Ik ging vanmiddag met het mooie weer even foto's maken, geeft mijn camera OPEENS de ERROR 99. Ik heb er al veel van op het forum gelezen, maar dat het spontaan gebeurde heb ik nog van niemand gelezen. Ik vermoed dat het aan de spiegel ligt. Ik heb de batterij vervangen, geheugenkaartje vervangen, andere lens erop gezet, GEEN RESULTAAT
Als ik hem van de automatische stand naar de AV-stand zet, klikt de sluiter, maar hij blijft opgeklapt, ik kan dus nog door de zoeker kijken. De sluiter klikt ook als ik hem aan/uit zet, lens wissel en programmakeuzes maak.
HELP!!! Ik heb hem vrijdag heel graag weer werkend!!! wie heeft er advies
Zal ik hem weg moeten brengen(en direct een hoop geld ) of is er een andere mogelijkheid?
Gender: Male Age: 31 Joined: 30 Jan 2009 Posts: 205 Location: Lieren
Posted: Wed 14 Apr 2010, 18:11 Post subject:
Heb de methode geprobeerd, maar ik kon al snel stoppen.
Body met alleen accu: nog steeds een error 99.
SHIIIIIIIIIIIIIT
Kzal hem wel wegbrengen, maar!!!
-naar een gewone fotozaak?
-naar de winkel van aankoop(wordt probleempje, hij is 2e hands)?
-Canonzaak?
Ik zou Rofarepair in Den Haag proberen, die zijn erg goed en werken snel terwijl de prijzen meevallen. Eerst even bellen of een mailtje werkt het beste, ze reageren altijd snel.
Ik heb mijn camera bijna de hele winter kwijt geweest.
Eerst voor err30(2 maanden kwijt geweest) en toen ik hem terug kreeg werkte mijn on/off knop niet werkte en ik hem niet kon uit zetten(ook 1 maand kwijt geweest)
Ik had mijn camera gewoon bij konijnenberg binnengebracht maar zoals je al zei
Quote:
naar de winkel van aankoop(wordt probleempje, hij is 2e hands)?
Misschien eens proberen contact op te nemen met diegene die jou de camera heeft verkocht.
Ik heb telkens niets moeten betalen omdat ik er nog garantie op heb.
gr
Axel
PS: hier is nog een link over een topic over err 30(dat ik toen gestard was) staat ook wel ergens geschreven wat je moet doen(waar je hem moet binnenbrengen)
http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?p=41874&highlight=err#41874 _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Wouter, zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen ben je niet de enige met dit probleem. Ik heb afgelopen week de 50D gekocht, de
40D stuur ik denk ik binnenkort naar Fotokonijnenberg op en dan is het afwachten hoeveel de reparatie kost...
Posted: Wed 12 May 2010, 6:46 Post subject:
Gelukkig wilde de winkel(FOKA in Rotterdam) mij een aankoopbon sturen, hij is nu in de reparatie bij Canon.
Service!
Gr,
Wouter _________________ www.natuurfotowouter.nl
Canon Sigma Gitzo Wimberly
Posted: Wed 12 May 2010, 8:53 Post subject:
Ik vermoed de sluiter, want als ik
-de batterij eruit haalde
-de camera aan/uit zette
-geheugenkaartklepje opendeed
klikte de sluiter wel, maar als je erin keek bewoog hij niet.
Het gordijn voor de sensor trouwens wel.
Ik laat het weten, ik denk over een week of 6.
Gr,
Wouter _________________ www.natuurfotowouter.nl
Canon Sigma Gitzo Wimberly
Posted: Fri 04 Jun 2010, 18:09 Post subject:
Vandaag de eerste camera weer ontvangen(heb er nog 1 in de reparatie)!!!
Heeft een week of 5 geduurd, maarja, als het niks kost..
Camera heeft direct een firmware update gehad, is schoongemaakt en de electronica van de sluiter is vervangen.
CANON
Hoop dat de 2e camera binnenkort volgt, dan kan ik die verkopen, als er iemand nog interesse heeft???
Ik heb ook nog 4 ORIGINELE Canon accu's liggen.
Als iemand daar nog interesse voor heeft???
Ik mag geen marktplaats-advertentie hier zetten, omdat ik te weinig foto's upload, vandaar dat ik het even zo doe.
Gender: Male Age: 33 Joined: 03 Jan 2007 Posts: 388 Location: Lutjegast
Posted: Sat 05 Jun 2010, 14:47 Post subject:
Quote:
=D>CANON
With Canon You Can, en met Nikon nie, omdat t Ni Kon _________________ Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum