Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


macrolens voor fuji finepix s5500

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
paul van hemel


Gender: Male
Age: 56
Joined: 05 Mar 2006
Posts: 1
Location: Putten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 01 Jul 2006, 6:10    Post subject: macrolens voor fuji finepix s5500
hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een fuji finepix s5500 waar ik met veel plezier mee fotografeer.omdat ik heel graag vlinders en insecten e.d fotografeer ben ik op zoek naar een macrolens voor deze camera.ik weet dat fuji zelf hier niets voor heeft maar ik heb gehoord dat raynox wel de juiste macrolens heeft maar ik heb geen idee welke ik dan moet hebben.heeft iemand enig idee of zijn er nog andere mogelijkheden ?ik hoor het graag !!!

groeten paul van hemel.
_________________
FUJI S5500
Back to top
Reply with quote
 
fransz


Gender: Male
Age: 74
Joined: 23 Apr 2006
Posts: 9
Location: nijmegen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Jul 2006, 11:32    Post subject: Re: macrolens voor fuji finepix s5500
Hallo paul, ben een tijdje met macro voorzetlenzen bezig geweest. zo te zien heeft de camera 55mm filterdraad. Olympus heeft volgens mij 55mm filterdraad, en die hebben een hele goeie macro converter, iets van 140 eurie staat mij bij. die heeft een brandpundafstand van 40 cm.

dan heb je nikon 3t en 4t. die zijn in 52mm en 62mm te krijgen, heb je dus verloopringen voor nodig. Heek erg bekend is de canon 5d (50cm), die is in 58 mm te krijgen. Ik heb volgens mij trouwens nog ergens een 5d en 3t liggen Wink)

maar hier zijn 2 links waar je de mogelijkheden van achromatische (de betere zeg maar) close up links in kunt bekijken.

http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/A95/Close-Up/Close-Up-Lenses.html

http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/A95/Close-Up/Close-Up-Lenses.html

groet, frans

paul van hemel wrote:
hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een fuji finepix s5500 waar ik met veel plezier mee fotografeer.omdat ik heel graag vlinders en insecten e.d fotografeer ben ik op zoek naar een macrolens voor deze camera.ik weet dat fuji zelf hier niets voor heeft maar ik heb gehoord dat raynox wel de juiste macrolens heeft maar ik heb geen idee welke ik dan moet hebben.heeft iemand enig idee of zijn er nog andere mogelijkheden ?ik hoor het graag !!!

groeten paul van hemel.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum