Gender: Male Age: 31 Joined: 30 Jan 2009 Posts: 205 Location: Lieren
Posted: Mon 20 Feb 2012, 18:47 Post subject: Sigma 180mm +extender? Canon 100mm te koop
Dag allemaal,
Ik heb net een Sigma 180mm macro F3.5 gekocht.
Nu lees ik op www.juzaphoto.com dat deze lens goed gebruikt kan worden met teleconverters. Wat is jullie ervaring daarmee? En welke converters dan: doet de AF het ook met de Canon 1.4 en 2.0?
Is er iemand die toevallig een sigma 1.4 of 2.0 converter wil verkopen? Dan zou ik hem graag willen overnemen.
Owja, dan is bij deze mijn Canon 100mm USM te koop, inclusief UV-filter en net bestelde zonnekap.
Ik heb het net even geprobeerd met de 2x converter op de sigma 180mm (nooit eerder op het idee gekomen). Maar het past niet. In ieder geval niet met de Canon extender... Neem aan dat het met de 1.4x converter dan ook niet past.
Gaat hem dus niet worden (met Canon extenders in ieder geval).
Posted: Mon 20 Feb 2012, 21:59 Post subject:
Ik heb de combinatie Sigma 1.4 extender en de sigma 180mm, en dat past prima hoor! Heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt maar alles werkt gewoon! _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Als je een canon 1.4 op je canon 100mm macro zet past het ook niet
ik gebruik er dan een 12mm tussenring , en dan kan het wel.
misschien moet dat bij de sigma ook.
een kenko past wel.
Bij mij werken de voorbeelden van Ton niet bij jullie wel? Ik ben wel benieuwd. _________________ Canon 7D - Canon EF 300 4.0 L IS USM - Canon EF 100 2.8 USM - Canon 1.4x II
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum