Posted: Tue 01 Sep 2009, 18:41 Post subject: foto's vergroten
hallo,
op het forum staan veel topics over foto's verkleinen maar ik heb een vraag over foto's vergroten.
ik wil al langer een hoofd uitsneden van een blinde bij en van de pendelzweefvlieg insturen maar dan moet ik gaan croppen en dan is de foto te klein om te kunnen insturen op NP.
mijn vraag gaat dus als volgt: via welk programme kan ik foto's vergroten zonder kwaliteitsverslies.het liefst een gratis programma dat legaal is. _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Jun 2006 Posts: 289 Location: Sliedrecht
Posted: Tue 01 Sep 2009, 18:46 Post subject:
vergroten zonder kwaliteitsverlies is theoretisch gezien onmogelijk.
Je moet pixels aanmaken/uitrekken die er van zichzelf niet zijn...
Zijn wel enkele programmas die een redelijk resultaat leveren,
maar gezien je zelf aangeeft dat bij een crop de kwaliteit al beneden nederpix-formaat ligt heb ik daar zo mijn twijfels bij... (de benedengrens van NP was dacht ik 350px?)
paint is simpelste oplossing, and google your friend.
Ik denk sowieso dat als je het origineel zover moet croppen dat je niet meer genoeg pixels over houdt om hier te kunnen plaatsen, dat je er dan ook niet gaat komen. In verschillende foto programma's is het wel mogelijk om dit te doen, maar voor Nederpix zou ik het niet doen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum