Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Exif Flash: 0 en andere vragen

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 12 Oct 2009, 17:18    Post subject: Exif Flash: 0 en andere vragen
Bij mijn foto 'jaarringen' werd de opmerking gemaakt 'zou zelf niet flitsen'. Ik heb de flitser niet gebruikt, voor zover ik weet.
Nu lees ik dat als er bij de exif gegevens staat Flash: 16, er geen flitser is gebruikt. Mijn foto'geeft Flash: 0 aan en dat betekent dan blijkbaar dat ik wel geflitst heb. Als dat zo is, hoe zorg ik er dan voor dat ik niet flits?

Het determineren van paddestoelen vind ik knap moeilijk. Als ik een voor mij onbekende soort - en dat zijn er velen - heb gefotografeerd, dan ga ik bladeren in het paddestoelenalbum, maar dat is geen doen. Is er een makkelijkere manier van determinatie, een boek bijzoorbeeld?

Ik kan maximaal 3 foto's per week inbrengen en dat vind ik nogal weinig. Hoe kan ik dat aantal verhogen? Ik heb wel de een of andere pixpas, maar hoe het zit het met NP?

Digiscopen was en is mijn grote liefde, maar ik wil mijn horizon verbreden, ik weet dat er nog veel te leren is.
Back to top
Reply with quote

Arjen Drost
Admin
Admin

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 12 Oct 2009, 17:25    Post subject: Re: Exif Flash: 0 en andere vragen
Hoi Rico

ricootten wrote:
Bij mijn foto 'jaarringen' werd de opmerking gemaakt 'zou zelf niet flitsen'. Ik heb de flitser niet gebruikt, voor zover ik weet.
Nu lees ik dat als er bij de exif gegevens staat Flash: 16, er geen flitser is gebruikt. Mijn foto'geeft Flash: 0 aan en dat betekent dan blijkbaar dat ik wel geflitst heb. Als dat zo is, hoe zorg ik er dan voor dat ik niet flits?

In deze post staat wat de exif codes betekenen. Zowel 0 als 16 betekent dus dat je niet geflitst hebt.

Quote:
Het determineren van paddestoelen vind ik knap moeilijk. Als ik een voor mij onbekende soort - en dat zijn er velen - heb gefotografeerd, dan ga ik bladeren in het paddestoelenalbum, maar dat is geen doen. Is er een makkelijkere manier van determinatie, een boek bijzoorbeeld?

Een goed boek over paddestoelen ken ik niet, maar ik probeer zelf meestal het determinatiealbum of het forum van waarneming.nl. Maar er zijn vast anderen die je daar meer over kunnen vertellen.

Quote:
Ik kan maximaal 3 foto's per week inbrengen en dat vind ik nogal weinig. Hoe kan ik dat aantal verhogen? Ik heb wel de een of andere pixpas, maar hoe het zit het met NP?

Als je een pixpas op birdpix hebt, kun je ervoor kiezen om de extra functionaliteiten (meer uploaden) ook te laten gelden voor nederpix. Dit kan echter alleen vanaf een pixpas plus.

Groeten, Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

Laurens

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 12 Oct 2009, 18:28    Post subject:
Wat betreft paddestoel determinatie:
zie dit topic

grts
Laurens