Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Nederpix heeft een nieuwe moderator
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
j.klerken


Gender: Male
Age: 70
Joined: 13 Jan 2007
Posts: 80
Location: Baarlo
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 17 Jan 2012, 23:01    Post subject:
Heej Vincent,
Ook felicitaties van mijn kant.
Hopelijk blijft er voor jou tijd over om zelf nog foto's te laten zien.
Succes en een dikke huid (hahaha) toegewenst.
gr. Jan
_________________
blijf knippen...
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 17 Jan 2012, 23:34    Post subject:
Jan dankjewel.

Ik heb op dit moment wat filmpjes die ik aan het plaatsen ben, maar ook foto's zal ik gewoon blijven plaatsen hoor.

gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 8:08    Post subject:
Elisa wrote:
... Hee, maar vorig jaar had ik wel mooi kerstballen! Het bewijs staat nog op mijn computer ergens Wink

Dat staat me ook nog voor ogen. Ik meen me te herinneren dat ik er een tikkel ongelukkig mee was. Totdat jij ze ook kreeg. Maar achteraf gezien niet half zo ongelukkig als met een halve set ballen Sad

(maakte me ook wel een beetje zorgen of de geliefde echtgenote thuis het wellicht op zou merken en lastige vragen gaan stellen... Die Jan-Willem maakt gevaarlijke grapjes... Een hele tijd lang zat ik wat stiekempjes achter het scherm.)

Maar maak je geen zorgen Vincent. Jij krijgt vast een normaal stel ballen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 8:08    Post subject:
verdraaid...
dat is snel,
daar zijn ze al.

plezier d'r mee.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 9:57    Post subject:
Dank je Peter.

Ik zal mijn rode stippen naar eer en geweten gebruiken.

Die had ik trouwens gisteravond al..
Back to top
Reply with quote
 
Angela de Wild


Gender: Female
Age: 48
Joined: 09 Dec 2007
Posts: 209
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 10:53    Post subject:
Veel succes Vincent!

Groetjes,
Angela
_________________
Ook op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Angies-Eyes/807159139318621?ref=hl
Back to top
Reply with quote
 
Ton Valk


Gender: Male
Age: 67
Joined: 30 Mar 2006
Posts: 446

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 12:51    Post subject:
Succes Vincent, veel wijsheid gewenst!! Maar dat gaat vast wel lukken.
_________________
De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 14:01    Post subject:
Gefeliciteerd en veel succes Vincent.

Groetjes Colinda
_________________
http://www.naturefocus.nl
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 66
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 16:09    Post subject:
Gefeliciteerd Vincent!
Ik wens je veel wijsheid en plezier Wink

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
huub machiels


Gender: Male
Age: 69
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 38
Location: Bunde
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 19:08    Post subject:
Dat is nog eens leuk een streekgenoot als moderator, van harte proficiat Vincent.

Groet, Huub
_________________
Gebruik en gebruikte foto- apparatuur van Canon, Tokina en Konica Minolta.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2012, 22:51    Post subject:
Aan iedereen die hier gereageerd heeft, bedankt voor de positieve reacties waarmee ik hier ontvangen wordt. Zorgt gelijk voor een goede sfeer!
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 19 Jan 2012, 8:55    Post subject:
Zorg er wel voor dat je niet vergeet foto's te plaatsen! Dat is "de vloek van Nederpix" Laughing Laughing : nieuwe moderatoren plaatsen steeds minder en minder... (ik denk dat alle moderatoren dat herkennen) . Komt denk ik omdat moderatoren ook een voorbeeldfunctie hebben: je foto's moeten per definitie meer dan gemiddeld goed zijn, omdat jij nu een van mensen bent die bepalen welke foto's er wel en welke er niet doorheen komen.

Veel succes, een dikke huid en vooral ook plezier toegewenst!

groet,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Jan 2012, 9:04    Post subject:
luc hoogenstein wrote:
.... Komt denk ik omdat moderatoren ook een voorbeeldfunctie hebben: je foto's moeten per definitie meer dan gemiddeld goed zijn, omdat jij nu een van mensen bent die bepalen welke foto's er wel en welke er niet doorheen komen...


Eigenlijk vind ik dat dit ergens onzin zou moeten zijn. Een moderator mag best eens wat uitproberen en een foto plaatsen die in het tijdelijke belandt.

(Het is daar trouwens baaie gezellig. De meeste reacties - en ook de meeste fototechnische reacties - op mijn foto's krijg ik in het tijdelijke. Dat kan ik helaas niet meer dan met enkele foto's aantonen wegens het tijdelijke karakter van het tijdelijke. Maar als je snel kijkt, dan zie je wat ik bedoel Smile )
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Jan 2012, 12:52    Post subject:
luc hoogenstein wrote:
Zorg er wel voor dat je niet vergeet foto's te plaatsen!

Zal ik zeker niet vergeten, als ik minder foto's plaats komt dat doordat ik er minder of geen gemaakt heb (bv. koud water nu :p )Niet doordat ik wat tijd besteed aan modereren. Maar bedankt voor de tip! Het moet wel leuk blijven.

luc hoogenstein wrote:
Komt denk ik omdat moderatoren ook een voorbeeldfunctie hebben: je foto's moeten per definitie meer dan gemiddeld goed zijn, omdat jij nu een van mensen bent die bepalen welke foto's er wel en welke er niet doorheen komen.

Ik denk dat mijn foto's moeten voldoen aan de criteria die gesteld zijn voor plaatsing op NP, niet meer niet minder.
Ik merk wel dat ik voor mezelf de afgelopen jaren wat kritischer geworden ben en niet zomaar iedere foto plaats.

Dat een moderator in staat is om een foto te beoordelen aan de hand van een lijst met criteria, wil nog niet zeggen dat hij zelf een top fotograaf is.
Maar ik snap wat je ermee bedoelt, je voelt ergens een bepaalde druk op je schouders.

gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 2:18    Post subject:
peter wijn wrote:
(Het is daar trouwens baaie gezellig. De meeste reacties - en ook de meeste fototechnische reacties - op mijn foto's krijg ik in het tijdelijke. Dat kan ik helaas niet meer dan met enkele foto's aantonen wegens het tijdelijke karakter van het tijdelijke. Maar als je snel kijkt, dan zie je wat ik bedoel Smile )


Fijn om te horen. Dat houdt namelijk in dat het TA eindelijk gebruikt wordt (in ieder geval af en toe) zoals het bedoeld is. In theorie zou dat namelijk het leerzaamste album moeten zijn, met leuke inhoudelijke commentaren hoe een foto wel geplaatst zou kunnen worden. Mooi dat er nu in ieder geval inhoudelijke discussies ontstaan!

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Wim de Louwere-Landauer92


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2005
Posts: 269

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 8:44    Post subject:
Arjen Drost wrote:
peter wijn wrote:
(Het is daar trouwens baaie gezellig. De meeste reacties - en ook de meeste fototechnische reacties - op mijn foto's krijg ik in het tijdelijke. Dat kan ik helaas niet meer dan met enkele foto's aantonen wegens het tijdelijke karakter van het tijdelijke. Maar als je snel kijkt, dan zie je wat ik bedoel Smile )


Fijn om te horen. Dat houdt namelijk in dat het TA eindelijk gebruikt wordt (in ieder geval af en toe) zoals het bedoeld is. In theorie zou dat namelijk het leerzaamste album moeten zijn, met leuke inhoudelijke commentaren hoe een foto wel geplaatst zou kunnen worden. Mooi dat er nu in ieder geval inhoudelijke discussies ontstaan!

Groeten, Arjen


Jammer dat dit dan van 'tijdellijke' aard zal zijn, of er moet een modus gevonden kunnen worden om die gevallen (zoals bijv. die van Peter en Jan en Adri) waar lessen uit geleerd kunnen worden, te behouden voor leergierigen.

WiM
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 9:18    Post subject:
Quote:
Fijn om te horen. Dat houdt namelijk in dat het TA eindelijk gebruikt wordt (in ieder geval af en toe) zoals het bedoeld is. In theorie zou dat namelijk het leerzaamste album moeten zijn, met leuke inhoudelijke commentaren hoe een foto wel geplaatst zou kunnen worden. Mooi dat er nu in ieder geval inhoudelijke discussies ontstaan!


Kortom: Hoe aan te passen in plaats van het zoeken naar grenzen van het landschap en grenzen van creativiteit!
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 13:36    Post subject:
Hendrik van Kampen wrote:
... Kortom: Hoe aan te passen in plaats van het zoeken naar grenzen van het landschap en grenzen van creativiteit!

Hendrik, wat bedoel je hier mee?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 14:04    Post subject:
Quote:
hoe een foto wel geplaatst zou kunnen worden


Als ik deze zinsnede goed interpreteer is het dus niet de bedoeling dat er een dialoog ontstaat over wat landschapfotografie is, wat natuur in Nederland is, of in hoeverre experiment en expressie in een foto kunnen bijdragen aan "natuurbeleving". Nee, .... het lijkt slechts de bedoeling de foto's zodanig aan de opvattingen alhier aan te passen dat ze een volgende keer wel worden geplaatst. Met als resultaat: eenheidsworst.

Ik zou het Tijdelijke album veel liever zien als een album waar de grenzen van die opvattingen opgezocht kunnen worden. Misschien dat zelfs meningen kunnen gaan schuiven. Met als resultaat: diversiteit.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 14:35    Post subject:
Hendrik van Kampen wrote:
Quote:
hoe een foto wel geplaatst zou kunnen worden


Als ik deze zinsnede goed interpreteer is het dus niet de bedoeling dat er een dialoog ontstaat over wat landschapfotografie is, wat natuur in Nederland is, of in hoeverre experiment en expressie in een foto kunnen bijdragen aan "natuurbeleving". Nee, .... het lijkt slechts de bedoeling de foto's zodanig aan de opvattingen alhier aan te passen dat ze een volgende keer wel worden geplaatst. Met als resultaat: eenheidsworst.

Ik zou het Tijdelijke album veel liever zien als een album waar de grenzen van die opvattingen opgezocht kunnen worden. Misschien dat zelfs meningen kunnen gaan schuiven. Met als resultaat: diversiteit.
.


Maar....deze discussie hebben we toch al veel vaker gehad? Niet dat ik het er niet mee eens ben (in tegendeel, het lijkt me het experiment waard). Blijkbaar is dit idee nog steeds niet geland. Een naam voor het album heb ik wel al: "het discussiealbum".

Overigens: staar je niet blind op zo'n album: feitelijk zijn alle albums tijdelijke albums. Je plaatst een foto, krijgt wat respons, en na een paar dagen is je foto bij de massa in de vergetelheid geraakt. Behalve voor jezelf, je kunt nog eens wat terugzoeken via "bekijk eigen foto's" (ofzo). Ik weet dus niet of een apart album iets gaat toevoegen, in the end....

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 14:44    Post subject:
Hendrik van Kampen wrote:
Quote:
hoe een foto wel geplaatst zou kunnen worden


Als ik deze zinsnede goed interpreteer is het dus niet de bedoeling dat er een dialoog ontstaat over wat landschapfotografie is, wat natuur in Nederland is, of in hoeverre experiment en expressie in een foto kunnen bijdragen aan "natuurbeleving". Nee, .... het lijkt slechts de bedoeling de foto's zodanig aan de opvattingen alhier aan te passen dat ze een volgende keer wel worden geplaatst. Met als resultaat: eenheidsworst.

Ik zou het Tijdelijke album veel liever zien als een album waar de grenzen van die opvattingen opgezocht kunnen worden. Misschien dat zelfs meningen kunnen gaan schuiven. Met als resultaat: diversiteit.


Ja, zo staat het er wel, maar zo is het in dit geval niet bedoeld. Smile

Ik vind het fijn dat er discussies ontstaan in het TA. Deels met verbeterpunten waardoor een foto alsnog geplaatst kan worden, in andere gevallen over de foto, of de grenzen van Nederpix, de kwaliteit van de foto.

Op die manier kunnen de daar geplaatste foto's beter worden, kunnen anderen leren van de foto's en blijft Nederpix zich ontwikkelen.
Ondanks dat wij niet vaak reageren in deze discussies, lezen wij ze zeker. En achter de schermen zijn er regelmatig discussies over of een foto alsnog geplaatst moet worden. Voor dit laatste (niet dat dit per se het doel van de discussie moet zijn) is het vooral van belang om met inhoudelijke argumenten te komen.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 15:33    Post subject:
Discussie is inherent aan tijdelijk album.
niet plaatsen leidt tot discussie van hen die het anders zien.
Als er geen 'pijn' gevoeld wordt, dan is er ook geen aanleiding om te discussiėren.
Het tijdelijke is uitstekend, want iedereen kan er in kijken en reageren.
Wel jammer dat de discussie van de moderatoren achter de schermen plaats vindt... Het tonen van twijfel kan als kracht worden gezien. Jullie hebt toch het laatste woord.


De discussie die er momenteel rond het tijdelijke album speelt gaat niet over de foto's in het tijdelijke album - die staan daar conform het nederpixbeleid -, maar over de inconsequente benadering van natuur hier op nederpix.

Voorbeeld:
Dat men natuur probeert te maken in 'Plan Tureluur', dat moet het onderwerp van een foto zijn, of dat wat er nu van nature gebeurt in 'Plan Tureluur' (of dat wat er rondvliegt, of op een paal zit).
Maar niet 'Plan Tureluur' zelf, want dat staat nog vele kilometers verwijderd van natuur. Plan Tureluur zelf is geen natuur maar cultuur.
Zie de recente foto van Henk vd Born van de Putse Beek.

Waarom zijn velden, bomenlaantjes, sloten, dijken, afwateringskanalen (de grootste bedrijging voor natuur in NL), asfaltwegen, doorkijkjes op snelwegen... waarom is dat allemaal natuur en waarom een gewone akker niet?
Waarom kun je pontificaal een Gerbera op een foto zetten naast een vlindertje, maar mag je geen bunker uit de jaren '30 verstoppen achter een hoop takken... (OK, slecht verstopt Wink ).

Het zijn arbitraire keuzes lijkt het, willekeur is in het spel. Ik houd van willekeur en kan daar prima mee leven.
Maar, het is geen willekeurige willekeur. Want zolang het mooi en fris is, is het goed. Is het grauw, waarachtig en concreet, dan is het mis.
En dat is waartegen ik ageer. Al een jaar of vier trouwens. Er is al veel bereikt. Zoals de openbaarheid van het tijdelijke. Dat waardeer ik zeer.

(ageren en waarderen gaan prima samen beste mensen. Mocht ik een beetje fel over komen, juist opgemerkt, maar het gaat puur om de inhoud.)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 15:36    Post subject: Vincent Rijnbende, Moderator der Nederpixen
Vincent, je valt met je neus in de boter.

Eigenlijk hoort deze discussie in een nieuw draadje.
Of - beter gezegd - had Vincent recht op een heel eigen draadje:

Vincent Rijnbende, Moderator der Nederpixen

Kom op Jaap, zet die man eens goed in de zon.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 15:51    Post subject:
We gaan behoorlijk off-topic, misschien wordt het langzaam tijd dit draadje af te sluiten..

toch nog een korte reactie:

luc hoogenstein wrote:
het discussiealbum".


Volgens mij hebben we met dit doel al eens het "Bespreekalbum" gehad, we weten allemaal wat een daverend succes dat was.. Sad
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Jan 2012, 16:19    Post subject:
Vincent Rijnbende wrote:
We gaan behoorlijk off-topic, misschien wordt het langzaam tijd dit draadje af te sluiten..

toch nog een korte reactie:

luc hoogenstein wrote:
het discussiealbum".


Volgens mij hebben we met dit doel al eens het "Bespreekalbum" gehad, we weten allemaal wat een daverend succes dat was.. Sad


Precies Vincent, jij bent wakker! Ik denk dat we veel te krampachtig zoeken naar een structuur. Alle discussies lijken zich in tijd en personen te herhalen. De uitdaging ligt in het vinden van een nieuwe modus waarmee Nederpix ook voor de wat vrijere geesten (als ik ze zo mag noemen) interessant blijft. Hoe dat eruit ziet: geen idee (en ik weet ook niet of ik recht van spreken heb, met vier foto's op Nederpix in 2011. Of misschien daarom juist wel?). Op dit moment ontwikkelt Nederpix zich met muizenstapjes, maar de vraag is hoe erg dat is. En of dat uberhaupt erg is.

Maar, terug naar topic: fijn dat je erbij bent Vincent, want je bent wakker (in de zin van alert). Dat is een goede eigenschap voor een moderator.

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 4 of 6


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum