martine wrote: |
... een grootheoklens voor nikon D700... ;
1. De nieuwe 16-35 mm F4 ED VR voor rond de € 919 2. De 14-24mm F2.8 AF-S ED voor €1439 |
@HvandeGriend en Dick en Mira. Het gaat hier wel om de 14-24mm F2.8 en niet om de 12-24mm.
@HvandeGriend. Wat bedoel je met erg heftig? @Peter. De vraag blijft toch hangen waarom je een half jaar geleden nietgekozen hebt voor de 16-35mm en toch voor de 17-35mm bent gegaan. Ik snap het voordeel van F2.8 en de waardevastheid van het objectief. Waren er nog meer redenen om toch voor 17-35mm te gaan. Hij staat nog te koop bij Konijnberg voor 1499€ .Ik had in eerste instantie de 17-35mm ook op mijn lijstje staan maar viel af omdat ie niet gebruik maakt van de nieuwste toegevoegde technieken van de Nikon fabrikant . @Bendiks . Heb het youtube filmpje gezien van de lee filters. Lijkt me inderdaad heel heftig om daar je portemonaie te moeten trekken ![]() Heb een set lee filters maar niet van dat formaat. @ Andrew je noemde dat de 12-24 beter in de hoeken is. Bedoelde je 14-24mm? Heb je site bekeken en dat ziet er ook goed uit. Kan zien dat je met meerdere kleurenfilters werkt. Wil deze info op me in laten werken en laat wel weten wat het gaat worden. Iedereen heel erg bedankt voor de adviezen tot zover. Reacties blijven welkom. Mvg. Martine |
Juist Andrew George. Zo op internet is dat heel lastig te beoordelen.
Ik heb net ontdekt dat in de camera raw converter van CS 5 een lenscorrectie zit ook voor de 16-35mm. Dat was het grootste probleem waar ik tegen aan hikte. Met drie klikken heb je automatisch gecorrigeerd voor lensfouten. ![]() ![]() Mvg. Martine |
peter wijn wrote: |
Hoe zwaar mag je tas worden? Hoe belangrijk vind je 14 mm (en dan inderdaad de tip van Hans nog eens bekeken: sigma 12-24 is voor full frame!) |
hvdgriendt wrote: |
... Die 2.8 lenzen wegen net zoveel als een baksteen, je moet afwegingen maken.!! als je te lui bent om een statief te sjouwen moet je wel lichtsterke lenzen hebben, als je daar dan genoeg van hebt wegen ze bij elkaar zwaarder dan een statief.. ![]() |