Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2459 Location: Geleen
Posted: Sat 24 Jul 2010, 20:27 Post subject: Statief gekocht
Hallo NP,
Ik heb deze week via internet een statief gekocht: een Velbon Sherpa 600R.
ik moet zeggen dat ik het echt een heel degelijk aanvoelend apparaat vind, met een zeer goed instelbare kop PH-157Q erop.
3 handige uitklap standen voor de poten en een omkeerbare buis voor macro's vlakbij de grond.
Voor 100 euro incl verzenden vond ik dat een goede deal.
Ik was eerst in de plaatselijke fotozaak geweest en die begon gelijk over Manfrotto, gitzo en giotto enz. en dan was ik voor 300 euro nog niet klaar..
Da's toevallig, ik heb verleden week hetzelfde statief gekocht. Ik ben er ook erg tevreden over, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Met name de kop maakt mij erg gelukkig. Ik heb de mijne gekocht via foto-express.nl, voor 89,95. Zij hebben toevallig hun winkel bij mij in de buurt (in Dongen om precies te zijn, dus ik had geen verzendkosten (8,95 euro).
Grappig verhaal er omheen: twee weken voordat ik het statief kocht, was ik in een fotospeciaalzaak bij mij in de buurt. Ik zal geen namen noemen, maar het is de grootste in Tilburg... Zij verkochten hetzelfde statief voor 159,95!! Ik kan aanraden om het via internet te bestellen.
Samenvattend: Velbon Sherpa 600R is een aanrader. Bestellen via internet ook!!
m.v.g.
Arjo _________________ Sony A300
Sigma EX 28-70 F2.8 DG
Sigma EX 105 F2.8 DG macro
Tamron 70-300 F4.5-5.6
Ik heb dit statief ook een aantal jaren gehad, maar er is afgelopen jaar een poot losgekomen uit de schacht bovenaan. Nog geplat met 2 componenten lijm, maar dat hield niet lang. Statief wel heel veel gebruikt, ook tijdens rugzak treks, van in de Costa ricaansejungle tot aan de poolcirkel in Finland. Kan voorstellen dat die poot wat los is gekomen door het gooien met bagage op vliegvelden. Prima statief wat mij betreft.
Heb nu een manfrotto 190X gekocht. Nog iets compacter voor op reis, en de kolom kan 90 graden gekanteld worden. Ben benieuwd hoe die het houdt.
Tobias _________________ Canon EOS 400D, Canon 17-55 f2.8 IS USM, Sigma 105/F2.8 EX DG Macro, Canon 300mm f4 IS USM
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum