Gender: Male Age: 34 Joined: 13 Jun 2008 Posts: 7 Location: heerhugowaard
Posted: Tue 16 Nov 2010, 14:04 Post subject: Compact camera voor Nieuw-Zeeland
hallo
ik ga in januari naar Nieuw-Zeeland en nu ben ik van plan om er ook veel foto's te maken. ik wil eigenlijk niet mijn speigelreflex camera mee nemen omdat ik die steeds mee moet sjouwen.
nu zit ik dus te denken om een goede compactcamera te kopen. mijn vraag is dus welke jullie het beste vinden. zelf denk ik alleen maar aan de nikon P7000 of de canon G12. ik weet niet of er nog andere merken zijn die camara's maken op dit niveau.
Graag jullie ervaringen hier over en alvast bedankt.
Als ik jou was zou ik gewoon je spiegelreflex meenemen. Dan maar wat minder kleren mee.
NZ is te mooi om die thuis te laten liggen en waarschijnlijk gaan de resultaten van welke compactcamera dan ook tegenvallen.
Zeker als je naar het Zuidereiland (bv Abel Tasmanpark, FJ Glasiers enz.) ga maar ook op het Noordereiland (Rotaroa, Whakatane, Wellington) is van alles te doen.
Je heb volgens mij een fantastische telelens (heb de canon versie), een goede gewone lens die m.i. het slepen waard zijn.
Heb in Amerika een brugcamera meegenomen en de resultaten vallen (vergeleken met de spiegelreflex) gewoon tegen.
Moet wel bekennen dat ik een foto van chipmunk waarschijnlijk niet met de spiegelreflex had kunnen maken omdat ik de telelens iets te zwaar vind om uit de hand te schieten. (heb respect voor de mensen die het met een 500mm doen )
Zit zelf wel een beetje te twijfelen of de 300mm meegaat naar Japan of toch de iets lichtere 70-200 + ext.... (dus ken het probleem )
Suc6 met je keuze en heeeeeeeel veel plezier. Ik neem aan dat je ga rondtrekken met een rugzak en daar is NZ echt een fantastisch land (Maar ik ben maar een klein beetje fan van NZ hoor )
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum