Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Programma PiXperience 2011
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Dick en Mira


Gender: Female

Joined: 26 Jun 2010
Posts: 140
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 8:33    Post subject:
@ Peter,

Het is niet mijn bedoeling dat je voor 500 man/vrouw tegelijk op gaat treden vrind. Wat ik bedoelde is dat je de opening in een zaal zou moeten houden waar 500 mensen in kunnen, en daarna de kleine ruimtes voor de sprekers houden. Die mogelijkheid bestaat in Ede namelijk. Mira heeft al enige jaren ervaring met de zalen aldaar waar zij voor de Wegener stichting de landelijke dag organiseerde. Daar ik die dag altijd fotografeer voor die stichting, weet ik inmiddels ook dat er veel knusse ruimtes zijn om diverse presentaties te kunnen houden. Onze kritiekpuntjes waren alleen maar bedoeld om bij de presentatie van het boek en de prijsuitreiking van de PIXprijzen meer mensen in de zaal te krijgen dan nu het geval was.

Groet Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber

Kijk ook eens op: www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
andrea


Gender: Female
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 167
Location: katwijk aan-zee
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 11:29    Post subject: Programma PiXperience 2011
Wil allereerst de organisatie bedanken en feliciteren met een zeer geslaagde dag !
Zeker voor herhaling vatbaar .
Heb erg genoten van de dag, leuk om oude bekende weer te ontmoeten .
Had graag alles bezocht ,maar dat ging helaas niet .
die ik kon bijwonen petje af voor de personen die de presentatie,s hielden je moet het maar durven !
Ook gezellig met Hans mee de bos(jes) van Bosman in Laughing was weer leerzaam en leuk! Hans bedankt .
Kortom wat mij betreft een geslaagde dag !en voor een eerste keer zo,n groot evenment organiseren helemaal geslaagd .

Groetjes Andrea
Back to top
Reply with quote
 
Henk Bouter
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 191
Location: Nieuw Lekkerland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 11:29    Post subject:
hier nog een reaktie uit Nieuw Lekkerland.
persoonlijk heb ik genoten van deze dag, wat al meer gezegd is dat je nu een gezicht heb bij een aantal pixers. dat is heel leuk, hoewel soms vluchtig.

voor een aantal lezingen had ik een lijst gemaakt waar ik graag heen wilde gaan, waarvan er uit eindelijk de meeste van "uitverkocht" bleken te zijn.
dat vond ik heel jammer! maar goed vol is vol en dat is ook zo.
verder een aantal lezingen bijgewoond die ik mooi vond.

'k heb heel veel bewondering voor de organisatie en voor hen die daar aan mee gewerkt hebben Applause
het is zeker voor een herhaling vatbaar, voor ons tenminste, ik hoop ook voor de organisatie, want dat is nogal wat!
als ik zo vrij mag zijn om wat verbeter punten aan te dragen.

ik kreeg het idee dat de lezingen erg onder tijdsdruk stonden, dus wat meer tijd voor een lezing en iets minder in aantal?

misschien vooraf een inschrijving voor de lezing die je wil volgen?
zodat je inzicht krijg hoeveel interesse er is voor een lezing, daar kun je de zaal op afstemmen.

de lezing van Bas Breedveld over foto bewerking was veel te kort en kon wat meer to the point zijn, denk ik, niet dat ik er niets van geleerd heb, maar het was voor Bas ook de eerste keer, denk ik, en een half uur is dan echt te kort.

grandioos dat je je camera kon laten cleanen, bedankt Canon!

het museum gezien. heb daar ook van genoten, maar dat was meer omdat de lezingen uitverkocht waren Confused

misschien aan het begin bij de opening het boek presenteren en de wedstrijduitslagen doen zodat iedereen daarbij aanwezig is. en daarna starten met workshops en lezingen.

ik had ook wel even naar buiten willen gaan, maar kon niet goed vinden waar het was.

beste organisatoren dit is echt niet bedoeld als commentaar, maar als aanvulling op een geweldige dag.
alle begin is moeilijk en pas daarna kun je terug kijken.
in iedergeval bedankt voor deze dag! Very Happy
hgr Henk
_________________
Camera's: Canon 7D
Sony RX 10 IV
Lenzen: Canon ef 24-105 1:4-5.6 IS USM,
Canon 100 mm 2.8 IS USM,


Last edited by Henk Bouter on Mon 14 Feb 2011, 12:54; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Franca Blom


Gender: Female

Joined: 02 Dec 2007
Posts: 170

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 12:52    Post subject:
@ Peter: geeft niets. Had ik me maar moeten voorstellen, toch?!
Overigens herkende een aantal mede NP'ers mij aan mijn krukken ...
Wel leuk om nu eens te zien wie degene is die vaak de komische noot in toch ook serieuze commentaren levert.

Groetjes, Franca
Back to top
Reply with quote
 
Leo Snellink


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Sep 2007
Posts: 66
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 21:27    Post subject:
Quote:
Overigens herkende een aantal mede NP'ers mij aan mijn krukken ...

Klopt. Had ik ook. Ik zag een persoon met een naamkaartje om zijn nek, waaruit bleek dat het Antonie was en daar stond een dame met krukken naast (allebei druk in gesprek). Kon niet missen lijkt me. Maar druk druk druk, weet je (en verlegen en meer Birdpix) dus het is bij een waarneming gebleven.
Ik heb me ook vermaakt en een aantal Nederpix-namen van gezichten kunnen voorzien. Vooral natuurlijk Vinz1980 en Nel Appelmelk, want die mocht ik voor de voeten lopen tijdens hun mooie presentaties.
Volgens mij ben ik er bij een tweede pixperience weer bij.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 04 Feb 2008
Posts: 134

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 22:03    Post subject:
Henk Bouter wrote:


..... de lezing van Bas Breedveld over foto bewerking was veel te kort en kon wat meer to the point zijn, denk ik, niet dat ik er niets van geleerd heb, maar het was voor Bas ook de eerste keer, denk ik, en een half uur is dan echt te kort. ....



Dat klopt en bedankt dat je het zo netjes zegt Wink
Voordat je in deze materie een beetje op gang bent is het half uur al om en ik kwam al helemaal niet op gang. Het enige dat aan de (goede) voorbereiding ontbrak was het beeldscherm even goed instellen van de (gloednieuwe) laptop naar de beamer. Gelukkig kreeg ik daar enige hulp bij uit het publiek (bedankt!) alleen klopte het formaat niet op de beamer en viel er te veel weg. Achteraf gezien vier muisklikken ... Verder moest er schijnbaar ook een ander kleurprofiel gekozen worden voor de beamer ...

Maar goed, voor iedereen die wat teleurgesteld was over deze presentatie: op mijn website is e.e.a. zeer duidelijk omschreven met schermafbeeldingen en je wordt als vanzelf door de workflow geloodst in vier delen, alleen zonder de specifieke extra'tjes die ik had willen laten zien.

Ook vanuit een spreker op deze dag: niets dan respect voor de organisatie. Van mijn kant een verbeterpunt: ruim van te voren even kijken hoe de beamer reageert op een eigen laptop en eventueel wat instellingen doen van te voren zodat een ietsje nerveuze sprekers niet te veel van slag raken ..

Groetjes,

Bas
Back to top
Reply with quote
 
digiluc


Gender: Male
Age: 60
Joined: 29 Mar 2009
Posts: 20
Location: Putte (België)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Feb 2011, 22:40    Post subject:
Ook ik was samen met mijn vriendin vanuit het verre België naar Leiden afgezakt en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Een welgemeende proficiat voor de hele ploeg die dit voor elkaar bracht en alle sprekers.
Ik ben er in geslaagd om voor alle onderdelen die ik zeker niet wou missen vouchers te bemachtigen maar ik kan me inbeelden dat velen achter het net visten dus daar ligt zeker nog een puntje van verbetering.
Maar zoals gezegd een dag die veel te vlug voorbij was. Ik houd nu al vast een gaatje vrij in mijn kalender voor 2012.

Mvg,

Luc
Back to top
Reply with quote
 
jannie


Gender: Female
Age: 76
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 171
Location: leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 15 Feb 2011, 10:24    Post subject:
Ik had me erop verheugd, maar kon er jammer genoeg wegens ziekte niet bij zijn. Mad

Ik geniet van alle foto's en verhalen over de Pixperience,
ik hoop dat e.e.a. in een nieuwsbrief aan bod komt.

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om de winnaars van de beste foto 2010 te feliciteren.

Dank aan allen die mijn foto van kommentaar en een nominatie hebben voorzien.

Volgende keer hoop ik echt van de partij te zijn.

vr.gr. Jannie.
_________________
Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 18:24    Post subject:
Quote:
We hebben goed naar de reacties van de deelnemers van vorig jaar geluisterd en besloten om dit jaar een aantal dingen anders te organiseren, want het kan nóg beter!


De veranderingen/verbeteringen ten opzichte van 2011 juich ik toe.
Maar ik begrijp niet goed waarom er voor minder mensen ruimte is, 400 tegen 500 vorig jaar. Ik had niet het idee dat er teveel mensen waren. Alhoewel de populaire lezingen wel al snel vol waren.

Hoop ook dat er op voorhand even naar de beamers gekeken word (?)

vorig jaar was de kwaliteit van de beamers niet al te best. In de Cinema was deze onscherp, en tijdens de presentatie van de foto's voor beste natuur/vogelfoto waren sommige (ook de mijne) foto's zo donker dat ze onherkenbaar waren.
Juist op een dag als deze verlang je betere kwaliteit.

Ik heb me inmiddels ingeschreven en heb er enorm veel zin in Very Happy
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 18:40    Post subject:
Wat mij wel verbaasd is het feit dat als dit zo'n financiële flop is geweest dat de prijs dit jaar met 66% is gestegen er in dit topic of elders niet meteen melding van is gemaakt!!

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4739
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 19:54    Post subject:
Misschien dit topic even doorlezen.

Groet Jan
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 20:06    Post subject:
Wat moet ik met dit topic van bijna een jaar later? U heeft kennelijk mijn opmerking niet goed begrepen.

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Klaas van Haeringen


Gender: Male

Joined: 25 Sep 2005
Posts: 182

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 20:37    Post subject:
jonggolde wrote:
Wat mij wel verbaasd is het feit dat als dit zo'n financiële flop is geweest dat de prijs dit jaar met 66% is gestegen er in dit topic of elders niet meteen melding van is gemaakt!!

Gr. Henriëtte

Bad hair day?
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4739
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 21:01    Post subject:
jonggolde wrote:
Wat moet ik met dit topic van bijna een jaar later? U heeft kennelijk mijn opmerking niet goed begrepen.

Gr. Henriëtte



Inderdaad even verkeerd begrepen.
Maar waarom zou dat vermeld moeten worden?
Of wou je wat geld storten??

Groet Jan
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum