Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Waarheen met Nederpix?
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Ron Poot


Gender: Male
Age: 67
Joined: 25 Oct 2006
Posts: 1647
Location: Almelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 22:12    Post subject: Waarheen met Nederpix?
Waarheen met Nederpix?

Het beleid rond Nederpix is een voortdurend aandachtspunt voor de moderatoren en admins van de site. In ons eigen modforum hebben we het er over, maar ook zitten we van tijd tot tijd "live" met elkaar om de tafel om hier over te praten. Samen met de moderatoren van de zustersites Birdpix en Digiscooppix. De ontwikkelingen op de site en de aandachtspunten die in de fora en commentaren naar voren komen nemen we hierin mee.

Binnenkort is het weer zover, in het weekend van 8-10 oktober komen we bij elkaar om de verdere ontwikkeling van de sites te bespreken. Dan is het handig om de diverse ideeën en wensen die er bij jullie als gebruikers leven te verzamelen. Dat helpt ons om een goede agenda samen te stellen en de argumenten op een rijtje te krijgen.

Dus: grijp je kans, breng je gedachten, tips, suggesties, ideeën, wensen en dromen in. Van praktische tips tot droombeelden... de brainstorm is geopend.

Oh ja: een belangrijke spelregel bij brainstormen is dat alle ideeën ingebracht mogen worden zonder dat anderen daar meteen hun (kritisch) commentaar op leveren. Dit om te voorkomen dat mensen monddood gemaakt worden en goede aanzetten verloren gaan.

Namens het NP team,

Ron Poot
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 22:40    Post subject:
Open TA dat na oeverloze discussies gesloten werd, het bespreekalbum dat door menige NP werd misbruikt om afgekeurde (PTA) foto's alsnog op de site krijgen, de mod's choice (die ik persoonlijk best aardig vind, maar ook niet zou missen als die er niet meer was) die door sommigen verguisd wordt. Het experimenteel album waar zo hard om geroepen werd, wordt nauwelijks gevuld. Versoepelde normen voor plaatsing van sommige foto's. En toch regelmatig openbare 'aanvallen' op de mods op het forum.

Nederpix is in beweging, de mods proberen hierin mee te bewegen, toch worden ze maar al te vaak negatief bejegend en worden nieuwe initiatieven niet of nauwelijks succesvol.

Mensen dit is je kans: geef je eigen idee een kans op leven, doneer het hier in dit forum en wie weet wordt het binnenkort werkelijkheid.

En zoals Ron hierboven al aangeeft geef hier vooral eerst ideeen, ga niet gelijk op de geplaatste ideeen reageren. Dat kan altijd nog.
Ik zal hieronder gelijk maar eens een ideetje lanceren
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 22:41    Post subject:
Ik had dit al eens ergens geroepen op het forum:

Een idee om een wat breder publiek aan te trekken: Een foto van de maand/jaar verkiezing toevoegen.

Mensen willen toch graag mooie plaatjes zien en ook wat te stemmen hebben (tenminste als ik al die sms-stem-uitbreng-tv-programma's zie)
Een voorselectie zou bv eenvoudig gemaakt kunnen worden door van de afgelopen maand bv 20 foto's die de meeste nominaties en views kregen. Dus van alles wat op de portal geplaatst is, alle albums door elkaar. Gooi dit op de 31e in een album gelijk aan seizoensopdracht, 5 dagen stemmen uitdelen en dan de foto van de maand op de portal. (bv op de plaats waar nu mod's choice staat)

12 foto's van de maand verzamelen voor de foto van het jaar verkiezing volgens hetzelfde principe. (Misschien nog een prijsje ter beschikking stellen hiervoor.)

Dit kost voor de neutrale kijker weinig moeite, ziet in 1 oogopslag nog eens alle beste foto's van de maand en je kan lekker stemmen.
Lijkt me best eens het proberen waard, misschien start in 2011?
Back to top
Reply with quote
 
Hillebrand


Gender: Male
Age: 55
Joined: 22 Nov 2009
Posts: 6
Location: Warten
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Aug 2010, 22:51    Post subject:
Hoi ron,

Had net wat tekst gegenereerd op een ander item, maar dit lijkt me een prima uitlaapklep. Ik hou wel van hersenwaaien. Niet genuanceerd en in ongesynchroniseerde volgorde:

komen en gaan is niets nieuws bij internet fora. Dat gebeurt veel. Ik doe dat zelf ook. Er zijn echter een aantal fora waar ik toch regelmatig een kijkje neem en soms ook weer eens wat actiever aan deel neem. Nederpix is er een van. Al jaren. Inspiratie zit voor mij niet zo zeer in opdrachten, maar meer in de beelden die andere mensen plaatsen. Vaak zie ik prachtig beeld voorbij komen. Kan daar erg van genieten. Technisch hoeft dat niet perfect te zijn. Gevoel, being there, mood, sfeer en meer van dat soort vaag gedoe is belangrijker. Rulez follow. Regels zijn belangrijk om te kennen. In je achterhoofd te hebben. Als uitgngspunt van je omposities. Leer het het te interpreteren, toe te passen en vooral toe te passen op wat jij mooi vindt!

Interactie is belangrijk. Mensen uitdagen, prikkelen. Reacties op foto's. Actief. Succes krijgen en gunnen. Zo nu en dan een publicatie of prijsjes, prijzen. Verbindt je aan een merk. merken. Nederpix verbinden aan een tijdschrift/ agenda/ ansichts/ etc, etc. is prima. Commercie scoort. Niet altijd leuk of eerlijk (cultuur elementen toestaan is een goede stap geweetst), maar het kietelt wel. Geeft ook een prettig gevoel. Geef workshops. Mensen vinden het leuk om samen op stap te gaan. Ik vind dat ook leuk. Geniet er van om enthousiasme over te brengen.

Van en goede vriend heb ik ooit geleerd: behoefte, belofte, bewijs! Je hoeft geen marketing goeroe te zijn om die die kreten te snappen. Uitvoering is soms lastiger, maar keep the thought.

Ga je de sessies samen met Daan doen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Grtz

Hillebrand
_________________
Canon camera's en Zeiss/ canon lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 6:13    Post subject:
Zoals in het andere draadje al gemeld vind ik een publiek TA leuk.Maakt mi de instap ook wat lager.

Ook de insteek als op BP met een algemene upload spreekt me wel aan. De foto´s zijn dan goed genoeg om op het portaal te komen maar daarna nog in de DB zien te komen. Je hebt dan 3 natuurlijke nivo´s van foto´s.

Daarnaast is het misschien leuk om te linken met andere sociale media. Facebook,Twitter etc.Je krijgt dan mss andere/nieuwe instroom maar belangrijker is dat je zelf meer met je eigen foto kan doen.

Ook een integratie met Google Maps lijkt me leuk. Je kan dan zien waar iedereen zit en de mooie foto´s vandaan komen.Het heeft mogelijk als nadeel dat je mensen "lokt" in je mooie natuurgebied maar dat kan ook mogelijk voorkomen dat in het gebiedje waar toch nooit iemand komt opeens huizen gebouwd worden of een mooie strook asfalt komt Wink
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 7:32    Post subject:
Ik vind NP prima zoals het nu is. Alleen het TA nog open. Mod's choise mag weg!

Gr. Henriëtte

Inderdaad ook de mogelijkheid om je eigen foto's weer te verwijderen!!


Last edited by jonggolde on Thu 19 Aug 2010, 14:02; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 7:33    Post subject:
Het Werkalbum, lijkt (of is) een langzame dood gestorven
daar staat al sinds ruime tijd dezelfde foto als laatste in.
Juist dit kan ook een heel leerzaam album zijn in een tijd dat (digitale) fotografie onlosmakelijk is van nabewerkingsprogramma's.
groeten Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 7:50    Post subject:
Ik denk dat er best wel behoefte is aan wat nieuwe "dingen" op Nederpix. Over het algemeen heb ik het idee dat de mensen hier best lang blijven. Hetzij met foto's posten, bekijken en/of commentaar leveren etc.
Er is nu een experimenteel album, wat ik zelf erg leuk vind !! Er wordt ook wat meer "cultuur" toegelaten in bijvoorbeeld landschapsfoto's. Vind ik ook super hoor, want dát hoort nu eenmaal ook bij de (Nederlandse) landschappen.

Maar wat mij betreft (en da's puur persoonlijk) mag dat best wat uitgebreider. Je zou kunnen denken aan (alweer??) een apart album waar wat meer cultuur aan te pas komt, of cultuurlandschappen etc.etc.
Die foto's hoeven dan wat mij betreft niet op de portal te komen. Je "moet" dan dus speciaal naar dat album gaan om te kijken wat er geupload is. Dan wordt de "druk" op de portal ook niet zo groot. Want ik denk niet dat Nederpix aan het "doodbloeden" is Soms ik heb zelf weinig tijd voor NP en dan is het niet bij te benen wat er aan nieuwe foto's is geupload

Dus wat meer keuzes qua natuur/cultuur/mens/dier zou wat mij betreft een leuke aanvulling zijn...........Werkalbum mag wat mij betreft ook weg, en mods choice ...daar doe ik ook eigenlijk niet zo veel mee.

Succes !!

groetjes
Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 7:50    Post subject:
Fijn dat het zo snel is opgepikt. Ik zal er eens goed over na gaan denken, maar hier alvast wat eerste gedachten:

Het anonieme mod-idee bij openstellen van het tijdelijke album lijkt me een goede (vanuit "bescherming" van de moderators).

Afschaffen van het experimentele album. Ik vind dat experimentele foto's eigenlijk niet bestaan: het zijn foto's van bestaande onderdelen van de natuur die op een bepaalde manier zijn gefotografeerd. De criteria van "experimenteel" zijn louter subjectief en leiden (bij mij) tot irritatie. Elke foto van de natuur is een natuurfoto, klaar. Daar moet je niet moeilijk over doen, zolang erbij staat wat het is.

Een photoshop-album: foto's die tot over de top worden bewerkt, en daarmee niet meer passen in de gewone alba, kunnen hier worden geplaatst.

Niet meer eens in de tig weken een mods choice, maar eens in de twee dagen. Mogen ook foto's uit de oude doos zijn. Nu staat tijden dezelfde foto op de plek, wat niet interessant is. Mét goede uitleg, uiteraard. Anders kun je m net zo goed afschaffen.

tot zover, later vast wel meer.

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 9:37    Post subject:
Ik zou het tijdelijke album graag terug willen.
het werkalbum graag weer open en verder mag het blijven zoals het is, van mij dan Wink
gr roosje
Back to top
Reply with quote
 
Guest







PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 10:50    Post subject:
Het is een beetje moeilijk om te verwoorden wat ik graag aan veranderingen zou willen omdat ik enigszins pessimistisch ben over de verwezenlijking ervan maar hier een aantal onderwerpen die n.m.m. zouden kunnen worden aangepast:

-Terugkeer van het tijdelijk album zodat op een democratische, volwassen manier met mede-pixers en moderators kan worden gediscussieerd over afgekeurde foto’s, tips kunnen worden gegeven en andere kunnen zien waarom bepaalde foto’s niet worden geplaatst. ( ijdele hoop )

- Afschaffing van het Extreme album aangezien hier niet of nauwelijks gebruik van wordt gemaakt en bij het posten van een foto een uitgebreid verslag moet worden geleverd waaróm poster vind dat het een experimentele foto is. Hierdoor komt de beslissing niet alleen te liggen bij de kwaliteit van de foto maar ook bij de beschrijving en ik geloof niet dat dit aan de moderators is om te beslissen. Deze kunnen wat mij betreft gewoon in het album “Diversen”… ( onderschrijf eventueel de suggestie van Luc voor een Photoshop album , ook al gebruik ik dit programma niet Wink )

-Geen anonieme plaatsing van foto’s. Wat heeft dit voor zin? Bij het merendeel van de foto’s die worden geplaatst kan zelfs ik aan de stijl / onderwerp min of meer al zien wie deze heeft gepost. Ook de reden ontgaat me totaal.

-Niet nog meer “competities”. Het competetive element werkt zoals wel is gebleken vaak op een negatieve manier door. Ik maak foto’s omdat ik het leuk vind om te doen en daarnaast prettig vind dat diegene die ik heb gemaakt worden gewaardeerd door anderen. Dit laatste echter is voor niet van doorslaggevende betekenis.

-Eventuele aanvulling van het modsteam met geroutineerde fotografen op NP die uiteraard, zoals de mods, op vrijwillige basis beginnende fotografen terzijde kunnen staan met tips e.d. ( in combinatie met het tijdelijke album. Modsteam wordt hierdoor enigszins ontlast )

-De mods-keuze heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Kijk er nooit naar

-Zeker geen verhouding vastleggen in het plaatsen van foto’s/commentaren. Eenieder dient i.m.o. vrij te zijn of men wel of geen foto’s plaatst / commentaren geeft of niet.

-Eventueel afschaffen van nominaties. Het komst steeds vaker voor – en ik maak me er helaas ook schuldig aan – dat nominaties worden gegeven zonder een toelichting. Iedere NP-er heeft meer aan een lovend woord of opbouwende kritiek waar iets mee kan worden gedaan.

-Evenwichterige plaatsing van de foto's door de moderators. Het komt i.m.o. nog te vaak voor dat er een hele dag geen foto's worden geplaatst waarna een stuk of 20 / 30 ineens worden geplaatst. Hierdoor krijgen sommis foto's n.m.m. te weinig de gelegenheid kritisch te worden bekeken.

Enfin: voor de rest is Nederpix een gave site waar ik tot nu toe graag op kom. Wink

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 13:36    Post subject:
Nog een paar:

de mogelijkheid om zelf foto's te verwijderen (en het zou me heel wat waard zijn als dat op birdpix ook kon trouwens). Twee redenen: ten eerste bepaal je zelf uiteindelijk wat je goed genoeg vind, en ten tweede creëer je meer ruimte op de server. In het pa kan het wel, maar bij goedgekeurde foto's kan dat niet. Ik ken het argument wel om het zo te houden (onderdeel van het grote geheel), maar ik vind dat je daarmee toornt aan de vrijheid van de gebruikers.

Andere portal-interface: stop met het huidige aanbod aan veelvoud, maar laat bijvoorbeeld de twee laatste foto's per album zien. Dat maakt het uiterlijk stukken interessanter. Technisch is dat een aardige aanpassing, dat snap ik. Je zou dan bijvoorbeeld ook kunnen aangeven hoeveel nieuwe foto's er in dat specifieke album zijn bijgekomen als je weer inlogt. Zomaar een ideetje.

Probeer een evenwichtigere spreiding in het goedkeuren van foto's te vinden. Natuurlijk is np liefdewerk-oud-papier, maar als je foto met een paar hits (of zelfs maar 1, die van de moderator die de foto heeft goedgekeurd) al van de portal is gekukeld, dat lijkt me dat voor de meeste mensen niet leuk. Enige optie is meer moderators aannemen, dus dat moet te doen zijn. Sommige gebruikers laten bij tijd en wijle blijken graag als moderator te willen fungeren. (tweede optie: schaf het moderatiesysteem af, maar dan raak je de controle kwijt over datgene wat binnenkomt).

Geef de koppeling met Natuurfotoblog veel en veel duidelijker weer. Nu sneeuwt het onder en verliest het ook aan aantrekkingskracht omdat er maar zelden nieuwe stukken bijkomen en er soms verzuurde discussies op staan. Ik vind dat echt jammer: voor boeiende artikelen verhuis ik nu altijd naar andere sites, en kom ik nooit meer op natuurfotoblog. Idee is goed, uitwerking niet.

Nodig gevestigde namen uit om een paar foto's te bespreken in een apart forum-item. Die foto's mogen dan zelf door de gevestigde naam worden uitgekozen (overigens lopen er op Nederpix ook wat gevestigde namen rond imho, maar de meesten zullen dat niet weten).

Laat peter wijn een wekelijkse vaste column schrijven (of een andere fotograaf, soort wisselstokje-idee).

Zo, de koffiepauze zit erop Wink

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember


Last edited by luc hoogenstein on Thu 19 Aug 2010, 14:05; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 13:42    Post subject: nederpix
Eerste gedachten, maar ik denk verder na:

Het tijdelijk album mag van mij gesloten blijven. Er komen soms zoveel foto's langs dit album weer open is teveel wat mij betreft. Over het verleden wat ta betreft heb ik geen oordeel over, te kort bij np.

Het werkalbum zou ik graag weer open zien. Pixpas genomen om toegang tot dit album te krijgen,foto van mij is nb de laatste. De vorm misschien iets anders bijvoorbeeld dmv concrete vragen die je bij je foto hebt, meer over bewerking etc. Beginnende digitale fotografen hebben hier echt wat aan. Gevorderen kunnen hier ook aan de gang met photoshop foto's, kan er een mooie mix komen.

Cultuuralbum zie ik graag geopend, foto's hierin moeten ook geplaatst kunnen worden in andere album maar hebben dat extra element.

Mods keuze laten bestaan om te zien hoe dat verder gaat,foto die er staat staat er te lang.

groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Henk Bouter
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 191
Location: Nieuw Lekkerland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 14:06    Post subject: Waarheen met Nederpix?
nog niet zo lang zit ik op NP.

mijn tip zou zijn:
net als op BP een open album
In dit album de foto's anoniem aanbieden dat maakt dat de commentaren meer over de foto gaan.
dus ook niet de plaats er bij zetten waar deze gemaakt is.
daarnaast een database dus een foto die iets extra's toevoegd in het database. dan wel naam en toe naam erbij dan kun je nog persoonlijke commentaren geven
dit bepalen de moderators.

open het TA hiervan kun je leren.

als je nieuwe fotograven aan wil trekken dan moet je uitkijken dat het niveau niet zo hoog wordt dat je na een aantal TA ers er mee kapt.
dit was het voorlopig.
we denken verder
Hgr Henk Bouter
_________________
Camera's: Canon 7D
Sony RX 10 IV
Lenzen: Canon ef 24-105 1:4-5.6 IS USM,
Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 16:26    Post subject:
Sonja schreef:

Quote:
Over het algemeen heb ik het idee dat de mensen hier best lang blijven. Hetzij met foto's posten, bekijken en/of commentaar leveren etc.


Kijk eens bij je eigen foto's, 66 keer bekeken Sad Het feit dat je een populair persoon bent hier op NP blijkt uit de commentaren.

http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=113204

Ikzelf ben iets minder populair Laughing Ik geef teveel negatieve reacties. Mijn foto van een Gekko, met een evengrote sprinkhaan in zijn bek levert maar 1 commentaar op.

Het is nu eenmaal: geven ........ en nemen Wink

Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 66
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 16:34    Post subject:
Ben zelf nog niet zolang lid van NP en vind het een prachtige site. Mooie foto's en ik leer er veel van. Dus wat dat betreft een compliment!

Wat misschien een aanvulling zou kunnen zijn, is de manier van beoordelen.
Er komen foto's binnen die qua registratie prima zijn, technisch en qua compositie goede foto's.
Maar er komen ook foto's binnen die meer een arty karakter hebben. Technisch en compositioneel prima, maar deze foto's voegen iets toe, die zijn vernieuwend, of roepen emotie op.
En die twee groepen kun je niet met elkaar vergelijken, vind ik.

Zou het iets zijn om daar wat mee te doen....?

Veel succes en we zijn benieuwd waar Nederpix naar toe gaat!

Groet Nel






Idea
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Reinier van den Born
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 40
Joined: 15 May 2006
Posts: 66
Location: Woudenberg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 18:35    Post subject:
Niet heel vaak reageer ik hier, maar des te belangrijker lijkt het nu.

De gang van zaken met Nederpix gaat wat mij betreft meer dan prima! dat ten eerste. Wink

Verder pleit ik mee met de heropening van het TA=tijdelijk album.

Aangezien vele het instap niveau (als ik het zo mag zeggen) belangrijk vinden, dan is het TA daarin m.i.z. van grote waarde.

Persoonlijk heb ik o.a. van de commentaren/discussie's in het TA mezelf erg kunnen ontwikkelen. En ik merk ook bij andere dat de meerwaarde groot kan zijn. (dit geld volgens mij soms voor iedereen).

Zijn we bang om daarom pixers te verliezen? nadat ze een paar keer in het TA hebben gestaan? Alsjeblieft zeg!!! Steeds weer, op elk niveau moet je geconfronteerd worden met de slechte kanten van je foto(en dus de verbeteringen), JUIST daardoor leer je en neem je twee stappen vooruit!

Ook lijkt mij het "database" concept echt iets voor Nederpix.
Op Birdpix wordt dit ook gehanteerd, en zorgt voor een stimulans om nog beter te overdenken hoe je de foto gaat maken, en waneer gemaakt of je hem wel zou plaatsen=Niveauwinst van de hoogste plank!

Of er genoeg uploads komen voor het database concept laat ik even in het midden.

Groeten Reinier.
_________________
Canon gear
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 19:31    Post subject:
mogelijkheden om bepaalde type foto's, waaronder landschappen, tot 300Kb te plaatsen. dan zal daar minder discussie over zijn, cq zullen de type landschappen zoals hendrik van kampen heden laat zien veel beter tonen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 21:47    Post subject:
het modereren mag van mij ook afgeschaft worden.

ik herhaal dat, omdat luc doet of ie het niet serieus meent.

de combinatie van hierboven - alleen hoge jpeg-compressie landschapfoto´s - en modereren op scherpte maakt dat zelfs mijn mooiere landschapjes hier niet geplaatst worden, omdat ze simpelweg niet meer mooi tonen op 200kb.

Daarnaast heb ik in mijn landschapjes altijd wel een soort van boodschapje zitten van 'anders kijken', en die worden vaak botweg geweerd. Zo ongeveer de helft van de tijd. Ik moet ook wel werken met boodschapjes, want daar moet ik het van hebben, dat is de meerwaarde (voor mij) van mijn foto´s, ik ben geen heel goede landschapsfotograaf. Het is niet anders. De foto´s zijn dan misschien niet heel goed, ze zijn wel heel bewust zo gemaakt. Allemaal. En toch wordt een groot deel geweerd.

ik heb er kramp van aan mijn billen. jawel.
en dat terwijl ik hier in het forum ALLES mag zeggen wat ik wil... Waarom mag ik dat niet met foto´s op een foto-forum?

Al voordat ik een foto plaats houd ik er rekening mee dat ie niet geplaatst wordt. Wat is dat voor een suffe houding die je hier moet aannemen?

heeft dat te maken met gebrek aan waardering voor het vele werk dat de moderatoren verzetten? Ja.
heeft het te maken met gebrek aan waardering voor de mensen en hun inzet? Nee. het zijn aardige en behulpzame mensen. Ik heb altijd plezierig contact met ze gehad.

Omdat het tijdelijke geheim is, kan ik alleen over mijn eigen ´onrecht´ zeiken. Op birdpix zou ik mijn gal kunnen afwegen met objectievere observaties hoe foto´s van anderen worden beoordeeld.

Nou, dan doe ik dat dus bij deze maar. Dan is het maar gezegd.


Gisteren was ik van plan om mijn heintje davids act te herhalen. Het feit dat ik dit hier zeg, zou je op kunnen vatten als een investering in deze site. Kies maar waar je je rouwig om voelt.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
A.R. Janssens


Gender: Male
Age: 78
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 119
Location: Warmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 22:20    Post subject:
N.m.m. is het feit dat de foto's worden beoordeeld voordat ze worden geplaatst van groot belang. Er zijn andere internetfora waar opnamen "vrij" geplaatst kunnen worden en over het algemeen gaat dat ten koste van de kwaliteit van deze sites. Ook veel van mijn landschapsfoto's worden niet geplaatst op Nederpix. Ik vind dat niet zo erg maar ik verberg dan ook meestal geen boodschap in mijn afbeeldingen.

Vriendelijke groeten,

A.R. Janssens
_________________
Nikon-camera's en objectieven, Gitzo-statieven
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Online

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 22:49    Post subject:
Moderatie is een noodzakelijk kwaad. Toch zal je het zo moeten organiseren dat mensen met vernieuwende ideeën of verregaande creativiteit wel een kans krijgen om hun werk te tonen. Ook al worden ze niet meteen door iedereen begrepen, dit zijn wel de mensen die een inspiratiebron vormen waarop anderen weer verder kunnen.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Aug 2010, 23:22    Post subject:
Nou er zijn toch al heel wat ideen opgegooid, toch maar even reageren op wat puntjes die hierboven her en der genoemd zijn:

Het modereren is juist iets wat deze site anders maakt dan andere. En het stelt ook bepaalde eisen aan de kwaliteit, dus dat is volgens mij alleen maar goed, en pleit ik zeker voor om dat zo te houden. Als een keer een foto niet geplaatst wordt is dat om een reden. Als het kwaliteitsverlies door verkleinen de enige reden is van de afkeur is dat wel zuur, maar in alle andere gevallen is het voor de fotograaf een leermoment dat het beter kan/moet.

Het open TA ben ik ook best voor, al moet er dan wel een regel verzonnen worden waardoor er geen eindeloze discussies ontstaan. Mods geven aan waarom foto is afgekeurd, verder moeten de gebruikers onderling maar aanvullen of ze het daarmee eens zijn of niet of iets anders...

Experimenteel album mag van mij ook opgedoekt worden. Ik heb me in het begin heel veel hiermee bezig gehouden, maar ik kon bij bijna elke opname schrijven dat deze in het werkalbum of in het diversen album thuis hoorde. Verder wordt hier gebruik van gemaakt. Noem het werkalbum anders (be)werkalbum.

Mod's choice, ik kijk hier nog wel eens naar als ik de foto in kwestie gemist heb op de portal, maar ik kan er ook goed zonder, als hier iets anders voor in de plaats komt, ook goed.

Mogelijkheid tot verwijderen van je foto's; weet niet precies wat er allemaal voor of tegen is en wat dit site-technisch zou inhouden, maar ik denk dat ik hier toch tegen ben.
Mijn gevoel heeft wel zoiets van ik wil baas over mijn eigen foto's blijven, maar ik denk ook dat je dan regelmatig verwijzingen gaat krijgen naar foto's die niet meer bestaan, of als er negatieve commentaren bij een foto komen dat iemand deze dan snel verwijderd, of er wordt op het forum geluld over een foto die dan niet meer te bekijken is.

Aantal mods: meer mods zou waarschijnlijk wel een positief effect hebben op bv de verspreiding van plaatsing van foto's gedurende de dag, maar met meer mensen ook meer verschillende zienswijze/beoordeling van foto's tav plaatsing, krijg je daar misschien weer meer discussie over. Denk dat als het mod-team compleet terug is van vakantie er genoeg capaciteit is.
Als mods denken dat er uitbreiding nodig is zullen ze dit zelf wel aangeven lijkt me.
Back to top
Reply with quote
 
sluitertijd


Gender: Male

Joined: 02 Feb 2010
Posts: 77

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 6:43    Post subject:
@vinz1980

Ron poot
Quote:
Oh ja: een belangrijke spelregel bij brainstormen is dat alle ideeën ingebracht mogen worden zonder dat anderen daar meteen hun (kritisch) commentaar op leveren. Dit om te voorkomen dat mensen monddood gemaakt worden en goede aanzetten verloren gaan.
Back to top
Reply with quote
 
Ron Poot


Gender: Male
Age: 67
Joined: 25 Oct 2006
Posts: 1647
Location: Almelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 7:13    Post subject:
Vinz1980 wrote:

En zoals Ron hierboven al aangeeft geef hier vooral eerst ideeen, ga niet gelijk op de geplaatste ideeen reageren. Dat kan altijd nog.


Laat nog maar even lopen, Vincent. Anders wordt het een discussietopic ipv een brainstorm.

Groet, Ron
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt


Gender: Male

Joined: 19 Jan 2008
Posts: 227
Location: Beneden de Rivieren.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 7:56    Post subject:
luc hoogenstein wrote:

de mogelijkheid om zelf foto's te verwijderen (en het zou me heel wat waard zijn als dat op birdpix ook kon trouwens). Twee redenen: ten eerste bepaal je zelf uiteindelijk wat je goed genoeg vind, en ten tweede creëer je meer ruimte op de server. In het pa kan het wel, maar bij goedgekeurde foto's kan dat niet. Ik ken het argument wel om het zo te houden (onderdeel van het grote geheel), maar ik vind dat je daarmee toornt aan de vrijheid van de gebruikers.

Luc


Als dat zou kunnen zou ik zo nu en dan ook eens een fototje plaatsen.
_________________
http://photo.net/photos/hvdgriendt
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum