Posted: Wed 01 Jul 2009, 0:44 Post subject: Afscheid van een moderator: Luc stopt ermee.
Beste mensen,
Het is mooi geweest.
Vertrek
Bijna vier jaar geleden kreeg ik het verzoek van Daan of ik mee wilde helpen om samen met Jaap en Els (rap gevolgd door Arjen) een nieuwe site naast Birdpix op poten te zetten: Nederpix. Het werd een mooi, spannend, leuk, leerzaam en boeiend avontuur waar ik een boek over zou kunnen schrijven. Maar om een lang verhaal kort te houden: vier jaar is een lange tijd, en voor mij is gevoelsmatig nu de tijd gekomen om verder te gaan. Fotografie wordt meestal sec gebruikt om beelden vast te leggen en dat heb ik een tijd met plezier gedaan, maar dat is ondertussen niet meer genoeg, voor mij persoonlijk. De afgelopen vier jaar heb ik 5.220 uur in Nederpix gestopt, en dat lijkt me voldoende (reken maar eens uit wat dat gemiddeld per dag aan uren is). Ik wil mijn energie en tijd in andere, fotografie-gerelateerde zaken gaan steken, en daarom ga ik stoppen als moderator van Nederpix.
Gat?
Val ik in een gat? No worries: het is binnen Nederpix al een tijdje bekend dat ik van plan was te gaan stoppen en ondertussen ben ik bezig geweest met het spreekwoordelijk ontginnen van nieuwe velden, met name richting communicatie en natuurbescherming. Dat heeft geleid tot een paar projecten waar ik trots op mag zijn zoals de recente expeditie naar Oeganda voor Nature Uganda (zie www.luchoogenstein.nl voor wat beelden, bij "reizen"). Één van de projecten, het Handboek Vogels van Nederland (KNNV-uitgeverij), wordt officieel gelanceerd op 9 juli aanstaande. Dat zal ook de dag zijn dat de bollen achter mijn naam verdwijnen. Een symbolisch keerpunt: de geboorte van het één, en afscheid van het ander. Een mooier moment viel voor mij niet te kiezen. Verder zie ik wel wat de toekomst brengt: ik heb in ieder geval inspiratie genoeg en sta open voor alles wat komen gaat!
Tot kijk!
Ik wens Jack, Ron, Jan, JW, Daan, Arjen en Jaap veel wijsheid, lol en af en toe een noodzakelijke nuchtere blik toe met het in goede banen leiden van Nederpix, en daarnaast wil ik Els bedanken voor de samenwerking en het verbreden van mijn blikveld. Ik ben niet van "uit het oog, uit het hart", dus we blijven in contact! En tegen iedereen die zich aangesproken wil voelen wil ik heel graag zeggen: kijk verder dan je lens lang is, en schuw het experiment niet! Er is veel moois te zien, daarbuiten!
Bedankt voor je tijd die je in Nederpix hebt gestoken; ook dankzij jouw inzet is Nederpix een site waar veel mensen plezier aan beleven. Het is een goed moment om te stoppen. Ik wens je alle geluk van de wereld, zowel privé als zakelijk: Luc het ga je goed! _________________ Sony
Luc, bedankt voor je inzet, je pogingen mensen goed naar hun beeld te laten kijken en te laten nadenken en natuurlijk al het werk dat je achter de schermen gedaan hebt. Ik maak me geen seconde ongerust over je 'life after', volgens mij moet je al een dubbel leven leiden om alles te doen wat je wilt. _________________ inactief
Dag Luc, veel plezier en wijsheid bij je nieuwe projecten.
groet, eric _________________ Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
Luc, bedankt voor de vele uurtjes die in NP gestopt hebt.
ik twijfel er geen moment aan dat de toekomst voor jou nog heel veel in petto heeft wat betreft projecten e.d.
Het ga je goed Luc.
Mvg. Martine
Gender: Male Age: 67 Joined: 04 Nov 2005 Posts: 83 Location: Nijmegen
Posted: Wed 01 Jul 2009, 17:13 Post subject:
Ik wens je veel succes en plezier bij de projecten die op je wachten. Mij lijkt dat je iemand bent die naar vernieuwingen op zoek gaat en meestal dienen die zich dan ook aan.
Ik heb veel plezier beleefd aan je bijdragen op NP, vooral de meer prikkelende.
Bedankt daar voor en ook voor je inspanningen voor NP en heel veel succes en plezier met alles waar je je in de toekomst mee bezig gaat houden.
We zouden nog ongetwijfeld veel van je hebben kunnen leren, maar dieren en hun bescherming is vele malen belangrijker, dus...............een mooie keus. Veel wijsheid, plezier en sterkte.
Je inzet, gedrevenheid en enthousiasme zal hetzelfde blijven. Blij dat ik je "opbouwende" kritiek nog mee heb kunnen maken.
Mirjam _________________ Olympus E-3
Olympus 15-45 en 150 f.2.0
Hoi Luc,
Bedankt voor al je inzet overgave, en in spanningen.
Heel veel succes met alles wat je nog gaat en wilt doen in de toekomst.
Mede dankzij jou inspanningen is nederpix wat het nu is, dus maak ik me over je toekomst ook niet zo'n zorgen.
Succes !
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Gender: Male Age: 56 Joined: 24 Nov 2006 Posts: 241 Location: Oss
Posted: Thu 02 Jul 2009, 12:10 Post subject:
Luc,
Altijd interessant om jouw visie te lezen, eerlijk en
recht door zee, leerzaam en to the point.
Dat is duidelijk wat jouw onderscheid.
Bedankt voor alle inspanningen en hopenlijk kunnen
we nog wel wat van je vernemen.
Want waar jij iets plaatst gebeurd wat.
Groet David. _________________ Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8
Gender: Male Age: 68 Joined: 18 Mar 2008 Posts: 160 Location: Ermelo
Posted: Thu 02 Jul 2009, 12:51 Post subject:
Quote:
Tjonge, wat heb IK een hekel aan dergelijke "gedichten". Ligt beslist aan mij, dus commentaar zal ik niet plaatsen.
@ Willem: Ten eerste is dit vers helemaal niet voor jou bedoeld. Ten tweede is het i.d.d. persoonlijk. Ten derde plaatste je door je opmerking intrinsiek toch commentaar. Ten vierde hoorde de kreet 'Good luck, Lucky' niet bij het gedicht.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum