Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Waarheen met Nederpix?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Guest







PostPosted: Sun 29 Aug 2010, 11:46    Post subject:
@Martine:

Je kunt ook in je avatar de apparatuur die je gebruikt verwijderen. Ik vind dat zo wie zo niet zo slim wanneer je dat uitgebreid vermeld. Vermeld slechts het merk ( Canon, Nikon, Sony e.d.) Lijkt mij toch voldoende. Ik ben net als jij voorstander voor een completer profiel, in ieder geval de "echte "naam.

Ik kan nog steeds niet wennen aan Bokje ,Kruimelweek, Sproet, cocochanel, incidenteeltje of mamamook om er willekeurig maar een paar te noemen..... Wink ( no offense )

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Aug 2010, 11:48    Post subject:
Ben ik geen voorstander van, verplicht je echte naam vermelden.
Ik vind dat je de privacy van mensen moet respecteren, niet iedereen wil met zijn ziel en zaligheid op het internet.
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Guest







PostPosted: Sun 29 Aug 2010, 11:52    Post subject:
Inderdaad....."Pulletje", jouw was ik nog vergeten Wink

Ik vind echter niet dat je door het vermelden van je naam je hele ziel en zaligheid op internet verspreid. Je kunt bijv ook volstaan met je "echte" voornaam of achternaam. Alhoewel ik wel moet erkennen dat sommigen zeer inventieve namen bedenken Wink

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Sun 29 Aug 2010, 12:12    Post subject:
Anoniem hoeft nu ook weer niet, maar ik vind het helemaal niet nodig om te weten wie wie is. Onwillekeurig word ik er door beinvloed. Zo ben ik bv. erg onder de indruk van een heel jonge fotograaf hier en zal hem nooit erg hard bekritiseren, terwijl ik denk dat hij dat wel op prijs zou stellen. Gewoon omdat ik erg veel respect voor die jongen heb en sowieso veel van kinderen houd. Tegen volwassenen daarentegen kan ik genadeloos zijn Smile

Ook voel ik mij geremd om altijd commentaar te geven bij foto's van personen die ik ken. Juist omdat ik niet van vriendjespolitiek hou en van de andere kant ook niet wil kwetsen.

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Sun 29 Aug 2010, 12:25    Post subject:
@Ben,

Dank voor je bericht.
Heb mijn profiel inmiddels aangepast.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote
 
Ronald Hofmeester


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 May 2007
Posts: 12
Location: Muiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 31 Aug 2010, 15:29    Post subject:
Wat is het doel van Nederpix: zoveel mogelijk foto's, een bepaalde kwaliteit, een bepaalde database ...? Het is mij niet geheel duidelijk (het staat vast ergens beschreven maar ik kan met mijn beperkte energie en concentratie niet vinden). Het lijkt wel of alleen scherpte een criterium voor plaatsen is. Ik zie veel "van hetzelfde", vaak een biologen plaatje (soort herkenbaar); tig van soort. Het mag van mij een stapje hoger: neem ook compositie, belichting e.d. mee in de beoordeling èn ik vind dat een foto iets toevoegen (ik zie de bezwaren: wie bepaald de norm) aan het reeds bestaande bestand. Of zie ik het verkeerd en is Nederpix alleen een platform om je foto's te delen?
Wat mij betreft moet er ook nagedacht worden over het systeem van nomineren. Het valt mij op dat vaak de aaibaarheid van het onderwerp het aantal nominaties bepaald i.p.v. de kwaliteit van de foto.
Het lijkt mij overigens een lastige zaak om het een ieder naar de zin te maken. Ik wens jullie daar veel succes mee.

Ronald
_________________
Nikon D800 en diverse objectieven
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 31 Aug 2010, 19:25    Post subject:
Ronald Hofmeester wrote:
Wat is het doel van Nederpix:


Uit de FAQ (zoeken is niet altijd heel moeilijk Wink
FAQ wrote:

Wat is het doel van Nederpix.nl?
Nederpix.nl brengt beoefenaars van de natuurfotografie met elkaar in contact en stimuleert, zowel voor de gevorderde als de beginnende gebruiker, de uitwisseling van kennis en vaardigheden op het gebied van natuurfotografie. Gebruikers van Nederpix kunnen daartoe de foto’s van andere gebruikers becommentariëren en bespreekonderwerpen op het forum starten.
Daarnaast streeft Nederpix er naar om digitale natuurfoto’s van redelijke tot zeer goede kwaliteit aan een breed publiek tonen.
Tot slot wil Nederpix bijdragen in het beschermen van natuur in West-Europa. Door de schoonheid van de natuur te tonen worden mensen overtuigd van het belang van bescherming.


Het blijft inderdaad altijd een probleem. Veel onderwerpen zijn al vaak op de foto gezet en staan ook al vaak op Nederpix. Natuurlijk zouden wij alleen foto's kunnen goedkeuren die nog wat toevoegen aan de foto's die al geplaatst zijn (hoe bepaal je dat trouwens?), maar dit zou het voor beginnende fotografen in veel gevallen onmogelijk maken om foto's te plaatsen. En dit is toch ook een groep die wij graag bedienen.

En het nominatiesysteem... Als je een beter alternatief hebt, dan horen we het graag Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 31 Aug 2010, 21:28    Post subject:
Heb het draadje nog eens helemaal nagelezen en als ik de verschillende ideeen, vragen en discussie volg, zit er toch een aantal keer een zelfde thema in:
- mensen die een foto plaatsen willen graag zoveel mogelijk exposure.
- mensen die foto's kijken willen het zo gemakkelijk mogelijk aangedragen krijgen.
- Zodra een foto van de voorpagina af is wordt deze nauwelijks nog bekeken of becommentarieerd.
Dit resulteert in ideeen als top xx van albums, meer foto's op voorpagina, het random fotobalkje van vroeger, enz.
Lijkt me een centraal thema, tussen overigens toch een behoorlijk aantal (goede) ideeen.

Dat random fotobalkje was ik trouwens helemaal vergeten, maar nu Luc het nog eens aandraagt herinner ik het me weer, vond ik inderdaad altijd een leuk balkje, vooral als je dan nog eens een oudje van jezelf in beeld ziet staan. Ben ik helemaal voor!
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Tue 31 Aug 2010, 21:53    Post subject:
Ben het helemaal met Vincent eens wat betreft dat random fotobalkje.
als ik een foto tegenkwam die ik wat beter wilde bekijken kon dat en heb toen ook alsnog commentaar ondergezet. Je eigen foto weer eens tegenkomen vond ik ook leuk.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 31 Aug 2010, 21:57    Post subject:
Yep...dat random fotobalkje vond ik ook erg leuk..mag wat mij betreft ook gewoon weer terugkomen ! Very Happy
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Sep 2010, 7:33    Post subject:
Vinz1980 wrote:
Heb het draadje nog eens helemaal nagelezen en als ik de verschillende ideeen, vragen en discussie volg, zit er toch een aantal keer een zelfde thema in:
- mensen die een foto plaatsen willen graag zoveel mogelijk exposure.
- mensen die foto's kijken willen het zo gemakkelijk mogelijk aangedragen krijgen.
- Zodra een foto van de voorpagina af is wordt deze nauwelijks nog bekeken of becommentarieerd.
Dit resulteert in ideeen als top xx van albums, meer foto's op voorpagina, het random fotobalkje van vroeger, enz.
Lijkt me een centraal thema, tussen overigens toch een behoorlijk aantal (goede) ideeen.


Het lijkt me een beetje link om daar nu al een centraal thema van te maken (uiterst minimale steekproef). Veel beter is, en dat heb ik ook al ergens geschreven dacht ik (in ieder geval gemailed naar een van de mods), om alle genoemde punten op te sommen en er een poll van te maken waarbij je meerder punten aan kunt vinken. Dan komt er een heldere prioritering uit waar de mods echt houvast aan hebben en voorkom je dat de gebruikers blij worden gemaakt met een dooie muis, eh mus.

Luc

(je zou bijna denken dat ik ervaring heb met een dergelijke werkmethode Cool )
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 01 Sep 2010, 21:08    Post subject:
Tsja Luc, hoe kom je zo op dat idee? heb je daar soms ervaring mee? Very Happy
Een opsomming/overzicht/poll oid is een goed idee.

Quote:
Het lijkt me een beetje link om daar nu al een centraal thema van te maken

Je hebt mijn stukje anders opgevat dan ik het bedoeld had, ofwel ik heb het niet goed opgeschreven.
Ik maak niks een centraal thema, ik heb alleen opgeschreven wat ik meende tussen de regels te lezen, en schrijf: LIJKT me een centraal thema, en ik had er ook bij geschreven dat er nog diverse andere ideeen waren

en natuurlijk hebben de mods zelf het laatste woord en hun eigen kijk op de hele zaak. En die mannen komen daar best wel uit..

Heb trouwens het gevoel dat de ideeen langzaam wel een beetje op zijn, komt niet echt veel nieuws meer hierbij.
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Sep 2010, 21:26    Post subject:
Vinz1980 wrote:

Ik maak niks een centraal thema, ik heb alleen opgeschreven wat ik meende tussen de regels te lezen, en schrijf: LIJKT me een centraal thema, en ik had er ook bij geschreven dat er nog diverse andere ideeen waren


Klopt, maar je weet hoe mensen kunnen lezen, daarom nogmaals die verduidelijking

Quote:
en natuurlijk hebben de mods zelf het laatste woord en hun eigen kijk op de hele zaak. En die mannen komen daar best wel uit..


Dat betwijfel ik: wat zou jij doen als je een vergaderweekend op Helgoland in de trektijd had Laughing Laughing ?? Maar zonder gekheid: een beetje hulp van buiten kan echt geen kwaad: als daar 10,12 man zitten met allemaal een eigen mening dan moet je van tevoren al nagedacht hebben over sturing, zeker als je dit onderwerp serieus aan de gang wil. Anders ga je zwemmen.

Quote:
Heb trouwens het gevoel dat de ideeen langzaam wel een beetje op zijn, komt niet echt veel nieuws meer hierbij.


Klopt: kom maar op met die poll Wink

Luc

ps: mijn hemel, dat ik het nu pas zie! Dit is bericht 6000!!! Ik stop ermee, ik lijk wel gek!!! Shocked
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 01 Sep 2010, 21:58    Post subject:
luc hoogenstein wrote:

ps: mijn hemel, dat ik het nu pas zie! Dit is bericht 6000!!! Ik stop ermee, ik lijk wel gek!!! Shocked


tsja je hebt van die mensen die altijd het laatste woord willen hebben en weer een reactie op een reactie moeten geven, dan kom je vanzelf aan zo'n aantal.. Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
Axel Gielen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 28 Jul 2009
Posts: 324
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Sep 2010, 18:10    Post subject:
Ik zag net dat het werkalbum er al was.

Wat ik nog graag zou zien is als je foto's zou kunnen verwijderen.
_________________
Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Sep 2010, 18:18    Post subject:
axel gielen wrote:
Ik zag net dat het werkalbum er al was.

Dat is er ook, het is alleen gesloten. Het werd namelijk bijna niet gebruikt.

axel gielen wrote:
Wat ik nog graag zou zien is als je foto's zou kunnen verwijderen.

Ben ik persoonlijk niet voor. Even los van dat je dan ook de (soms erg nuttige) commentaren onder de foto verwijderd, vind ik het ook regelmatig leuk om eens te kijken hoe een bepaalde gebruiker vooruit is gegaan. En dit kan alleen als de oude foto's ook bewaard blijven. Ook vind ik het leuk om de ontwikkeling van Nederpix te zien (wat waren we soepel in het begin... Wink).

Maar hij staat al op het lijstje hoor Smile

Ik vind het trouwens interessant om te zien dat er redelijk wat ideeën naar voren komen die al wel geprobeerd zijn, maar die toen niet gewerkt hebben.
Maar ik denk dat we 2 leuke avonden tegemoet gaan in oktober!
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Sep 2010, 18:29    Post subject:
Arjen Drost wrote:
axel gielen wrote:

axel gielen wrote:
Wat ik nog graag zou zien is als je foto's zou kunnen verwijderen.

Ben ik persoonlijk niet voor.


Zie hier het nut van die poll: ik ben er persoonlijk wél voor. Sterker nog: ik laat de vorm van mijn lidmaatschap ervan afhangen (zie dat maar als iets positiefs, als een vorm van betrokkenheid, als een zwevende kiezer Cool). Ontwikkeling bij mezelf boeit me niet zo, ik wil laten hier zien wat ik relevant vind en daarbij de vrijheid behouden om foto's te verwijderen als een foto in mijn ogen geen functie meer heeft (ik geloof ook dat de pixen zo ongeveer de enige fotowebsites in de wereld zijn waar je geen baas over eigen foto bent).

Cheers,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Sep 2010, 19:58    Post subject:
Ik wil nog even meedelen dat ik overigens niet voor het verwijderen van foto's ben. Wat zou er dan gebeuren met de commentaren bij die foto's..het lijkt me dat die verdwijnen.
Steek je je tijd in het geven van commentaren en dan gooit iemand zijn foto's er af en dan is al je werk voor niets geweest... Shocked Very Happy

Groejtes Colinda
_________________
http://www.naturefocus.nl
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 Sep 2010, 20:50    Post subject: @luc
..en dat was 6001..
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 03 Sep 2010, 13:14    Post subject:
wat is belangrijker?

iemands hooggewaardeerde toevoeging bij een foto:
'mooi'
danwel
'de foto is kitsch, je had een andere foto moeten maken'

of de foto zelf?


Ik steek (heel) soms redelijk veel aandacht in commentaren, maar mijn commentaren mogen met foto en al verdwijnen als de fotograaf aldus verkiest. Wat mij betreft is de commentator te gast bij de foto. (waarvan akte)

(waar blijft die poll?)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 03 Sep 2010, 13:33    Post subject:
Kom maar op met die poll! Mij lijkt het namelijk een prima idee om zelf je foto's te kunnen verwijderen. Hoevaak wordt een foto van 5 jaar oud nou nog bekeken (en de commentaren gelezen)? Als ik kijk naar mijn eerste foto's hier, zou ik die maar wat graag willen verwijderen, want ik vind ze inmiddels waardeloos haha.

groetjes Polletje, eh Pulletje Wink
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 04 Sep 2010, 0:58    Post subject:
Pulletje wrote:
Als ik kijk naar mijn eerste foto's hier, zou ik die maar wat graag willen verwijderen, want ik vind ze inmiddels waardeloos


Ze laten dan nog steeds wel zien dat je vooruitgang hebt geboekt.
Je schaamt je toch niet voor een foto die je ooit hebt geupload?

Trouwens denk niet dat dat echt een mogelijkheid wordt, als er dan een paar fotografen mee stoppen of anderszins besluiten om hun foto's van de site af te gooien, heb je als NP ineens een lege database, lijkt me geen gewenste situatie.
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 04 Sep 2010, 6:15    Post subject:
Vinz1980 wrote:
Pulletje wrote:
Als ik kijk naar mijn eerste foto's hier, zou ik die maar wat graag willen verwijderen, want ik vind ze inmiddels waardeloos


Ze laten dan nog steeds wel zien dat je vooruitgang hebt geboekt.
Je schaamt je toch niet voor een foto die je ooit hebt geupload?

Trouwens denk niet dat dat echt een mogelijkheid wordt, als er dan een paar fotografen mee stoppen of anderszins besluiten om hun foto's van de site af te gooien, heb je als NP ineens een lege database, lijkt me geen gewenste situatie.


Ik kan me dat wel voorstellen, wat Polletje zegt. Ik fotografeer nu totaal anders dan een jaar of 4,5 geleden ofzo, en er staan zat foto's hierzo die ik nu niet goed vind. Zo gaat dat. Schrijven is schrappen, en hetzelfde geldt voor fotograferen.

@Vinz: wat denk je zelf: er staan meer dan 84.000 foto's op deze site... Cool
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 04 Sep 2010, 7:28    Post subject:
Er staan foto's van mij die - en daar ben ik vrij zeker van - niet door de ballotage zouden komen als ik ze nu zou uploaden. Waarom zou je die nog laten staan, als je ze zelf ook niet goed (meer) vindt? Is toch alleen maar vervuiling van de database. Nederpix heeft toch een naam hoog te houden, nou, daar helpen die eerste foto's van mij niet bij hoor... Laughing

En een lege database zul je, zoals Luc al opmerkt, nooit krijgen, met zoveel aanbod.
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Sat 04 Sep 2010, 7:56    Post subject:
Ik denk dat NP in sommige gevallen ook best wel een reden heeft bepaalde foto's te verwijderen Wink Ik heb je oude foto's eens bekeken Elise en tja, wat eenieder zal herkennen, ze zijn niet wat het nu zou kunnen zijn. Deze echter zal de discussie over "cultuur" op de site wel weer doen aanwakkeren Wink

http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=3554

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 4 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum