Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Waarheen met Nederpix?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Guest







PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 9:36    Post subject:
Hans schreef :

Quote:
Als dat zou kunnen zou ik zo nu en dan ook eens een fototje plaatsen.


Wink Hoeft niet persé hoor !! Ik kijk af en toe op je site, fraaie foto's die je zeker niet van NP hoeft te halen als je ze al zou hebben geplaatst Wink

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 9:41    Post subject:
Ron Poot wrote:

Laat nog maar even lopen, Vincent. Anders wordt het een discussietopic ipv een brainstorm.

Inderdaad!

Goed terug naar nieuwe ideeen:

-Opschonen gebruikersbestand: nu zijn een kleine 4 duizend gebruikers geregistreerd. Maar waar staan we nu eigenlijk? Heb het idee dat er heel veel gebruikers zijn die hier niet meer komen?
bv. eens de volgende actie doorvoeren: 1/2 jaar of 1 jaar niet ingelogd? -> gebruikersaccount laten vervallen.
Wel ingelogd maar verder geen activiteit ontplooid? (foto geplaatst, commentaar geschreven of forumbijdrage) Een bericht sturen of gebruiker nog actief is of wil zijn, op die manier proberen geregistreerde gebruikers actiever te laten deelnemen, anders account laten vervallen: alleen kijken kan je ook als gast.

-Andere indeling frontpage: meer recente foto's op frontpage, omdat het aanbod wat groter is schuift een foto vaker heel snel naar achter en dan is de exposure toch minder, eenmaal van de frontpage af, krijgt een foto nauwelijks nog een view/comment/nomi.
De ruimte die nu onder de foto's wordt gevuld met drie berichten van mods over poll/seizoensopdracht/enz. zou hier misschien voor gebruikt kunnen worden

gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 10:18    Post subject:
nog wat plannen:

laat de mens achter de nederpixer zien. Maandelijks een interviewtje met iemand die regelmatig post: wat zijn die persoon's drijfveren? Waarom, wat, waar, wie, etc? Nederpix is (en daarmee verschilt het van geen enkel ander forum) een ééndimensionaal podium met veelal korte soundbites, misschien is het een aardig idee om het wat menselijker te maken

Geen cultuuralbum. Op dit moment is het zo dat bepaalde cultuurlijke elementen worden getolereerd, en met een speciaal cultuuralbum rek je enkel die grens wat op. Als cultuur echt serieus wordt genomen verdient het een aparte site: cultuurpix (over oude koeien gesproken trouwens, hoe vaak is dit in het verleden al niet genoemd?).

Modereer meer op inhoud van foto's en niet alleen op de technische randvoorwaarden zoals scherpte op de juiste plaats enzo. Dat is écht te simpel voor mensen die meer met foto's willen dan enkel een technisch goed plaatje. Dat schept echter ook verplichtingen voor de fotograaf: je moet de moderatoren bij de hand te nemen en goed de gedachte achter de foto uitleggen. Soms zal het duidelijk zijn, maar soms ook niet. Zonder uitleg kan een foto-met-gedachte in het tijdelijk komen. Je moet er dus wel iets voor doen, maar dat is helemaal niet zo'n punt, lijkt me.

veel plezier verder met dit topic, ik ben benieuwd wat er met deze stortvloed aan opmerkingen gedaan gaat worden. Overigens knap dat de discussie grotendeels vermeden wordt!

groet,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 12:04    Post subject:
Afschaffen van nominaties, vaak worden nominaties uit vriendelijkheid gegeven, dan gaat het zijn doel voorbij.
Nominatie wordt ook te makkelijk gegeven, geldt ook voor mij.

Moderators choice voegt verder niets toe en mag weg.

Het tijdelijke album open en laat de gebruikers mee beslissen.
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
sluitertijd


Gender: Male

Joined: 02 Feb 2010
Posts: 77

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 13:07    Post subject:
Voorstel: Aangeleverde foto's eerst anoniem laten verschijnen. Dit verbeterd het onbevooroordeeld kritisch kijken, dat je gaandeweg bepaalde mensen achter anonieme foto's gaat herkennen is alleen nóg leuker en daarom m.i. geen tegendeel.
Back to top
Reply with quote
 
Tim Oord
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 63
Joined: 24 Feb 2006
Posts: 204
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 14:03    Post subject:
Er zijn drie dingen die ik graag wil zien bij dit mooie forum; want dat is het!!!

1. Meer "cultuur" toestan in het album landschappen is een optie maar niet vergaand voor mij. Al eerder pleitte ik voor een cultuuralbum. Hoe en wat betreffende regels moet over gesproken worden en daar wil ik graag aan deelnemen.

Mag een mooi stadspark?
Graanveld met mooie lucht?
Akker met tractor en boer?
Gracht met stenen muur maar begroeit met de meest uiteelopende mooie planten?

2. Tevens de aloude open deur: EEN BOEK!!!
Wat Birdpix kan, kunnen wij ook. De kwaliteit is hoog en ook hier wil ook over meepraten en denken.

3. Zoals Hendrik opmerkte: Creativiteit, want daar draait het in de fotofrafie wel om.

Groet, Tim
_________________
Olympus OM-D E-M1X
Olympus 12-100mm f4.0 PRO
Olympus 35mm f3.5 macro
Olympus 60mm f2.8 macro
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 15:02    Post subject:
Maandopdracht duurt nu ruim twee maanden, mag van mij korter.
Deze opdrachten werken motiverend.
Winnen van zo'n opdracht is leuk, maar elkaar aanzetten tot uitdagingen is volgens mij het allerleukste.

Wat betreft het nomineren,
Ook dit moet gewoon blijven. Het is leuk wanneer je kunt laten zien dat je een foto heel erg mooi vind, dat deze buitengewoon mooi of goed is.
Ook bij het terug zoeken ploppen de meest gewaardeerde foto's het eerst op.
Dat de nominaties voor de maandopdracht ook mee tellen geeft soms een vertekend beeld.

Ik zou het trouwens waarderen wanneer ik in de statistieken meer dan alleen de top 10 terug kan bladeren.
Graag zou ik verder willen kijken naar de mooiste foto's.

Cultuur wordt nu mondjemaat toegestaan. En dat is prima.
Het is natuurlijk kolder als je opname niet geplaatst word omdat er een hekje of molentje bij op staat.
Meer cultuur hoeft niet, ook geen eigen album, daar zijn andere sites voor. Nederpix gaat over natuur niet over cultuur.

Ik zou een werk album of een be-werk album wel een goede aanvulling vinden.
Meer info over het bewerken van foto's is ook welkom

Bij commentaar op je foto een automatisch bericht zodat men weet dat je op zijn of haar foto hebt gereageerd. Niet iedereen leest dagelijks alle (soms honderden) commentaren.

Wat mij betreft mag het modereren nog wel wat strenger.
Dit zal een hogere kwaliteit opleveren. Misschien ook minder uploads, maar daardoor krijg je wel meer tijd voor de uploads. Misschien zal dit zelfs de commentaren ten goede komen.
Iets meer tijd om iets zinnigs te zeggen over een opname.

(Peter Wijn zn eigen colum Very Happy )
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Fri 20 Aug 2010, 18:15    Post subject:
Quote:
Ik zou het trouwens waarderen wanneer ik in de statistieken meer dan alleen de top 10 terug kan bladeren.

Klik op de top 10 en je hebt de top 25.

Jan
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 21 Aug 2010, 19:14    Post subject:
Vandaag een foto van een mede-NP er bewerkt en in mijn PA gezet.
Doet me nog eens denken aan het (be)werkalbum van weleer.
van mij mag het terug ingevoerd worden.
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Aug 2010, 8:36    Post subject:
Quote:
Bij commentaar op je foto een automatisch bericht zodat men weet dat je op zijn of haar foto hebt gereageerd. Niet iedereen leest dagelijks alle (soms honderden) commentaren.


Bij het openen van NP: klik op bekijk commentaren op je eigen foto's. Dan op je profiel, en dan op alle gegeven commentaren. Dan kun je direct zien of er iemand op jouw commentaar heeft geantwoord. (is wel zo netjes).

Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Aug 2010, 13:58    Post subject:
@ Aad,
Ik bedoel eigenlijk als er commentaar wordt gegeven op foto's (ook die van anderen) waar ik een commentaar heb achtergelaten.
Net als bij het forum, daar krijg je een automatisch berichtje als iemand heeft gereageerd op een onderwerp waar ik een reactie heb geplaatst.
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
egilio




Joined: 27 Nov 2008
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Aug 2010, 14:18    Post subject:
Ik zou graag een titel aan foto willen kunnen geven.
Nu kan dat eigenlijk alleen bij landschapsfoto's en een titel kan een foto een extra dimensie geven, of de insteek van de foto laten zien waardoor men de foto vanuit een ander perspectief bekijkt.
Dus voor mij zou een veld waar je optioneel een titel in kan vullen erg gewaardeerd worden!
_________________
Canon Eos 30D met vooral de Sigma 50-500mm en Sigma 105mm macro
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Aug 2010, 14:38    Post subject:
Beste mods,

Vervallen van openlijk tijdelijk album vind ik nog steeds jammer. Dit gaf openheid en via commentaar op tijdelijk album kon je vaak wel degelijk mensen verder helpen.
Verder zou ik wat meer statistieken wel leuk vinden. Bijv. jaar top 100 etc. Op deze manier blijven goede foto's ook wat langer in de picture. Nu verdwijnen ze wat te snel uit beeld. Wat te denken van top 100 van elk album? Etc.

Seizoensopdrachten vind ik nu wat verstopt op de site. Het gebeurt me regelmatig dat ik het mis. Via apart plekje wat prominenter in beeld is krijgt het denk ik meer aandacht.

@ Vinz: Opschonen oude gebruikers is volgens mij geen doen. Veel te veel werk en wat doe je met bijdrages die ze in het verleden hebben geleverd. Zo krijg je rare discussies als er stukken uit verdwijnen. Verder heb je er toch geen last van lijkt me. Toch?

Veel succes met brainstormen over verbeteringen aan de site.

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
Axel Gielen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 28 Jul 2009
Posts: 324
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Aug 2010, 16:33    Post subject:
Quote:
Eventueel afschaffen van nominaties. Het komst steeds vaker voor – en ik maak me er helaas ook schuldig aan – dat nominaties worden gegeven zonder een toelichting. Iedere NP-er heeft meer aan een lovend woord of opbouwende kritiek waar iets mee kan worden gedaan.


Hier ben ik zeker niet mee akkoord, Nominaties geven eigenlijk de kwaliteit aan van de foto. En wat heb je nu liever nominaties of commentaren? Allebei wel, maar nominaties bij een boel commentaren is toch geweldig, niet?

Wat ik graag zag veranderen:

- Het TA openbaar maken zou ik graag zien.

Voor de rest is NP perfect voor mij.

gr
Axel
_________________
Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Back to top
Reply with quote
 
Martijn Horsten


Gender: Male
Age: 27
Joined: 25 Jun 2010
Posts: 58
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 22 Aug 2010, 17:01    Post subject:
Eigenlijk heb ik maar 1 punt wat ik beter zou vinden.

Het is al veel eerder genoemd maar; het TA openen.

Verder vind ik NP helemaal goed waar naar mijn mening niets aan veranderd hoeft te worden.

Gr.
Martijn

_________________
Canon Eos 1-D Mark II N + Canon EF 100-400 4.5/5.6L IS USM
Canon Eos 40D + canon (groothoek)(L) lenzen.
Canon 1.4x en 2x teleconverter
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 0:11    Post subject:
Quote:
Vervallen van openlijk tijdelijk album vind ik nog steeds jammer.


Eerlijk gezegd ...... ik ook!

Maar er waren ook eindeloze discussies over het waarom de foto in het Tijdelijke was beland, waar zelfs mede-nederpixers het op gingen nemen tegen de mods.

Op Birdpix vindt je ook vaak opmerkingen onder afgekeurde foto's.

"Nou, dan ben ik zeker blind"

"Moet toch maar eens een nieuwe bril kopen"

"Jullie zullen wel gelijk hebben"


Maar, van mij mag het weer openbaar gemaakt worden.

Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
JPVP


Gender: Male
Age: 45
Joined: 12 Jul 2007
Posts: 13
Location: Madison, WI, USA
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 5:35    Post subject:
Beste Mods en mede-NPers,

Laat ook ik maar eens gebruik maken van deze oproep! Ook al vind ik mijzelf maar een matig gebruiker van de NP site qua upload van foto's (gebrek aan tijd), wil ik toch graag mijn steentje bijdragen. Ik heb een kleine uiteenzetting gemaakt.

Anoniem plaatsen van foto's.

Het idee om foto's anoniem te posten is al eens naar voren gekomen. Ik denk dat dit van meerwaarde zal zijn in combinatie met de volgende 'regels':

- indien van toepassing zullen alleen de wetenschappelijke, nederlandse en engelse namen worden getoond, maar bijvoorbeeld niet de plaats.
- de foto zal voor een week anoniem op de site staan, en alleen in deze week kunnen er nominaties worden gegeven. Na deze week gaat de nominatie-mogelijkheid op slot en wordt er bekend wie de foto geplaatst heeft.

Als toevoeging zou men bijvoorbeeld kunnen kiezen bij de foto-upload of de foto als anoniem wordt geplaatst (en dus nominaties kan ontvangen), of met gebruikersnaam (en dus geen nominaties kan ontvangen...).

De op bovenstaande manier verkregen nominaties zijn dan mijns inziens immer een betere reflectie van de kwaliteit van de foto...en nu is dat niet altijd het geval.

TA open.
Verder vind ik dat het TA weer open moet. Ik denk dat dit een gezonde discussie teweeg kan brengen over de kwaliteit van de foto's. De foto's kunnen wat mij betreft worden afgewezen op anonieme basis, dit om persoonlijke vetes te voorkomen Wink.

Kwaliteits controle.
Ik ben van mening dat dit moet worden doorgezet. Natuurlijk ben ik het ook wel oneens geweest met een afgekeurde foto. En ook ik heb wel eens navraag gedaan...en ja, soms hadden de mods gelijk, en soms is het een verschil in inzicht... Navraag doen kan meer inzicht geven, echter, er oeverloos op doorgaan om zo een welles-niettes discussie teweeg te brengen, of foto's aanhalen die volgens jou ten onrechte WEL geplaatst zijn is zinloos. Mijn insteek is: don't whine, get on with it!
Blijven keuren dus, die foto's.

Beoordeling foto's.
Het is al eens naar voren gekomen, maar hoe foto's besproken worden (inhoudelijk) is naar mijn mening matig, en ja, ook ik ben daar vaak schuldig aan. Waarom niet voorstellen om de gebruikers van NP meer actief mee te laten doen wat betreft de beoordeling van foto's? Men zou bijvoorbeeld kunnen denken om iedere week (of twee weken) een team van mensen aan te stellen die een stapje verder gaan met het beoordelen van een foto dan: 'scherpte op de goede plaats', 'mooie rustige achtergrond', en ga zo maar voort. Als ik mij goed herinner heeft Arjen Drost eens een overzicht gegeven hoe je een foto kan beoordelen. Niet dat dit DE manier is om commentaar te geven, maar het kan een goede leidraad zijn. Natuurlijk, dit zal verschil van inzicht geven, maar dat is ook wenselijk (denk ik). Dit kan als resultaat een gezonde (en hopelijk een volwassen) discussie teweeg brengen.

Tracken van commentaar.
Dit brengt mij op het volgende punt: wie heeft gereageerd op mijn commentaar? Als ik eens de ronde doe om wat commentaren te geven, dan is het nadien moeilijk bij te houden wie heeft gereageerd op jouw commentaar. Persoonlijk heb ik minder interesse in bepaalde albums, en om nu ALLE commentaren door te worstelen (verkregen door de link 'nieuwe commentaren' aan te klikken), dat is mij iets te veel. Daarom denk ik dat het mooi zou zijn om een link te hebben op de voorpagina verwijzend naar alle foto's waarop jij een commentaar hebt gegeven in de afgelopen week.

Tot slot wil ik de mods veel succes wensen bij het bespreken van alle bijdragen, en ik hoop van harte dat het mag leiden tot een verbeterde NP site.

Nu eerst maar eens genieten van een kleine vakantie...

Groeten,
JP[/u]
Back to top
Reply with quote
 
astrid


Gender: Female
Age: 65
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 316
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 7:15    Post subject:
Ik ga mee met het opnieuw openstellen van het TA.
Ik denk dat iedereen daarbij gebaat is en dat je er zeker van kunt leren.
Voor wat betreft het anoniem plaatsen van foto's.... dat hoeft van mij niet. Waarom zou je het doen? Alleen vanwege het feit dat er gedacht wordt dat bekende namen meer commentaren c.q. reacties krijgen???
Dat zou best eens kunnen, maar het kan ook een vertekend beeld zijn. Sommige mensen zijn bekend juist omdat zij goede foto's plaatsen.
Nominaties mogen wat mij betreft in het geheel vervallen, een goed commentaar heb je meer aan.

groetjes,
Astrid Schute
_________________
2xNikon D-300 en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 7:46    Post subject:
Het nut van anoniem plaatsen van foto's zie ik even niet.
Ik ga ook mee met het opnieuw openstellen van het TA.
Misschien ook een boek zoals Birdpix.

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 7:53    Post subject:
ten overvloede
JPVP wrote:
....Daarom denk ik dat het mooi zou zijn om een link te hebben op de voorpagina verwijzend naar alle foto's waarop jij een commentaar hebt gegeven in de afgelopen week...

als je bent ingelogd, dan kun je klikken op je naam bij 'welkom JPVP'. Vervolgens kun je klikken op 'commentaren van JPVP'. Als je wilt weten welke reacties op commentaren zijn gekomen, kun je deze langslopen. Dit kan geloof ik alleen als je de site hebt beloond met een bijdrage?
Je kan dit ook doen bij 'ben van aken' of 'luc hoogenstein' om twee andere van de vele mogelijkheden te noemen.

afgezien van de gelaagde zoekfunctie in forum en foto's (zoek naar 'gevlekte glanslibel' van 'honderwa') heeft de site een transparante opbouw met aardige mogelijkheden.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 8:22    Post subject:
Ben het helemaal mee eens om het TA weer open te stellen.
Verder functioneert NP prima voor me.
Ben geen voorstander om nominaties af te schaffen; toch fijn om je waardering voor een bep. foto uit te spreken.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 9:25    Post subject:
@Peter,

Dit kunnen gewone stervelingen zonder sterretje ook Wink Ik denk dat iets anders bedoeld wordt wat ik ook wel heb.Je geeft zelf ergens commentaar op en mocht daar dan een reactie op komen (bv een extra vraag oid) dan is het prettig als je dat snel kan zien...

Ik heb eerder aangegeven dat het BP model(met upload Db etc me wel aansprak). Nu ik echter een discussie op BP zie waarin eea "nog"beter wordt uitgelegd zie ik daar toch vanaf. Ik hou niet van het vol is vol principe (geen koolmezen meer omdat we er daar al genoeg van hebben) of het iets toevoegt om nog een paardenbijter te plaatsen is aan een ieder (maar ik zal het niet snel meer doen).

Zie uitleg Leo http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=74488#74488

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 10:14    Post subject:
Frank_Stavenuiter wrote:
Ik heb eerder aangegeven dat het BP model(met upload Db etc me wel aansprak). Nu ik echter een discussie op BP zie waarin eea "nog"beter wordt uitgelegd zie ik daar toch vanaf. Ik hou niet van het vol is vol principe (geen koolmezen meer omdat we er daar al genoeg van hebben) of het iets toevoegt om nog een paardenbijter te plaatsen is aan een ieder (maar ik zal het niet snel meer doen).

Zie uitleg Leo http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=74488#74488

Gr Frank


Frank, dat systeem van bp is zo subjectief als het maar kan. Er zit weinig logica in de meeste keuzes, en (ik weet wel dat ik dit niet hardop mag zeggen) vaak lijkt het ook gewoon met de fotograaf te maken te hebben. Of met het aantal commentaren. Of met het aantal nominaties. Ik hanteer zelf de gedachte dat elke foto uniek is (wat ook letterlijk zo is!), en dat je foto's dus niet kunt beoordelen op "hebben-we-al". Het databasesysteem was voor mij een van de redenen om met birdpix te stoppen: het idee dat een paar mensen gaan beslissen of mijn foto's goed genoeg zijn voor een database (waar overigens geen hond naar kijkt) stuitte me tegen de borst. Waarschijnlijk komt het plaatsen op Nederpix op een zéér laag pitje te staan als hier een databasesysteem verschijnt. Ik ben ondertussen wel zo "verwaand" om te weten welke foto goed is en welke niet Laughing Wink . Daarnaast: je krijgt de situatie dat "het bereiken van een database" een doel an sich wordt. Lekker streberig allemaal.

groet,
Luc

nb: waar een oproepje al niet toe kan leiden Cool: op bp zijn ze nu ook gestart met een leuk forumtopic: http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=74543#74543
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 10:34    Post subject:
- Moderators zijn een aanvulling voor dit forum. Hierdoor wordt er al een selectie gemaakt en dat vind ik toch wel heel prettig kijken.

- Een database zoals op Birdpix.
Mensen gaan misschien nog beter naar hun foto kijken voor ze een foto plaatsen.

- Mod's choice bekijk ik eerlijk gezegd nooit, dus ik voor mij in ieder geval geen aanvulling.

- Een cultuuralbum spreekt mij absoluut niet aan. Nederpix staat voor natuurfoto's en door cultuurfoto's zou de site mij minder aanspreken.

- Het tijdelijke album mis ik niet, maar ik kan me indenken dat mensen het leerzaam vinden als ze van meerdere mensen advies krijgen dan alleen van de moderators. Toch werd hier in het verleden minimaal gebruik van gemaakt en heb ik me soms mateloos geirriteerd aan de nutteloze discussies en nare opmerkingen naar de moderators toe. Ik vrees dat dat zich weer zal gaan herhalen.

Groetjes Colinda
_________________
http://www.naturefocus.nl
Back to top
Reply with quote
 
Axel Gielen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 28 Jul 2009
Posts: 324
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Aug 2010, 10:40    Post subject:
Quote:
- de foto zal voor een week anoniem op de site staan, en alleen in deze week kunnen er nominaties worden gegeven. Na deze week gaat de nominatie-mogelijkheid op slot en wordt er bekend wie de foto geplaatst heeft.


Lijkt me wat ingewikkeld,ik denk dat er dan niet veel gebruik zal worden gemaakt om de eigenaar van een foto op te zoeken.
_________________
Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum