Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Beste Nederpixfoto 2011
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 78
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 05 Feb 2012, 21:54    Post subject:
Opvallend veel mooie foto's voorbij zien komen, veel ervan al eerder gezien hier op NP. Vaak ook de meest genomineerde foto van de gebruiker. Bij de beoordeling ga ik toch zoeken naar foto's die nieuw zijn hier, ik vind dat toch wat origineler... Anders kan iedereen voortaan gewoon z'n meest genomineerde foto insturen en ben je gelijk klaar... Ik ben 'n paar dagen aan 't zoeken geweest naar foto's die ik nog niet eerder geplaatst had!
Hoe denken jullie daar eigenlijk over?
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 05 Feb 2012, 21:56    Post subject:
Tussen het moment dat er niet meer genomineerd kan worden (18/2) en de bekendmaking van de winnaars (3/3) op de Pixperience zit zo'n tweeënhalve week. Wanneer mensen dat leuk vinden kan ik dan het album wel openstellen voor commentaren. Uiteraard zonder dat de gegeven nominaties dan zichtbaar zijn.
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 05 Feb 2012, 22:37    Post subject:
@ Arjen,

Ondanks dat ik best heel regelmatig op deze site te vinden ben ontgaat mij zo af en toe wel eens iets. In dit geval is het één en ander redelijk snel besloten (terwijl de molen der moderatie in andere gevallen wel eens wat trager wil lopen Wink )
In ieder geval heb ik het niet zien aankomen.
Erg is dit natuurlijk niet, en als ik al verwijten zou willen maken,dan kan ik deze uitsluitend en alleen maar op me zelf richten. Had ik maar beter moeten opletten. Had ik maar 24/7 op Nederpix moeten bivakeren. Maar ja , er zijn nu eenmaal andere primaire levensbehoeftes waaraan ik me soms overgeef. Very Happy

Ben wel benieuwd in hoeverre er straks nog reacties op de ingezonden foto's komen (los van de winnende inzendingen)
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/


Last edited by Henri van Vliet on Mon 06 Feb 2012, 10:39; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 05 Feb 2012, 22:51    Post subject:
Nel R wrote:
Opvallend veel mooie foto's voorbij zien komen, veel ervan al eerder gezien hier op NP. Vaak ook de meest genomineerde foto van de gebruiker. Bij de beoordeling ga ik toch zoeken naar foto's die nieuw zijn hier, ik vind dat toch wat origineler... Anders kan iedereen voortaan gewoon z'n meest genomineerde foto insturen en ben je gelijk klaar... Ik ben 'n paar dagen aan 't zoeken geweest naar foto's die ik nog niet eerder geplaatst had!
Hoe denken jullie daar eigenlijk over?
groet van Nel


Aan de ene kant is het natuurlijk leuker om een competitie te hebben met allemaal onbekende foto's. Maar aan de andere kant, het gaat om de beste foto van een genruiker van Nederpix. Als ik een mooie foto maak, dan wil ik die graag delen op de site. Als ik aan het eind van het jaar moet gaan zoeken wat ik m'n beste foto vind, kom ik dus al snel uit op een foto die al op de site staat. Ik heb wel gekeken naar een nieuwe foto, maar dan zou ik minder mooie foto's in moeten sturen. En dat lijkt me ook weer niet de bedoeling van deze competitie.

Anders is het natuurlijk bij de seizoensopdrachten, waar je speciaal op pad gaat met een opdracht.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Frank Smedts


Gender: Male

Joined: 14 Feb 2009
Posts: 195

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 05 Feb 2012, 23:14    Post subject:
Wat de commentaren betreft, nu gewoon zo laten. Word er ook niemand beïnvloed . Is wel het eerlijkste . (praat niet voor mezelf, ik win toch niet. Mee doen is belangrijker.)

Voor de komende seizoensopdracht proberen het achter de schermen het in orde te krijgen. Dan de commentaren en de nomi's gelijktijdig laten verschijnen. Ik weet niet of dat haalbaar is ??


Verder sta ik achter Nel R wat betreft de inzending van de foto's, maar dat mag verder natuurlijk ieder voor zich weten.

gr. Frank
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 7:46    Post subject:
Ben het helemaal eens met Frank en Nel R.
Zelf probeerde ik altijd niet op de al gegeven commentaren te letten. Later zag je dan dat je bijna precies hetzelfde commentaar als iemand anders had. De regels moeten van te voren goed duidelijk zijn. Voor mij zou er ook bij kunnen staan: een niet eerder geplaatste opname op NP.
Zelf heb ik ook uren mijn afgelopen jaar doorgenomen.
En gezocht naar 2 niet geplaatste opnames.
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 66
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 9:19    Post subject:
Als ik alle mooie inzendingen zie, vind ik het moeilijk kiezen...
Persoonlijk heb ik ook twee opname's uitgezocht die nog niet op NP te zien zijn geweest.
Maar als je wilt winnen, is dat misschien niet de juiste keuze geweest...
Hele fraaie foto's blijven altijd de aandacht trekken en behouden zijn schoonheid!

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 9:52    Post subject:
Ik vind niet dat dit (alleen nieuwe foto's maar geen die al op NP staan) mee mag spelen bij het geven van nominaties. Als je die negeert dan kies je ook niet meer de beste foto van 2011 !!!
Dan heeft deze wedstrijd totaal geen zin en hoeven wij hem ook niet meer serieus te nemen.

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 10:23    Post subject:
moet toch niet de bedoeling zijn eerst alle albums door te spitten op zoek naar of een foto al geplaatst is geweest?

Maar uh, had helemaal gemist dat ze al online staan. Moge de beste foto winnen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 10:28    Post subject:
De foto's die door mij zijn ingezonden zijn (vanzelfsprekend!) al eens op Nederpix te zien geweest.
Het zou toch een beetje vreemd zijn als ik mijn mooiste foto's een jaar lang in de kast laat liggen en niet meteen aan al mijn nederpix vriendjes en vriendinnetjes zou laten zien ?
Zo belangrijk vind ik het winnen van deze competitie nu ook weer niet.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de foto's die je diep uit je archief moet opgraven je mooiste zijn (?) Of je moet inderdaad (met dit wedstrijdje in je achterhoofd) al die tijd bewust een opname hebben achtergehouden Confused
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 78
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 10:49    Post subject:
W.s. heb ik Jaap's tip(zoals beschreven bij de info over "beste jaarfoto) om " op de lange winteravonden je archief nog eens goed te doorzoeken naar die ene foto"verkeerd opgevat en het mezelf veel te moeilijk gemaakt. Ik meende me te herinneren dat er vorig jaar geadviseerd werd 'n nieuwe foto te plaatsen.( hoewel 'n eerder geplaatste foto niet verboden was)
Voortaan kan ik me alle moeite besparen en gewoon mijn 2 meest genomineerde foto's plaatsen,minder dan 1 minuut werk!
En de tien beste NP foto's staan ook al bij de statistieken vermeld dus is 'n competitie dan nog zinvol???
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 10:55    Post subject:
(mijn beste foto's zijn voor mij heel lastig te vinden... het TA wordt daarvoor iets te vaak geleegd)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 11:08    Post subject:
Nel schreef:

Quote:
En de tien beste NP foto's staan ook al bij de statistieken vermeld dus is 'n competitie dan nog zinvol???


Zinnige opmerking in mijn ogen. Behalve Nel wel eens iemand over nagedacht ?? Wink

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 11:24    Post subject:
Ondertussen zijn er weer een heleboel nieuwe NPers bijgekomen en die kunnen wel eens een heel andere smaak en kijk hebben!!

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 12:00    Post subject:
peter wijn wrote:
(mijn beste foto's zijn voor mij heel lastig te vinden... het TA wordt daarvoor iets te vaak geleegd)


humor Laughing
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 12:06    Post subject:
Ja andere Nel had precies hetzelfde gedaan....
Ik vind nog steeds dat als je alleen de meest genomineerde opnames van het afgelopen jaar selecteert dan heb je de beste opnames en is de competite niet meer nodig. Kun je zo in een paar minuten zien toch?
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 12:10    Post subject:
Toch niet! Iedereen is wel eens een periode niet op NP en heeft tientallen foto´s gemist. Bij mij is smaak ook erg afhankelijk van mijn gemoedstoestand en bovendien geef ik ook wel eens nominaties aan foto´s die ik helemaal niet mooi vind maar wel heel bijzonder!

Gr. Henriètte
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 12:17    Post subject:
Zelfs als een competitie niet meer nodig zou zijn kan het toch ook gewoon leuk zijn om een wedstrijdje te houden en daar prijzen voor weg te geven?!
Nominaties die in de loop van het jaar zijn gegeven kan je echt niet als maatstaf gebruiken voor de beste foto omdat daar allerlei factoren meespelen. Denk bijvoorbeeld aan het moment dat een foto verschijnt, de fotograaf die de foto plaats, gebruikers die dan juist wel of niet in die periode de site bezoeken, nieuwe gebruikers die heel anders tegen een foto kunnen aankijken. Ook wordt een foto meer genomineerd wanneer hij op de plaats van de meest genomineerde foto op de voorpagina staat, maar daar gaan we binnenkort wat aan veranderen.

Zoals ik al eerder heb geschreven en wat hierboven ook weer door anderen is herhaald: Het advies is om een foto te plaatsen die nieuw en verrassend is. We geven liever adviezen dan dat we nog meer zaken gaan dichtspijkeren in regeltjes want daar wordt niemand gelukkiger van.

Als je de competitie zinloos vindt doe je toch gewoon niet mee? Niemand wordt gedwongen.

Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 15:18    Post subject:
mijn stem is uitgebracht.
dat was erg makkelijk.
want ik vond dat er maar één een beetje uitsprong...

(met respect voor de mensen die landschappen en/of abstracten gekozen hebben, die hebben het gewoonweg lastiger.)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Mon 06 Feb 2012, 15:46; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 15:40    Post subject:
"Als je de competitie zinloos vindt doe je toch gewoon niet mee? Niemand wordt gedwongen "
Jaap helaas vind ik dit wat kort door de bocht.
Het gaat bij NP toch ook om interactie. Daarom doe ik ook mee met wedstrijden/maandopdrachten. En door toch wat slechte communicatie zijn de regels tijdens de procedure gewijzigd.
Geen commentaren, alleen nominaties.
Dus graag bij volgende wedstrijden van te voren alles op orde hebben. Zodat een ieder de regels weet.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Thomas K


Gender: Male
Age: 30
Joined: 27 Oct 2010
Posts: 75
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 16:33    Post subject:
Quote:
Ook wordt een foto meer genomineerd wanneer hij op de plaats van de meest genomineerde foto op de voorpagina staat, maar daar gaan we binnenkort wat aan veranderen.


Ik vind dat toch jammer, de foto die het snelst de meeste nominaties krijgt en dus voor de meeste gebruikers de beste is zou ik gewoon op de voorpagina laten staan, gewoon de beste foto. Ere wie ere toekomt. Voor mij is dat dan toch de nummer 1 van de dag. Anderen zullen zeggen dat bijv de nr 2,3,4,5 enz die eer ook verdienen.
_________________
Panasonic lumix DMC GF1, Canon FD 50mm f1.8+adapter, Raynox macrolens, Zonnekappen, Cullman statief, rijstzak, maglites
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 17:02    Post subject:
De moderators doen het niet gauw goed he Confused
Je moet maar denken, je kunt het niet heel de kudde naar de zin maken Wink
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
carel v/d sanden
Guest







PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 19:05    Post subject:
Wat zitten wij toch allemaal te zeuren !

Je plaatst foto`s daarna wijs je gewoon 3 de beste foto`s aan en wacht vervolgens netjes zonder commentaar op de uitslag.

Daar zien wij wel wie gewonnen heeft , en hopelijk is dat de beste foto.

verder geen gezeur over wat dan ook.
Back to top
Reply with quote
 
Thomas K


Gender: Male
Age: 30
Joined: 27 Oct 2010
Posts: 75
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Feb 2012, 20:49    Post subject:
Dat gezeur krijg je natuurlijk wel als je halverwege de wedstrijd de voorwaarden nog een drastisch aanpast/wat betreft het geven van commentaar, een van de belangrijkere en leuke onderdelen van de wedstrijd voor mij.
Verder houd ik natuurlijk gewoon van zeuren he Wink
Gr Thomas
_________________
Panasonic lumix DMC GF1, Canon FD 50mm f1.8+adapter, Raynox macrolens, Zonnekappen, Cullman statief, rijstzak, maglites
Back to top
Reply with quote
 
Angela de Wild


Gender: Female
Age: 48
Joined: 09 Dec 2007
Posts: 209
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Feb 2012, 20:40    Post subject:
Zojuist de foto's bekeken en ervan genoten...zo meteen nog eens kijken en nomineren.

Groetjes,
Angela
_________________
Ook op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Angies-Eyes/807159139318621?ref=hl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 5 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum