Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


waar meeste kans op herten en zwijnen in Beekbergen?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
PHoogenberg


Gender: Male
Age: 50
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 8
Location: Ruinerwold
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 14 Jun 2009, 20:59    Post subject: waar meeste kans op herten en zwijnen in Beekbergen?
Over een weekje ga ik voor een week naar Beekbergen. uiteraard gaat de camera met toebehoren mee in de hoop dat ik edelherten en wilde zwijnen voor de lens kan krijgen. heeft iemand nog tips waar naar toe te gaan? Ik zal voornamelijk 's ochtends vroeg of 's avond na 8 uur gaan.

Ik wacht jullie tips af!

Groet Peter Hoogenberg
_________________
Sony Alpha 350 + Sigma APO 70-300mm
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 14 Jun 2009, 21:09    Post subject:
Hallo Peter,

Er zijn tal van mooie gebieden in de omgeving van Beekbergen.
Ik ben zelf net terug van een weekendje Veluwe en heb veel vertoefd in het gebied PLanken Wambuis (Otterlo). Daar had ik nog al wat wilde zwijnen, reeën en edelherten. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij mij, maar daar heb je misschien een goede kans. Hoewel het misschien wat uit de richting ligt van Beekbergen.
Verder heb ik vroeger veel in de bossen rondom Hoenderloo gelopen (tijdens vakanties). Ook daar heb ik veel wilde zwijnen, edelherten en reëen gezien. Ook heb ik hier vossen en zelfs de das heb ik hier gespot.

Verdere aanraders zijn denk ik het Deelerwoud, nabij Hoenderloo(kans op edelherten, reëen, damherten en ander kleinwild) en de Loenermark, nabij Loenen (Ook kans op edelherten, reëen, damherten en ander kleinwild). In deze gebieden ben ik ook wel eens geweest en heb daar ook wel wild gezien.

Gebieden waar ik zelf nog niet geweest ben,maar goede verhalen over gehoord heb zijn de Asselse heide en de Kroondomeinen (Koninklijke Houtvesterij 't Loo)..

In ieder geval veel succes!

groet,
Jenne
_________________
Canon 70D, Canon EOS400D. Lenzen: Canon EF-S 18-55mm, Canon EF 400/5.6 L USM, Tamron AF70-300 F 4-5.6 Di, Tamron 1,4 extender, Remote Control van Canon (RS-60E3)+Benro statief met naturestuff swinghead statiefkop +Monopod
Back to top
Reply with quote
 
jaap rouwenhorst


Gender: Male
Age: 70
Joined: 29 Dec 2006
Posts: 5
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 14 Jun 2009, 21:09    Post subject:
Bij beekbergen tussen beekbergen en hoenderloo wel wat kans op zwijnen en kaalwild (vrouwlijke edelherten) maar geen herten (manlijk, met gewei) meeste kans op Hoge Veluwe toch wel, daarbuiten echt vrij moeilijk

Jaap
_________________
Camera Canon 40D, Lenzen Canon 17-85 mm, 70-300 mm en 100 mm Macro en Camera Panasonic Lumix Z30
Back to top
Reply with quote
 
PHoogenberg


Gender: Male
Age: 50
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 8
Location: Ruinerwold
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 27 Jun 2009, 21:14    Post subject:
Terug en veel wild gezien. Loenermark niet echt veel gezien. Wel op een plek waar ik het zelf totaal niet verwacht had! Zal eens kijken of er nog leuke plaatje bij zitten die geplaatst kunnen worden. Bedankt voor de tips!
_________________
Sony Alpha 350 + Sigma APO 70-300mm
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Jun 2009, 9:01    Post subject:
Mooi om te lezen dat je veel wild gezien hebt.
In welke gebieden ben je geweest?

groet,
Jenne
_________________
Canon 70D, Canon EOS400D. Lenzen: Canon EF-S 18-55mm, Canon EF 400/5.6 L USM, Tamron AF70-300 F 4-5.6 Di, Tamron 1,4 extender, Remote Control van Canon (RS-60E3)+Benro statief met naturestuff swinghead statiefkop +Monopod
Back to top
Reply with quote
 
PHoogenberg


Gender: Male
Age: 50
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 8
Location: Ruinerwold
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Jun 2009, 20:59    Post subject:
Loenermark en verder het nationaal park Veluwezoom in. Voor een goede tip moet je me maar ff een prive bericht sturen.
_________________
Sony Alpha 350 + Sigma APO 70-300mm
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum