EOS 5D Mark II, en de 600mm 4.0 IS, plus nog diversen glas en randapparatuur.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum