Henri van Vliet wrote: |
...
En bij natuurfoto's wegen andere factoren minstens zo zwaar. Beleving, sfeer en gevoel tellen plotseling veel zwaarder. Een opname kan technisch honderd procent zijn zonder in aanmerking te komen als goede of beste natuurfoto. Daarom mag je volgens mij aan het fotograferen van een bloem, boom of paddestoel hogere eisen stellen omdat je daar de tijd krijgt en je de compositie bijvoorbeeld op je dooie gemak kunt bepalen. Je maakt vervolgens een flink aantal opnames en gaat thuis de mooiste uitkiezen. Hoe anders is dit bij het fotograferen van bijvoorbeeld vogels en andere dieren. Je moet dan roeien met de riemen die je hebt. Je moet anticiperen en bliksemsnel reageren èn ook nog de techniek in de gaten houden.... |
jwchess wrote: |
Het lastige is echter, als je de foto's random plaatst, als je dan naar de volgende pagina gaat, kun je weer heel goed dezelfde foto's zien. De kans is heel groot dat je dan juist niet alle foto's te zien krijgt.... |
Bendiks Westerink wrote: |
Ook een aantal nominaties uitgedeeld. Commentaar voorzien lukt helaas even niet. Maar dat hoeft ook niet als je zelf niet doet (aldus Luc).
Bendiks |
Verwijderd wrote: | ||
@Luc: .......
Jij in ieder geval wel zo kan ik lezen uit je commentaar onder je eigen foto ![]() gr.Ben |
Quote: |
@ Luc: wie weet. Om het niet teveel te laten opvallen heb ik mijn eigen foto ook genomineerd.
Bendiks |
Quote: |
Kan je je eigen foto nomineren? |