Dé vraag is natuurlijk: wat wil je gaan fotograferen? Actie, landschappen, macro, close-ups, etc? Het lijkt me dat je een type body zoekt bij de manier van fotograferen die je het beste ligt. _________________ Nederpixer in ruste
Posted: Thu 17 Sep 2009, 8:32 Post subject:
Quote:
het budget is niet het probleem
Als het budget geen probleem is, dan koop je ze gewoon alle drie!! _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
de meeste foto's van mijn zijn natuur al of niet met tele en zeker ook macro opnames
ik beschik wel over de nodige lenzen welke samen deze body's werken
personen of reportages hebben niet mijn voorkeur en daar houd ik mij dan ook niet mee bezig. _________________ canon EOS 5D mark II en EOS 40d en veel glaswerk van 18mm tot 500 mm + macro
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Sat 26 Sep 2009, 20:38 Post subject:
5D is een uitstekende aanvulling voor groothoek en portretfotografie. Voor alles wat vooral mooi mag zijn de eerste keuze.
Jouw 40D is dan een camera voor meer bereik (als je eigenlijk een langere lens had willen hebben). De 7D schijnt nogal ietske beter te zijn in de autofocus. Dat ie meer pixels heeft, kan een nadeel zijn bij het hoge iso-gedrag. En de eisen aan de resolutie van de lenzen schieten ook flink omhoog. Dat zullen niet alle lenzen aankunnen. Hier zal de komende tijd wel veel over te lezen over zijn op internet.
1D mk III is voor als je in alles een snellere camera wilt. Een alleskunner. Als ie tenminste werkt. En je ermee overweg kunt. Een beetje tussen de 5D en 7D in qua beeldkwaliteit. Maar in alles sneller. Veel sneller. Sneller dus.
't is maar waar je naar zoekt. Als je een 5D had gezocht, dan had je dat al lang geweten.
Tip:
De spullen waar je het over hebt zijn (of komen) te huur... _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Als ik nu zou mogen kiezen, zou ik de voor Canon Eos 5D mark II kiezen met de volgende rede, dat die misschien het beste past bij natuurfoto’s die je voor ogen hebt. Tele en macro (De crop factor 1.6 ben je met fullframe natuurlijk wel kwijt)
De prijs is nu al gedaald tot rond de 2000 Euro en voor Canon Eos 7D waarvan ik de eerste test nog moet zien, kost nu nog een 1739 Euro.
De Canon Eos 1D Mark III is nogal zwaar, maar zeker ook een goede camera.
Succes met je keuze.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
ik heb ook al gehoord dat de 7D een heel goede camera is voor vogels.ik denk dat de beste keuze de canon 5D mark 2 zal zijn.de mark 3 is ook al wat ouder en ook zwaarder .
succes met je keuze
groeten axel gielen _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum