Ken het probleem wel hoor.
Ook heel lang getwijfeld tussen de 300 en de 100-400 en uiteindelijk de 300 + TC1.4 gekozen.
Heerlijke lens (zelfs voor het "macro"werk) en geen moment spijt gehad. Tot dat ik naar Afrika ging.....
Heel lang zitten nadenken wat en hoe ik alles mee zou nemen.
Uiteindlijk kon ik de 300 voor een mooie prijs verkopen en heb ik een (bijna) nieuwe 100-400 kunnen kopen.
Die gaat dus niet meer weg!!!
Heerlijke lens lekker flexibele en (voor mij) scherp genoeg.
Het zoomsysteem is een beetje wennen maar in Afrika heb ik er erg veel plezier aan gehad.
Alleen mis ik een het "macro"werk een beetje maar er komt nog wel een keer een 100mm.
En als er toch weer een prime moet komen ga ik wel een keer voor een 300mm 2.8 kijken (Ik heb de extender nog).
Ben niet iemand die veel in een vogelhut zit dus wat mij betreft bevalt de flexibiliteit heel erg goed.
O ja Wat mij betreft zou ik me niet te druk maken wat een ander van je keuze's denken maar je foto's laten spreken!
Nou en die van jou zeggen genoeg _________________ Grs Ben
Gender: Male Age: 29 Joined: 18 Aug 2009 Posts: 80 Location: Lunteren
Posted: Fri 04 Nov 2011, 17:31 Post subject:
Thx voor het compliment. Weet nog niet 100% zeker of ik het doe kost weer 200euro extra en zo en of ik het nodig heb blablabla. afgelopen tijd weinig goede beelden over gehouden (misschien door het kritische van mezelf) maar komende tijd maar is flink aan de slag gaan.
Trouwens ja die zoom is soms wel erg lekker ja. Ook in je hut!
Maar die 300mm >f/4< ja dat is ook weer chil voor mij.
Komt goed!
Gr Jeffrey _________________ 'Een goede foto is meer dan een beeld. Het is een goed verhaal in 1 foto.'
Ik krijg binnenkort een 300mm F4 L IS USM voor de doorverkoop.
Lens is 100% in orde, vraagprijs is 900-950 euro. VAls iemand belangstelling heeft in een 7D: ik heb er net 2 gekocht(1 met originele batterijgrip) ook voor de verkoop.
Groeten,
Wouter Klaasse
Handelen doen we op Marktplaats, nietwaar? Niet over de ruggen van je fotovrienden.
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Mon 13 Feb 2012, 20:35 Post subject:
Beste mensen,
Ik heb eindelijk het benodigde bedrag bij elkaar, en heb een 300mm f/4L IS lens gekocht. Waarschijnlijk ga ik hem zaterdag ophalen. Op internet heb ik nog één en ander gelezen, ook dat de lens zeer geschikt is voor macrofotografie van langere afstand (ook zonder tussenringen). Dit heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.
Zaterdag begint ook mijn voorjaarsvakantie, dus kan ik vast een hele week oefenen om de tuinvogels er scherp op te krijgen!
Veel plezier met je aankoop (Gaat zeker lukken )
En hij is inderdaad als macrolens te gebruiken.
Maar de 100mm is wel strakker hoor . Ach er blijft altijd wel iets om over te dromen. _________________ Grs Ben
Hij wel
Maar dat klopt alleen heb ik hem dus omgeruild voor een 100-400 dus..... Ff geen macro foto's helaas.
Bij die vlieg heb ik hem kunnen lenen. _________________ Grs Ben
Gender: Male Age: 29 Joined: 18 Aug 2009 Posts: 80 Location: Lunteren
Posted: Wed 15 Feb 2012, 19:59 Post subject:
@JelteV ik heb gister een converter gehaald. Gewoon type II. Mooie toevoeging joh. Kwaliteitsverlies is er natuurlijk wel, maar nog geen conclusie kunnen trekken of hij scherper/minder scherp is dan de 100-400L IS. In ieder geval genoeg details (zeker met een 7D. Die heb ik nu.)
Gr Jeffrey _________________ 'Een goede foto is meer dan een beeld. Het is een goed verhaal in 1 foto.'
Waarschijnlijk voor jou overbodige info maar check de micro adjustment even. Zeker met de combi 300 + 1.4 moest ik hem behoorlijk bijstellen. _________________ Grs Ben
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Wed 15 Feb 2012, 21:12 Post subject:
@Jeffrey: Ik was ook al van plan de converter aan te schaffen. De man bij wie ik zaterdag de lens ophaal, heeft ook de 1.4x II, kan ik meteen de lens met de converter testen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum