Gender: Male Age: 44 Joined: 26 Jan 2010 Posts: 6 Location: Wageningen
Posted: Wed 26 Jan 2011, 18:22 Post subject: fotobackpack
Ik loop al jaren te zeulen met twee camera's, verrekijker, voedsel en regenkleding in een gewon dagrugzak. Das niet praktisch en ook niet echt beschermend voor de apparatuur.
Wie heeft er ervaring met, of tips voor, een backpack die zowel een compartiment voor foto-apparatuur (2 bodies met lens + statief en extra lens en nog wat klein spul), als een compartiment voor kleding, eten en andere spullen bevat.
Ik gebruik zelf naar veel tevredenheid de Lowepro Vertex 200AW. Lekkere rugzak (goed draagcomfort), erg ruim (het lukt me nu nog net om al m'n materiaal erin te krijgen: 2 bodies, 4 lenzen (300mm, 70-200mm f/2.8, 180mm macro en 17-40mm) en een mic). Redelijk waterdicht en als het echt gaat regenen nog een regenhoes erbij.
Ook belangrijk: een prima draagsysteem voor je statief, namelijk midden achterop je rugzak. Ik zie mensen hem vaak aan de zijkant dragen, waardoor de rugzak helemaal uit balans is.
Die heb ik ook, maar twee krentenbollen mee is al een probleem. Prima fotorugzak, maar kleding of eten kan je wel vergeten. Laptopvak is wel ruimschoots aanwezig.
Groet,
Jaap _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Ik gebruik de Vanguard UP-Rise 48. Klik hier voor details. Ik ben tot nu toe tevreden, het is geen overdreven lompe rugzak en daarom niet geschikt voor lenzen groter dan 300 mm f/4 omdat de body met lens dwars in de tas gaat. Twee body's en een aantal lenzen moet passen. Er is ook een vak aan de rugzijde voor een laptop en bovenin zit een wat groter vak dat je voor allerlei zaken kunt gebruiken. Er is ook aan een regenhoes gedacht en voor een statief is ook plaats (aan de zijkant, is misschien minder handig vanwege ongelijkmatige gewichtsverdeling).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum